Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@10:26:25 GMT

طرح آرامش بهاری 38بقعه در لاهیجان و سیاهکل اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۰۵۲۰۹

طرح آرامش بهاری 38بقعه در لاهیجان و سیاهکل اجرا می شود

لاهیجان-ایرنا- رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های لاهیجان و سیاهکل گفت: طرح آرامش بهاری ویژه تعطیلات نوروز امسال در 38بقعه و امام زاده در سطح این دو شهرستان اجرا می شود.

حجت الاسلام سیدحامد میرحسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگارنگاران در تشریح این طرح اظهار داشت :طرح آرامش بهاری در بقعه شیخ زاهد لاهیجان و برفمجان سیاهکل از بیست و هشتم اسفند تا پایان تعطیلات نوروز ادامه دارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی این برنامه ها با اهدای جوایز همراه است و در این طرح محصولات خوب فرهنگی به مسافران ارایه می شود و هدف از اجرای این طرح استفاده از ظرفیت ها برای ایجاد شادی معنوی مردم محلی و مسافران است .
وی افزود: 20مبلغ آموزش دیده اعزامی که 11نفر آنها از قم و بقیه از روحانیون محلی هستند این مراسم را پوشش می دهند تا بتوان از ظرفیت های موجود امام زادگان برای غنی سازی اوقات فراغت مردم استفاده کرد.
وی یادآورشد: در اجرای این برنامه ها هیچ کمکی از سوی هیچ نهاد و ارگانی صورت نمی گیرد و تمامی هزینه های اجرای این طرح ها از سوی منابع داخلی اوقاف و امور خیریه پرداخت می شود.
وی اضافه کرد: کارکنان ادارات اوقاف و امور خیریه مانند سایر دستگاههای خدمات رسان در ایام تعطیلات نوروز به عنوان یک نهاد فرهنگی به گردشگران و مسافران خدمت رسانی می کنند و به توسعه و ترویج مسایل اخلاقی و شرعی می پردازند.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های لاهیجان و سیاهکل اظهارداشت: طرح آرامش بهاری مورد تاکید مقام های سازمان اوقاف و مقام معظم رهبری است و و رضایتمندی مسافران را در پی داشته است .
حجت الاسلام میرحسینی با اشاره به اینکه بیشترین تجمع گردشگران را در ایام تعطیلات نوروز در امام زادگان و بقاع داریم ، افزود: در نوروز سال گذشته 56هزار نفر زائر در لحظه تحویل سال ، و دومیلیون نفر زائر نیز در ایام تعطیلات نوروز در بقاع و امام زادگان شهرستان های لاهیجان و سیاهکل حضور داشتند.
وی یکی دیگر از طرح های اوقاف و امور خیریه را برپایی طرح خیمه های معرفت ذکر و خاطرنشان کرد:این طرح با ایجاد تعدادی غرفه و با استفاده از روحانیون آموزش دیده در امام زادگان اجرا می شود و علاوه بر آموزش به کودکان به سوالات شرعی مسافران و زوار نیز پاسخ داده می شود.
وی یادآورشد: تلاش می شود در ترکیب هیات امنای مساجد داخل امام زادگان و بقاع متبرکه جوانان نیز وارد شوند تا خدمات به روز تری ارایه شود.
شهرستان لاهیجان و سیاهکل 169بقعه متبرکه و 578 موقوفه و سه هزار و 500 رقبه دارند و امور اوقافی این دو شهرستان با یک مدیریت واحد اداره می شود .
6029 /6030

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۰۵۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان

ولی جهانی افزود: همزمان با نکوداشت کاشف السلطنه در آیینی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی «دس چای» در موزه چای لاهیجان  باحضور جمعی از مسئولان و مردم رونمایی شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گیلان ادامه داد: مهارت سنتی فراوری چای دستی «دس چای» در فهرست میراث ناملموس کشور به شماره ۲۷۶۲به ثبت رسیده است.

جهانی با بیان اینکه چای محصولاستراتژیک  استان است، خاطر نشان کرد: به دلیل اهمیت این محصول فوق‌ العاده در گیلان و ایران، سازمانی با عنوان سازمان چای در کشور ایجاد شد که به مرکزیت گیلان و شهر لاهیجان فعالیت دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان
  • محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر
  • طبیعت بهاری شهرستان سنندج + تصاویر
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • نکوداشت کاشف السلطنه فردا در لاهیجان
  • آغاز کشت بهاره به لطف باران‌های بهاری در شهرستان زیرکوه
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • طبیعت زیبای بهاری کوه رنج و گمبیل شهرستان سپیدان
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • اجرا شدن مصوبات سفر رئیس جمهور در ایلام در حوزه بنیاد شهید