Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان این که مذاکرات برای توسعه ۲۲ میدان نفتی و گازی کشور ادامه دارد، جزئیات این مذاکرات را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، غلامرضا منوچهری در مراسم امضای قرارداد بهبود بازیافت افزایش تولید و بهره‌برداری میادین نفتی آبان و پایدار غرب بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های زاروبژنفت روسیه و دانا انرژی ایران با بیان این که یک سال و نیم پیش تفاهم اولیه برای مطالعات میادین آبان و پایدار غرب به دست آمد، گفت: امروز توانستیم با عملکرد خوبی که شرکت زاروبژنفت داشت، این قرارداد را منعقد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طول یک ماه گذشته شرکت ملی نفت و شرکت زاروبژنفت به صورت مداوم و تا دیر وقت با یکدیگر مذاکره می‌کردند و این مذاکرات در شب گذشته تا ساعت ۲ بامداد ادامه داشت.

وی با تاکید بر این که اسناد مورد نیاز تهیه و تدوین شده است، اظهار کرد: در این قرارداد طرفین باید ۱۵۷ امضا کنند. همچنین حدود ۱۷ ضمیمه قرارداد باید امضا شود. هر دو تیم حرفه‌ای و پرتلاش بودند.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: امروز سند ارزشمندی در اختیار داریم که می‌تواند برای شرکت‌های روسی با ارزش باشد زیرا می‌توانند به قراردادهای جدید نفتی ایران مشرف شوند.

امضای حدود ۲۰ قرارداد با شرکت‌های زاروبژنفت و گازپروم‌نفت

منوچهری در ادامه از امضای حدود ۲۰ قرارداد (MOU) برای ۲۰ میدان با شرکت‌های زاروبژنفت و گازپروم‌نفت خبر داد و گفت: مطالعات یکی پس از دیگری تمام می‌شود و وارد مذاکره می‌شویم. برای مثال مطالعات میدان منصوری به مراحل نهایی رسیده، همچنین مطالعات میدان یاران نیز به مراحل نهایی رسیده و قرارداد به زودی امضا می‌شود.

وی ادامه داد: مذاکرات در آب‌تیمور پیشرفته اما به دلایلی کند شده است. مذاکرات میدان‌های چنگوله و دهلران پیشرفت خوبی داشته و قرارداد میدان‌های سپهر و جفیر به زودی منعقد می‌شود.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان این که مذاکرات میدان‌های آذر، مارون، بنگستان و کوپال به خوبی پیش رفته است، گفت: مذاکرات میدان یادآوران به تازگی شروع شده است. مذاکرات میدان‌های بلال و فروزان در مرحله خوبی قرار دارد و امیدواریم مذاکره برای توسعه میدان فرزاد B با هندی‌ها به نتیجه برسد. جمعاً مذاکرات برای توسعه ۲۲ میدان ادامه دارد.

منوچهری با بیان این که حدود ۳۰ قرارداد EPC در حال تکمیل اسناد برای مناقصه است، گفت: اولین مناقصه‌ها انجام شده است. در سال آینده کار فشرده‌ای انجام می‌شود و سال آینده یک سال پررونق برای صنعت نفت است.

وی با اشاره به قرارداد توسعه میادین آبان و پایدار نفت گفت: هزینه این قرارداد ۶۷۰ میلیون دلار است که ۱۰ درصد آن هزینه غیر سرمایه‌ای و غیر مستقیم است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر این که هر دو میدان در حال تولید هستند، افزود: تولید هر دو میدان به زودی افت می‌کند و هدف این قرارداد توسعه و حفظ تولید است. تا ۱۰ سال آینده ۶۷ میلیون بشکه به تولید این میادین اضافه می‌شود.

منوچهری با اشاره به حضور شرکت داناانرژی در این قرارداد گفت: داناانرژی به انتخاب شرکت زاروبژنفت بوده است و مستندات قرارداد برای انتقال تکنولوژی ساخت داخل و غیره انضباط خوبی دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۰۳۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظۀ حملۀ پهپاد ناشناس به میدان گازی کورمورِ کردستان عراق

دریافت 7 MB کد خبر 6090098

دیگر خبرها

  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • (ویدئو) لحظه اصابت پهپاد انتحاری به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • برنامه های شاخص ساینا در سال مالی جدید تشریح شد
  • لحظۀ حملۀ پهپاد ناشناس به میدان گازی کورمورِ کردستان عراق
  • ببینید |‌ لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمورِ عراق
  • لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمور عراق (فیلم)
  • لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمور عراق + فیلم
  • فیلم| لحظۀ حملۀ پهپادی به میدان گازی کورمورِ عراق