Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، دیده بان حقوق بشر خواستار تحقیق درباره بدرفتاری با برخی شاهزاده‌های بازداشت شده متهم به فساد در عربستان سعودی شد. 

سازمان دیده بان حقوق بشر از مقامات عربستان سعودی خواست درباره اتهامات مربوط به بدرفتاری با بازداشت شدگان متهم به فساد در این کشور رسیدگی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان اعلام کرد بدرفتاری با این افراد در هتل ریتز کارلتون ضربه سنگینی به ادعا‌های محمد بن سلمان ولیعهد عربستان است که خود را یک تغييرخواه می‌داند.
گزارشگر شبکه العالم در گزارشی گفت: خبر‌های مربوط به شکنجه شاهزاده‌ها و مسئولان سابق سعودی که در چارچوب طرح مبارزه با فساد در عربستان، در هتل ریتز کارلتون بازداشت شده بودند، خشم سازمان‌های حقوق بشری بین المللی از جمله سازمان دیده بان حقوق بشر را برانگیخته است. این سازمان از مقامات عربستان خواست فورا درباره بدرفتاری با این افراد تحقیق و از مسئولان بازخواست کنند. این سازمان به گزارش روزنامه نیویورک تایمز اشاره کرد که نوشته بود هفده تن از شاهزاده‌ها و تجار و مسئولان دولتی کنونی و سابق که در هتل ریتز کارلتون بازداشت شده بودند، به سبب شکنجه جسمی درخواست معالجه کرده بودند. این در حالی است که یکی از آن‌ها در مدت بازداشت جان خود را از دست داد در حالی که بدن وی به شدت متورم شده بود و آثار سوختگی روی بدن وی دیده می‌شد.
در ادامه گزارش آمده است: انتقادات سازمان دیده بان حقوق بشر در خصوص حقوق بشر در عربستان سعودی، چیز تازه‌ای نیست. این سازمان در سال‌های اخیر، اتهامات زیادی را در خصوص شکنجه و بدرفتاری با زندانیان در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های عربستان سعودی ثبت کرده است. استفاده دادگاه‌های عربستان سعودی از اعترافات گرفته شده از بازداشت شدگان، تحت شکنجه برای صدور احکام سنگین از جمله احکام اعدام علیه آنها، از دیگر مواردی است که سازمان دیده بان حقوق بشر ثبت و ضبط کرده است. بازداشت افراد بدون طرح هرگونه اتهام علیه آن‌ها و نیز اعمال فشار بر بازداشت شدگان برای پذیرفتن مجازات زندان، از جمله مواردی است که علیه دستگاه قضایی عربستان به ثبت رسیده است.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۰۴۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) تصاویری دیده‌نشده از مراسم حج ۷۰ سال پیش

هر روز تعداد بیشتری از زائران خانه خدا وارد سرزمین عربستان می‌شوند و سعودی‌ها از تکنولوژی‌ها و امکاناتی که برای مسافران خود فراهم کرده‌اند گزارش می‌دهند؛ با این حال تا همین ۷۰ سال قبل، مراسم حج شکل دیگری داشت.

به گزارش همشهری‌آنلاین، در آن روزها سفر هوایی تجاری هنوز در مراحل اولیه خود بود و به اندازه امروز در دسترس نبود، بنابراین، بسیاری از زائران از طریق قایق یا کشتی به مکه سفر می‌کردند. کسانی که توانایی مالی داشتند، سفر خود را با هواپیماهای کوچک از کشورهای مجاور آغاز می‌کردند.

با این حال، مناظر داخلی عربستان با آنچه امروز از خود نمایش می‌دهد بسیار متفاوت بود، این‌ها تصاویری از حج شهریور ماه ۱۳۳۲ هجری شمسی است که در مجله قدیمی نشنال جئوگرافیک منتشر شده است:

حاجیان متمول با هواپیما وارد عربستان می‌شدند

کشتی وسیله‌ای رایج برای سفر به مکه بود

اکثر مردم اما از اتوبوس استفاده می‌کردند

شهر مکه در سال ۱۳۳۲ شمسی هم رونق خاص خود را داشته است

خیابان‌های شهر در طول مراسم حج همیشه شلوغ بودند

ورودی حرم مقدس متاثر از معماری عثمانی بود

محوطه حرم در آن ایام تنها از کعبه و منطقه مطاف تشکیل شده بود

در آن ایام حاجیان می‌توانستند وارد کعبه شوند

مطاف آنقدر شلوغ نبود که زائران به دشواری بیفتند

بازارهای اطراف حرم هم بسیار ساده بودند

روشنده‌ها برای در امان ماندن از آفتاب چتر داشتند

جمرات ستون‌های کوچکی بودند که به عنوان نماد شیطان سنگسار می‌شدند

حاجیان برای انتخاب قربانیان روز عید خود به صحرا می‌رفتند

در صحرای عرفات چادرهایی ساده و در کنار کوه عرفه برپا می‌شد.

نماز در میان کاروان‌های مقیم صحرا برگزار می‌شد.

دیگر خبرها

  • (عکس) تصاویری دیده نشده از مراسم حج ۷۰ سال پیش
  • (تصاویر) تصاویری دیده‌نشده از مراسم حج ۷۰ سال پیش
  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد