Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-یک عضو فراکسیون حقوق شهروندی مجلس از برگزاری جلسه هیات رییسه این فراکسیون با معاون امنیتی وزارت کشور خبر داد و گفت که در این جلسه درباره مسائل مختلف ازجمله اعتراض‌های دی‌ماه، درگیری دراویش، بازداشت دانشجویان و تجمع روز در مقابل وزارت کشور از بعد حقوق شهروندی مذاکره کردیم.قاسم میرزایی نیکو با اشاره به برگزاری جلسه اعضای فراکسیون حقوق شهروندی با معاون امنیتی وزارت کشور که در محل این وزارتخانه برگزار شد، اعلام کرد: به نظر می‌رسید، در رابطه با مسائل و مشکلاتی که بعد از ۱۰ دی‌ماه آغاز شده و از جمله مسائلی که در پی درجریان‌های مربوط به دراویش، همچنین دستگیری برخی دانشجویان و در ادامه نیز مربوط به تجمع روز زن در مقابل وزارت کار که منجر به بازداشت تعدادی از شهروندان شد، باید هماهنگی‌هایی با بخش‌های مختلف داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در روزهای گذشته مذاکراتی با حجت‌الاسلام علوی وزیر اطلاعات داشتیم که در این رابطه دستورهایی برای پیگیری برخی موارد صادر شد و همچنین گفت‌وگوهایی با آقای رحیمی معاونت پارلمانی قوه قضاییه داشتیم و پیرو این مذاکرات، امروز هم باتوجه به این‌که آقای رحمانی‌فضلی وزیر کشور در یک سفر کاری بود، با آقای ذوالفقاری معاون امنیتی وزارت کشور تشکیل جلسه دادیم.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در تشریح برخی مسائل مطرح شده در این جلسه اعلام کرد: نمایندگان در این جلسه نگرانی‌ها و مشکلاتی که درباره مسائل مختلف داشتند، مطرح کردند و عمده مباحث این بود که چرا در جریان یک اعتراض و بازداشت تعدادی از شهروندان، برای همه بازداشت‌شدگان تشکیل پرونده داده می‌شود. درواقع تاکید داشتیم باید بحث اعتراض را با تخلف و اتهام جدا کنیم و درصورتی که شهروندی اعتراض داشت، اجازه دهیم از حق شهروندی خود در این رابطه استفاده کند.

این عضو فراکسیون حقوق شهروندی با اشاره به برخی توضیحات معاون امنیتی وزارت کشور گفت: آقای ذوالفقاری تاکید داشت که متاسفانه هنوز برخی نگاه‌ها، نگاه امنیتی است، همچنین در بعضی مسائل مشکل قانونی داریم و در برخی مسائل اختیارات شورای‌عالی امنیت ملی به قرارگاه‌ها تفویض شده است.

او اضافه کرد: به‌گفته معاون امنیتی وزارت کشور باید در بحث حقوق شهروندی دو طرفه نگاه کنیم و علاوه بر حق متهمان، حق مردم را نیز درنظر داشته باشیم. همچنین تاکید داشتند که در برخی مواقع بدخواهان و دشمنان از این اعتراض‌ها سوءاستفاده می‌کنند و همچنین گفتند که میزان جرم و جنایت نیز به‌دلیل مشکلات اقتصادی در کشور ارتقا یافته است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس در ادامه به برخی اقدامات موثر وزارت کشور در مدت اخیر از قول معاون امنیتی وزارت کشور اشاره کرد و یادآور شد: به‌گفته آقای ذوالفقاری در این مدت اخیر تمامی زنان بازداشت‌‌شده مقابل وزارت کار آزاد شدند. همچنین برخی دیگر از اقدامات وزارت کشور در این زمینه نیز تشریح شد و درمجموع توضیحاتی قانع‌کننده و قابل‌تقدیر ارائه شد.

میرزایی نیکو در جمع‌بندی سخنانش خاطرنشان کرد: به‌طورکلی خروجی این جلسه ۳ مسئله بود که بر این اساس، اولاً قرار شد ارتباط و هماهنگی بیشتر بهتر بین نیروها وجود داشته باشد، ثانیاً ارتباط مجلس با وزارت کشور بیشتر باشد و سوم این‌که اگر مشکلات قانونی وجود دارد، بتوانیم نسبت به حل این مشکلات در مجلس اقدام کنیم.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۰۳۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور

چهارمین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور و با بررسی دستورات شش گانه این جلسه از جمله موضوعات مرتبط با حوزه‌های محیط زیست استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، چهارمین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست عصر پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت به ریاست حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و نیز با حضور سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان به‌عنوان مدعو این جلسه برگزار شد.

در این جلسه، تعیین بهای جانوران وحشی از لحاظ مطالبه ضرروزیان، سند فرابخشی برای نجات یوزپلنگ آسیایی، ارتقای سطح حفاظتی شش منطقه کشور، اصلاح و بازنگری و اجرای پروژه‌های ۵ منطقه کشور، ارجاع کار سیستمی و پایش خود اظهاری در پایش آلاینده‌های واحدهای مشمول خوداظهاری و به‌روزرسانی تعرفه‌های آزمایشگاه‌ها جهت آزمایشگاه‌های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست، شش دستور جلسه اصلی بود.

مسائل زیست محیطی استان اصفهان نیز به‌عنوان یکی از استان‌های درگیر با چالش‌های مختلف زیست محیطی از مواردی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 750203

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • واکنش تند حماس و جهاداسلامی به جنایت خائنانه تشکیلات ابومازن
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • دستگیری ۴۱ مظنون داعشی در ترکیه
  • علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در تمامی حوزه‌ها هستیم
  • تفاوت فرمانداری ویژه با فرمانداری عادی چیست؟
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار در حمایت از خیرش اساتید و دانشجویان آمریکایی و اروپایی
  • ببینید | درخواست معاون حقوقی رئیسی از نمایندگان مجلس آینده برای رفع مسائل اقتصادی!
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی