Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، دیده بان حقوق بشر خواستار تحقیق درباره بدرفتاری با برخی شاهزاده‌های بازداشت شده متهم به فساد در عربستان سعودی شد.

سازمان دیده بان حقوق بشر از مقامات عربستان سعودی خواست درباره اتهامات مربوط به بدرفتاری با بازداشت شدگان متهم به فساد در این کشور رسیدگی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این سازمان اعلام کرد بدرفتاری با این افراد در هتل ریتز کارلتون ضربه سنگینی به ادعا‌های محمد بن سلمان ولیعهد عربستان است که خود را یک تغییرخواه می‌داند.
گزارشگر شبکه العالم در گزارشی گفت: خبر‌های مربوط به شکنجه شاهزاده‌ها و مسئولان سابق سعودی که در چارچوب طرح مبارزه با فساد در عربستان، در هتل ریتز کارلتون بازداشت شده بودند، خشم سازمان‌های حقوق بشری بین المللی از جمله سازمان دیده بان حقوق بشر را برانگیخته است. این سازمان از مقامات عربستان خواست فورا درباره بدرفتاری با این افراد تحقیق و از مسئولان بازخواست کنند.

این سازمان به گزارش روزنامه نیویورک تایمز اشاره کرد که نوشته بود هفده تن از شاهزاده‌ها و تجار و مسئولان دولتی کنونی و سابق که در هتل ریتز کارلتون بازداشت شده بودند، به سبب شکنجه جسمی درخواست معالجه کرده بودند.

این در حالی است که یکی از آن‌ها در مدت بازداشت جان خود را از دست داد در حالی که بدن وی به شدت متورم شده بود و آثار سوختگی روی بدن وی دیده می‌شد.
در ادامه گزارش آمده است: انتقادات سازمان دیده بان حقوق بشر در خصوص حقوق بشر در عربستان سعودی، چیز تازه‌ای نیست. این سازمان در سال‌های اخیر، اتهامات زیادی را در خصوص شکنجه و بدرفتاری با زندانیان در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های عربستان سعودی ثبت کرده است. استفاده دادگاه‌های عربستان سعودی از اعترافات گرفته شده از بازداشت شدگان، تحت شکنجه برای صدور احکام سنگین از جمله احکام اعدام علیه آنها، از دیگر مواردی است که سازمان دیده بان حقوق بشر ثبت و ضبط کرده است. بازداشت افراد بدون طرح هرگونه اتهام علیه آن‌ها و نیز اعمال فشار بر بازداشت شدگان برای پذیرفتن مجازات زندان، از جمله مواردی است که علیه دستگاه قضایی عربستان به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

دیده بان حقوق بشر خواستار تحقیق درباره بدرفتاری با برخی شاهزاده‌های بازداشتی شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۰۵۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.

کنعانی تصریح کرد: نهاد‌های آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهاد‌های ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند. 

وی افزود: سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد؛ به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشور‌ها و ملت‌ها به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسئولانه رفتار نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد