Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@00:31:25 GMT

فرهنگیان، رعایت عدالت را خواستار هستند

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۰۵۰۴۶

فرهنگیان، رعایت عدالت را خواستار هستند

ارومیه- ایرنا- رئیس مرکز برنامه ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: دلیل برخی از اعتراض های فرهنگیان به وضعیت معیشتی زیاده خواهی نیست و آنان رعایت عدالت را خواستار هستند.

به گزارش ایرنا اسفندیار چهاربند روز چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: فرهنگیان مادی گرا نیستند و برای ادای وظیفه در مناطق سخت گذر کشور نیز حضور می یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب کشور شاهد پوشش 31 درصدی در مقطع متوسطه و 84 درصدی در مقطع راهنمایی بود، بیان کرد: این ارقام هم اکنون به پوشش 82 درصدی در مقطع متوسطه دوم، 93 درصدی در مقطع متوسطه اول و 98 درصدی در مقطع ابتدایی رسیده است.
چهاربند با بیان اینکه در جامعه 2 درصد آموزش پذیر نیستند، اضافه کرد: پوشش 98 درصدی در کشور نشان از جاری بودن جریان تعلیم و تربیت در نقاط دور افتاده دارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی نیز با بیان اینکه ایران مسیر توسعه را طی می کند، اضافه کرد: برای تسریع در روند توسعه، ابزار، سرمایه انسانی و برنامه ریزی نیاز است.
علیرضا رادفر با تاکید بر اینکه تربیت نیروی انسانی، سرمایه گذاری بلندمدت و پایدار به شمار می رود، اظهار کرد: توجه به تربیت سرمایه انسانی در آموزه های دینی نیز مورد تاکید قرار گرفته است.
وی با انتقاد از برخی نگاه های نادرست به مباحث آموزشی و تربیتی، گفت: برخی مدیران نگاه هزینه ای به این حوزه دارند که نگاه درستی نیست زیرا آموزش و پرورش محل تبدیل انسان مستعد به انسان پویاست.
وی با تاکید بر بازنگری آموزشی، افزود: مدیران آموزشی باید در بحث آموزش بازنگری کرده و خلاقیت، روحیه نوآوری و پرسش گری را در دانش‌آموزان تقویت کنند.
وی همچنین انتقال ارزش های دینی و انقلابی، معرفی جایگاه شهدا، تقویت عدالت خواهی و روحیه مطالبه گری دانش آموزان را مورد تاکید قرار داد و افزود: ایجاد تفکر انتقادی در بین دانش آموزان ضروری است.
وی ضمن تقدیر از تلاش های مدیرکل سابق آموزش و پرورش آذربایجان غربی، اظهار کرد: بر اساس شناختی که از مدیرکل جدید این اداره وجود دارد، انتظار می رود به خوبی در راستای رفع مشکلات این حوزه گام بردارد و برای ارتقای شان مدرسه و معلم تلاش کند.
مدیرکل جدید آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز گفت: پرهیز از سیاسی کاری و جلوگیری از ارجحیت منافع شخصی و گروهی در آموزش و پرورش حاکم خواهد بود و مدیران میانی و معاونان نیز باید این موضوع را در سرلوحه کار داشته باشند.
ابراهیم محمدی افزود: ساماندهی و بهسازی منابع انسانی، رفع چالش کمبود فضای آموزشی، مشارکت و کمک برای یاری خانواده ها، پرهیز از سیاسی کاری، جلوگیری از منافع شخصی و گروهی، نهادینه کردن اخلاق و اتحاد و همدلی نیز ضروری است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ادامه داد: آموزش و پرورش حساس ترین شرایط خود را طی می کند و در این میان باید شاهد تبدیل نظام آموزشی به نظام فرهنگی بود.
به گزارش ایرنا چالش اغلب فرهنگیان آذربایجان غربی به ویژه حق التدریسی ها و عده ای از کارمندان ستادی هنوز موفق به دریافت حقوق و اضافه کاری های سال جاری نشده اند.
3072/7125

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۰۵۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سرپرست معاونت ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت:  بزرگترین طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی در قالب طرح شهید سعید شبان در استان آغاز شده است.

حبیب اله قربانی افزود: در قالب این طرح، گروه‌های مشخص شده هر پنجشنبه از باشگاه‌های سطح استان بازدید و بر روند اصولی و وضعیت آنها در راستای ارتقای سلامت و کیفیت خدمات نظارت خواهندداشت.

وی ادامه داد: با توجه به دستورالعمل های ابلاغی و مصوبات کمیسیون ماده ۵ باشگاه‌های ورزشی دارا بودن مجوز، عضویت ورزشکاران در فدراسیون پزشکی ورزشی (بیمه ورزشی) به منظور برخورداری از خدمات درمانی و افزایش ورزشکاران سازمان یافته، حضور مربیان واجد شرایط، رعایت استانداردهای محیطی، مسایل بهداشتی، رعایت تعرفه‌های مصوب بر اساس طرح رتبه بندی و ممنوعیت خرید و فروش مواد نیروزا  در اولویت بازرسین این طرح در مراجعه به باشگاه‌های ورزشی قرار دارد.

قربانی گفت: این طرح به نام شهید شاخص ورزش کشور، شهید سعید شبان نام‌گذاری شده و تلاش خواهدشد با اجرای آن شاهد ارتقای هر چه بهتر شاخص های سلامت باشگاه‌های ورزشی در استان باشیم.

 

دیگر خبرها

  • آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان