Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، این قرارداد با هدف اجرای طرح بهبود بازیافت و افزایش تولید و بهره‌برداری دو میدان آبان و پایدار برای یک دوره ۱۰ ساله امضا می‌شود.

دستیابی به تولید روزانه حداکثر ۴۸ هزار بشکه نفت و تولید تجمعی اضافی حدود ۶۷ میلیون بشکه ظرف ۱۰ سال آینده از اهداف این قرارداد عنوان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عین حال این قرارداد برای مدت حداکثر ۱۰ سال دیگر و با توافق طرف‌ها قابل تمدید خواهد بود، همچنین سهم مشارکت شرکت روس در این قرارداد ۸۰ درصد و سهم شریک ایرانی ۲۰ درصد است.

مهم‌ترین شرح کار نهایی شده در این قرارداد شامل انجام مطالعات مهندسی، تعمیر و تجهیز چاه‌ها به پمپ‌های درون چاهی، بازسازی، تعمیر و نوسازی تاسیسات موجود، نصب تفکیک‌گر، نصب جریان‌سنج چند فازی، تبدیل یک حلقه چاه تولیدی به چاه تزریق پساب و... در فاز نخست و خرید و نصب واحد انتقال نفت و گاز و آب، حفاری هشت حلقه چاه توصیفی - تولیدی، خرید و نصب پمپ‌های درون‌چاهی، نصب و راه‌اندازی تفکیک‌گر دائم، انجام لرزه‌نگاری ۳ بعدی، حفاری کنارگذر و... در فاز دوم برای مجموع هر دو میدان است.

برآورد هزینه‌های سرمایه‌ای طرح توسعه میدان‌های آبان و پایدار غرب معادل ۶۷۴ میلیون دلار آمریکا (شامل هزینه‌های مستقیم سرمایه‌ای و هزینه تعمیر و جایگزینی‌ پمپ‌های درون‌چاهی) است و هزینه‌های غیرمستقیم آن نیز معادل ۶۸ میلیون دلار پیش‌بینی شده است.

با اجرای این طرح، زمینه‌های اشتغال فنی گسترده در استان ایلام و به ویژه کارگاه‌های تعمیر و بازسازی پمپ‌های ESP برای نخستین بار در این منطقه فراهم می‌شود. همچنین انتظار می‌رود شرکت زاروبژنفت، فناوری خود را در زمینه افزایش بازیافت در این میدان پیاده سازد و طرف‌های ایرانی نیز با این فناوری و کاربرد آن آشنا شوند و آموزش‌های لازم را ببینند.

این قرارداد به دنبال امضای تفاهم‌نامه با شرکت روسی زاروبژنفت در ۲۲ تیرماه پارسال در زمینه مطالعه میدان‌های آبان و پایدار غرب به منظور شتاب در برنامه‌های توسعه میدان‌های مشترک و بر اساس الگوی جدید قراردادهای نفتی است.

میدان مشترک آبان در ۳۸ کیلومتری جنوب غرب شهرستان دهلران و میدان پایدار غرب در ۱۵۰ کیلومتری شمال غرب اهواز و ۳۵ کیلومتری مرکز فرآورشی چشمه‌خوش در استان ایلام و مرز مشترک جمهوری اسلامی ایران و عراق قرار گرفته‌اند. تولید نفت کنونی این دو میدان در مجموع ۳۶ هزار بشکه در روز است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۰۳۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت بلوک بتنی سبک ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎده ﺍﺯ ﻣﺤﺼﻮل ﺟﺎﻧبی ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﻼﻣﯿﻦ

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، امید احسنی، دانشجوی دکترای عمران گرایش مدیریت ساخت در این زمینه گفت: هدف ساخت بتن سبک در صنعت ساختمان، کاهش وزن بار‌های مرده ساختمان و به تبع آن کاهش هزینه‌های ساخت و عملکرد بهتر سازه در هنگام زلزله است و از دیگر مزایای بتن سبک عایق صوت و عایق حرارت بودن آن است.

احسنی افزود: در پژوهش اخیر که منتج به ثبت اختراع ساخت بلوک بتنی سبک شد با بهره گیری از مواد ضایعاتی و بلااستفاده در جهت حفظ محیط زیست و رشد اقتصادی و در نتیجه رسیدن به اهداف توسعه پایدار توانستیم بتنی را بسازیم که تمام الزامات سبکی و مقاومتی محصولات مشابه را دارد، اما از مواد معدنی و طبیعی تجدید ناپذیر استفاده نمی‌شود وگام موثری در حفظ محیط زیست برداشته شده است.

وی ادامه داد: این اختراع ثبت شده برگرفته از پایان نامه دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی تفت با عنوان بررسی ساخت بتن سبک غیر سازه‌ای با استفاده از ضایعات پتروشیمی با رویکرد توسعه پایدار با راهنمایی دکتر منصور قلعه نویی عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی و مشاوره دکتر محمدرضا جواهری تفتی هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تفت است و از دیگر مزایای این بلوک بتنی سبک کاهش قابل توجه انتقال حرارت و صوت می‌باشد. با استفاده از این محصول در ساخت دیوار‌های جانبی ساختمان، ضمن سبکی سازه، مصرف سوخت‌های فسیلی جهت تولید گرمایش و سرمایش ساختمان کاهش خواهد یافت و سبب کاهش آلودگی هوا و محیط زیست می‌گردد.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی تفت گفت: همواره در دنیا تاکید بر روی توسعه پایدار است و فرایند توسعه پایدار دو اصل ناسازگار یعنی پایداری زیست محیطی وتوسعه اقتصادی را به یکدیگر پیوند می‌دهد که در این اختراع هر دو مزیت فوق با یکدیگر پیوند خورده اند.

وی ادامه داد: استفاده از مواد ضایعات حاصل از تولید ملامین که تا کنون هیچ کاربرد موثری برای آن تعریف نشده بود در این روش جایگزین مصالح متداول می‌شود و از دیگر ویژگی‌های محصول اخیر می‌توان به ارزان بودن محصول نسبت به محصولات مشابه، نسوز بودن محصول، قابلیت برش با اره و میخ پذیری، قابلیت اتصال با انواع ملات‌ها، حمل و نقل سریع و ارزان و سرعت اجرای بالا در ساختمان سازی اشاره کرد.

احسنی مدت زمان صرف شده برای ساخت این محصول و یافتن طرح اختلاط مناسب و ثبت اختراع آن را ۴ سال ذکر کرد و گفت: با احصاء استاندارد‌ها موفق به ثبت این اختراع در داخل کشور با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی شدیم.

دیگر خبرها

  • آخرین خبر‌ها از تبریز؛ گل‌محمدی به بازی با استقلال می‌رسد؟
  • ساخت بلوک بتنی سبک ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎده ﺍﺯ ﻣﺤﺼﻮل ﺟﺎﻧبی ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﻼﻣﯿﻦ
  • بایرن مونیخ با الکساندر پاولوویچ تمدید می‌کند
  • لحظه امضا قرارداد خریداران سهام پرسپولیس + ویدئو
  • گفتگوی اختصاصی با همسر شهید طهرانی مقدم
  • امضای قرارداد فشار افزایی با ابهامات باقی مانده
  • با پیشنهاد گل محمدی؛ مطهری فردا با تراکتور قرارداد امضا می کند
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • قرارداد گران‌قیمت فراری با اسپانسر آمریکایی
  • ۱۶۰ میلیارد لیتر کسری آب داریم