Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@15:59:45 GMT

غزه در سایه سار برکناری تیلرسون

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۰۲۸۹۷

غزه در سایه سار برکناری تیلرسون

نیویورک- ایرنا- کاخ سفید در حالی که رسانه های جهان درگیر خبر برکناری رکس تیلرسون از وزرات خارجه بودند، نشستی را درباره غزه برگزار کرد که مورد قدردانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، در این نشست نمایندگانی از کانادا، یونان، اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، ایرلند، ایتالیا، ژاپن، هلند، نروژ، سوئد، سوئیس، انگلستان، سازمان ملل، دفتر کمک های اضطراری آمریکا و شرکت سرمایه گذاری خصوصی در خارج از کشور آمریکا حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علاوه بر آن، از بحرین، مصر، اردن، عربستان سعودی، عمان، قطر، امارات متحده عربی و اسرائیل هم به این نشست آمده بودند و البته فلسطین نماینده ای نداشت.
جیسون گرینبلت مشاور ترامپ در مذاکرات بین المللی، در این باره گفت: ما متاسفیم که حکومت فلسطین امروز با ما در اینجا نیست؛ این مساله سیاسی نیست. این مورد به خاطر سلامت، ایمنی و شادی مردم غزه و تمامی فلسطینی ها، اسرائیلی ها و مصری ها است.
وی افزود: همانطور که می دانید امروز ما اینجا هستیم تا ایده هایی را در مورد چگونگی برخورد با مشکلات انساندوستانه در غزه - موضوعی که مدت ها است در ذهن ما قرار دارد، در نظر بگیریم.
مشاور ترامپ ادامه داد: ما اینجا برای خواندن آمار یا اظهارات سیاسی نیامده ایم. ما از شما خواسته ایم، زیرا معتقدیم ما می توانیم خیلی بهتر عمل کنیم - ما باید خیلی بهتر عمل کنیم! من مطمئن هستم همه ما این را باور داریم اما، عمل بهتر، نیاز به تفکر تازه و تعهد به عمل دارد.
گرینبلت اضافه کرد: همه ما می دانیم که هیچ یک از این راه ها آسان نخواهد بود. همه چیز باید انجام شود تا اطمینان حاصل کنیم که امنیت اسرائیل و مصری ها در معرض خطر قرار نمی گیرد. ما حماس را که مسئول رنج و عذاب غزه می دانیم اما وضعیت امروز در غزه پذیرفتنی نیست و روند نزولی دارد.
وی بدون توجه به محاصره غزه توسط رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای همسایه آن، اظهار کرد: با این حال برای بی عدالتی، هیچ بهانه ای وجود ندارد. بی عدالتی نه تنها منجر به رنج بیشتری برای فلسطینی ها در غزه می شود، بلکه چالش های امنیتی بیشتری را برای اسرائیلی ها و مصری ها ایجاد می کند و چشم انداز توافق جامع صلح بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها را دورتر و دورتر می کند.
مشاور ترامپ در حالی که یکی به میخ و یکی به تخته می زد، از یک عضو کاخ سفید در این نشست قدردانی کرد و گفت: من می خواهم حضور جارد کوشنر قدردانی کنم که تیم صلح را رهبری می کند و من افتخار دارم عضوی از این تیم در کنار دیگر همکارانم از کاخ سفید، شورای امنیت ملی، وزارت امور خارجه و نمایندگی ما در ملل متحد هستم.
گرینبلت خاطرنشان کرد: هدف ما این نیست که حماس را از قلاب بیرون بیاوریم و موقعیتی شبیه آنچه امروز در لبنان وجود دارد، برایشان فراهم کنیم. چنین موقعیتی برای اسرائیل، مصر و دولت فلسطین بد است. ما باید مطمئن شویم که پروژه ها و کمک ها به طور مناسب برای اجتناب از چنین نتیجه ای انجام می شود.
وی از حضاران این نشست که تاکنون از نوار مرزی غزه دیدن نکرده اند خواست تا به این مرز سفر کنند و مشکلات مصر و رژیم صهیونیستی را به خصوص با توجه به تونل های حماس در این منطقه مشاهده کنند.
از نظر مشاور ترامپ دیدن این منطقه به درک درستی از مشکلات کمک می کند و ایده ها را واقع بینانه می سازد.
در همین حال نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یادداشت توئیتری خود اظهار امیدواری کرد این نشست مسیری برای ثبات منطقه ای و صلح با فلسطینیان شود.
در این یادداشت همچنین از جرد کوشنرد داماد ترامپ که اخیرا از دسترسی به اسناد طبقه بندی کاخ سفید محدود شد و گرینبلت که این کنفرانس را ترتیب داد، سپاسگزاری شده است.
اروپام*1429

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۰۲۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد

به گزارش ایسنا، بایدن در بیانیه‌ای در این باره گفت: من وضعیت اضطراری درباره فدراسیون روسیه و قوانین اضطراری مربوطه در رابطه با مقررات لنگرگیری و جا به جایی شناورهای مرتبط با روسیه در بنادر آمریکا را به مدت یک سال تمدید می‌کنم.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جو بایدن: رهبران اروپایی ترامپ را به موسولینی تشبیه می‌کنند جو بایدن خطاب به ترامپ: بزرگ شو و توئیت کردن را تمام کن

دیگر خبرها

  • تصاویر جالب از استراحت زیر سایه پل خواجو/ عکس
  • گاف عجیب بایدن درباره حمله اسرائیل به حیفا (فیلم)
  • گاف جنجالی و جدید بایدن در حین گرفتن عکس دسته‌جمعی (فیلم)
  • ترامپ دوباره در دادگاه
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • ببینید | توهین جدید ترامپ به بایدن؛ جنگ‌ها در حال وقوع هستند
  • ترامپ: در نظرسنجی ها خیلی جلوتر از بایدن هستیم
  • سایه درگیری‌های جهانی بر سر نشست اقتصادی اروپا
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • اولین تماس مورینیو با بازیکنان رم بعد از برکناری؛ آقای خاص حال اندیکا را جویا شد