Web Analytics Made Easy - Statcounter

تخم‌مرغ یکی از اصلی‌ترین مسائل امسال بود که به علت بیماری حدود ۲۰ میلیون قطعه مرغ تخم‌گذار از دست رفت که برای تنظیم بازار ۱۰ هزار تن وارد آذربایجان غربی شد. ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۲ استانها آذربایجان غربی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، رضا حسینی در جلسه امروز که با حضور مسئولان استانی در محل استانداری برگزار شد اظهار داشت: مبنای قیمت‌گذاری کالاهای شب عید استان‌های هم‌جوار خواهد بود تا با قیمت گذاری مناسب بتوانیم مردم و مسافران را راضی و خوشنود کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نظارت باید جدی گرفته شود چراکه تبعات بعدی آن نصیب استان خواهد شد و هر چه کیفیت میوه‌ها و نحوه نگهداری و برداشت آنها درست باشد باعث خواهد شد مسافران در سال‌های آینده نیز این استان را به‌عنوان مقصد انتخاب کنند. مدیریت در مواد غذایی امکان‌پذیر است و کالاهای اساسی مردم نیز باید موردتوجه قرا بگیرد.

وی  خاطرنشان کرد: برای آنکه بتوانیم در آینده نیز شاهد حضور گردشگر در این استان باشیم باید آموزش‌های لازم و رفتار درست با مسافر داده شود. عرضه کالای خوب و باکیفیت در جهت تکریم مسافر نیز عامل تشویق‌کننده گردشگر برای مسافرت به این استان خواهد بود.

14 هزار بازرسی از واحدهای صنفی آذربایجان غربی صورت گرفت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهار داشت: طرح نظارتی پایش خدمات کالا در بازار از 15 بهمن شروع‌شده و تا آخر فرودین ماه ادامه خواهد داشت که در دو بخش نظارت و خدمات در حال انجام است و در بحث نظارت بر کالاهای پرمصرف از قبیل آجیل، پوشاک، میوه و بسیاری از کالاهای دیگر شروع شده و ادامه دارد و در نظارت بر خدمات نیز ورود پیداکرده‌ایم و با نظارت بر شرکت‌های مسافربری هوایی و زمینی، برون و درون‌شهری، حمل‌ونقل و سایر حوزه‌ها فعالیت و نظارت ادامه دارد.

جعفر صادق اسکندری گفت: در طی برگزاری این طرح 5 مورد مصاحبه رادیویی داشتیم و با انتشار اخبار و نحوه عملکرد در روزنامه‌ها، سایت‌ها و سایر رسانه‌های گروهی 10 مورد تشریح کارهای انجام‌شده صورت گرفته و در نظارت بر کالا و خدمات و طی بازرسی‌های انجام‌شده در صورت مشاهده تخلف حکم در جا صادرشده است و 14 هزار و 481 مورد بازرسی از واحدهای صنفی صورت گرفته که 486 فقره پرونده تخلفاتی داشتیم که بالغ‌بر 40 میلیارد ریال است.

وی با اشاره به عمده شکایات صورت گرفته خاطرنشان شد: بیشترین شکایات درزمینه نانوایی‌ها، کیف و کفش و پوشاک بوده که مورد بازرسی قرار گرفت و 141 نفر بازرس از سازمان صنعت و معدن در حال بازرسی از واحدهای مختلف صنفی هستند که در این‌ بین از بازرسان افتخاری نیز بهره‌مند شده‌ایم و در ایام تعطیلات نیز همچنان این بازرسی و نظارت ادامه خواهد داشت و شماره تلفن 124 به‌صورت شبانه‌روزی در خدمت مردم  است تا در صورت بروز مشکل بتوانیم در اسرع وقت اقدام بکنیم.

وی با اشاره به اهمیت نظارت و بازرسی تصریح کرد:  263 گشت‌های مشترک با اداره‌ها و ارگان‌ها در جهت نظارت بر بازار تاکنون صورت گرفته است و 650 مورد شکایت از طریق سامانه 124 ثبت‌شده که بیشترین شکایات مربوط به نان، پوشاک و تخم‌مرغ است و از رستوران‌ها و مشاورین املاک نیز شکایاتی به‌دست ما رسیده است که در حال بررسی هستند.

اسکندری با اشاره به تزریق به‌موقع کالا به بازار عید تصریح کرد: در تأمین  کالا و مرکبات بازار شب عید مشکل خاصی به چشم نمی‌خورد و هم‌اکنون 11 هزار تن برنج در انبار ها به‌صورت ذخیره داریم و یک هزار و 300 تن برنج در دست توزیع است که قیمت آنها در 3 رده تنظیم‌شده است.

وی با اشاره به قمیت گوشت قرمز خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک صد و 50 تن گوشت قرمز در سردخانه‌ها ذخیره داریم که به‌صورت میانگین کیلویی 24 هزار تومان در حال توزیع است یک هزار و 750 تن گوشت قرمز در استان به‌صورت منجمد داریم و مصرف روزانه در استان حدود 25 تن گوشت مرغ است که در مرکز استان با احتساب کیلویی 6 هزار و 200 و در سایر شهرستان‌ها 6 هزار و 300 تومان نرخ‌گذاری شده است.

اسکندری گفت: قیمت گوشت سفید در سطح کشوری جزو پایین‌ترین قیمت‌ها و در تخم‌مرغ در بالاترین قیمت‌ها قرا دارد که می‌توان علت گرانی تخم‌مرغ را قیمت بالای حمل و نقل  تخم‌مرغ به استان ذکر کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: 1 هزار و 760 تن سهمیه پرتقال و 800 تن سهمیه سیب در سردخانه‌ها است.400 مرکز عرضه در سطح استان داریم که از این مقدار 100 مرکز توزیع در مرکز استان متمرکزشده است که از 25 اسفند توزیع عمده در بازار شروع خواهد شد و تا آخر اسفندماه ادامه خواهد داشت و برای نانوایی‌ها و خدمات فنی، کشیک‌های ویژه برای خدمت‌رسانی به مردم و مسافران در ایام نوروز گمارده شده است.3100 واحد نانوایی در روزهای اول و دوم فروردین مشغول خدمت رسانی خواهند شد و از روز سوم نیز به این مقدار افزوده خواهد شد.

وی اظهار داشت: در ایام تعطیلات نوروز 240 واحد مکانیکی و 31 واحد خدمات فنی از قبیل مراکز تعویض روغن و پنچرگیری فعال خواهند بود در خدمات پس از فروش 24 واحد ایران‌خودرو 31 مکان اقامتی نیز در اختیار مسافران خواهند بود.

آذربایجان غربی یک سوم سیب کشور را تولید می‌کند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهار داشت:  تاکنون در طول سال حدود 10 جلسه با معاون استاندار برگزارشده و هدف از برگزاری این جلسات تنظیم بازار عید در کل سال بوده است و از وظایفی که بر عهده سازمان جهاد و کشاورزی استان گذاشته‌شده تنظیم میوه بازار شب عید است.

اسمعیل کریم زاده خاطرنشان کرد: برای بازار شب عید 2 هزار تن پرتقال و 800 تن سیب در نظر گرفته شد که با هماهنگ‌های لازم و توجه به موجودی مرکبات در انبارها به یک هزار و 860 تن بسنده کردیم و این مرکبات در 3 سردخانه نگهداری می‌شوند که تا 25 اسفند توزیع به‌صورت آهسته و از 25 اسفندماه به بعد با توجه به کشش بازار توزیع خواهند شد. آذربایجان غربی تولیدکننده یک سوم سیب کشور است و میوه این استان به‌کل کشور صادر می‌شود.

وی افزود: با توجه به موجودی سردخانه‌ها، قیمت اولیه سیب 2 هزار تومان و قیمت پرتقال یک هزار و 700 تومان در نظر گرفته‌شده که قابل‌تغییر است و هیچ مشکلی از بابت توزیع میوه شب عید در استان نخواهیم داشت.

وی خاطرنشان شد: در 11 ماه اول سال 69 هزار تن گوشت در استان تولید شده و هیچ مشکلی نیز از بابت تأمین گوشت مرغ نداریم اما در تولید گوشت قرمز با مشکل مواجه هستیم که امیدواریم با پرواربندی دام‌ها در استان این مشکل در آینده نزدیک به‌پایان برسد. ذائقه مردم بیشتر به گوشت مرغ تمایل پیداکرده که یکی از علت‌های آن بالا بودن قیمت گوشت قرمز است که هم‌اکنون در بازار با حدود قیمت 24 هزار تومان به فروش می‌رسد.

کریم زاده با اشاره به توزیع برنج گفت: 11 هزار تن از انواع برنج خارجی در انبارها ذخیره داریم که سهمیه استان ما از این مقدار 2 هزار و 500 تن است که  فقط در فروشگاه‌ها ی توزیع کالا عرضه خواهد شد.

وی تأکید کرد: تخم‌مرغ یکی از اصلی‌ترین مسائل امسال بود که به علت بیماری حدود 20 میلیون قطعه مرغ تخم‌گذار از دست رفت که برای تنظیم بازار 10 هزار تن واردشده و مجوز واردات 60 هزار تن دیگر داده شد که 2 هزار تن دیگر آن نیز در دست اقدام است که برای شب عید و بعدازآن توزیع خواهد شد.

وی خاطرنشان شد: در نظارت و بازرسی دستگاه‌های مختلفی شرکت دارند و اگر تخلفی صورت به گیرد اداره تعزیرات حکومتی نیز وارد عمل خواهد شد و در گرانی تخم‌مرغ جزو 5 استان کشور هستیم.

انتهای پیام/ش

R41361/P1377/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۰۴۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین مرکز شیمی درمانی فرهنگیان کشور در ارومیه افتتاح شد

با حضور معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش اولین مرکز شیمی درمانی فرهنگیان کشور در شهر ارومیه افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، اولین مرکز تخصصی شیمی درمانی فرهنگیان کشور، امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ با حضور معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش و مدیران استانی این مجموعه در ارومیه افتتاح شد.

این مرکز به عنوان بخش فوق تخصصی واحد شیمی درمانی درمانگاه امام سجاد (ع) فرهنگیان ارومیه فعالیت خواهد کرد.

بخش شیمی درمانی این مجموعه به همت خیران سلامت آذربایجان‌غربی آقایان دلیری و نمدیان و خانم پروین و با همکاری و همیاری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و مجمع خیرین مدرسه‌ساز ایجاد و آماده ارائه خدمات برای فرهنگیان و عموم شهروندان است.

کد خبر 751416

دیگر خبرها

  • ساماندهی مسجد یوردشاهی ارومیه
  • نخستین مرکز شیمی‌درمانی فرهنگیان کشور در ارومیه افتتاح شد
  • اولین مرکز شیمی درمانی فرهنگیان کشور در ارومیه افتتاح شد
  • آغاز پروازهای حج تمتع فرودگاه ارومیه از ۱۸ خرداد
  • تصویب مطالعات طرح ویژه تفصیلی بافت تاریخی شهر ارومیه
  • ۷۱ درصد از حجم سد‌های آذربایجان‌غربی پر آب است
  • بهره‌برداری از ۲۷۴ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان‌غربی
  • حضور استاندار آذربایجان غربی در برنامه صف اول شبکه خبر
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی
  • اجرای طرح نور خواست عمومی است