Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا غلامرضا منوچهری در مراسم امضای قرارداد بهبود بازیافت ، افزایش تولید  و بهره برداری از میادین نفتی آبان و پایدار غرب بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های زاروپژنفت روسیه و دانا انرژی ایران اظهار داشت: یک و نیم سال قبل MOU برای مطالعات این دو میدان منعقد شده بود و پس از آن مذاکرات پیش رفت و امروز توانستیم بازار پژنفت و دانا انرژی از ایران قرار منعقد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مذاکرات طی یکسال و نیم گذشته به صورت فشرده دنبال می شد خاطرنشان کرد: مذاکرات تا ساعت ۲ شب گذشته ادامه داشت و تمام اسناد تهیه شد. ۵۷ مورد و قرارداد اصلی در هفت زمینه باید امضا شود .

وی با بیان اینکه گروه روسی خوب مذاکره کرده و در اجرای کار مسلط هستند یادآور شد: این قرارداد برای دیگر شرکت‌ها نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت با بیان اینکه ما تاکنون برای ۲۰ میدان نفتی و گازی با شرکت‌های روسی MOU امضا کرده‌ایم اعلام کرد: با یکی از شرکت‌های روسی نیز وارد فاز مذاکره خواهیم شد که امیدواریم استمرار یابد.

وی در ادامه با اشاره به روند انجام مذاکرات در برخی میادین تصریح کرد: خوشبختانه در میدان منصوری مذاکرات به مرحله پایانی رسیده، میدان یاران نهایی شده، آب تیمور مذاکرات پیشرفت داشته اما به دلایلی کند جلو می‌رود، در چنگلو و دهلران پیشرفت داشته‌ایم، میدان سپهر و جوفیر به زودی قرارداد منعقد می‌شود و در میادین مارون، بندگستان و کوپال پیشرفت خوب است. در پروژه یادآوران مذاکرات شروع شده و در میدان بلال با مجموعه داخلی قرارداد منعقد می‌شود. برای میدان فروزان مذاکرات تکمیل شده و در مورد میدان فرزاد بی نیز مذاکرات در حال انجام است که امیدواریم نهایی شود .

منوچهری با بیان این که در بیش از ۲۲ میدان فعال مذاکرات در حال انجام است اظهار داشت: برای حدود ۳۰ قرارداد EPC در پی تکمیل اسناد هستیم و اولین مناقصه اوایل سال آینده انجام می‌شود که امیدواریم سال آینده برای صنعت نفت پررونق باشد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت با بیان اینکه رقم این قرارداد ۶۷ میلیون دلار است که ۱۰ درصد آن noncapex (سرمایه غیر مستقیم) دارد افزود: اکنون هر دو میدان در حال تولید هستند و هدف از این قرارداد توسعه و حفظ تولید است که بر این اساس ۶۷ میلیون بشکه به تولید آنها طی مدت ۱۰ سال اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت دانا انرژی از سوی روس‌ها انتخاب شده ابراز امیدواری کرد که این شرکت ایرانی بتواند سهم خوبی در اجرا داشته باشد.

منوچهری یادآور شد: مستندات برای انتقال تکنولوژی و مشارکت ایرانی‌ها انضباط خوبی دارد و طرف روسی نیز آن را پذیرفته است .

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۰۳۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمور عراق (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جزئیات جدید از حمله پهپادی و موشکی سپاه به رژیم صهیونیستی (فیلم) لحظه حمله پهپادی اوکراین به شهر بلگورود روسیه (فیلم) انتشار تصاویر جدید از حمله پهپادی سپاه پاسداران به مواضع اسرائیل (فیلم)

دیگر خبرها

  • (ویدئو) لحظه اصابت پهپاد انتحاری به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • لحظۀ حملۀ پهپاد ناشناس به میدان گازی کورمورِ کردستان عراق
  • ببینید |‌ لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمورِ عراق
  • لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمور عراق (فیلم)
  • لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمور عراق + فیلم
  • فیلم| لحظۀ حملۀ پهپادی به میدان گازی کورمورِ عراق
  • تصاویری از حمله موشکی مرگبار به عراق؛ هدف میدان گاز بود
  • حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه عراق