Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم امضاء تفاهم‌نامه سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان منطقه آزاد انزلی امروز برگزار شد.

در این مراسم، دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی اظهار داشت: حمل و نقل جزء مسائل اساسی در مناطق آزاد است و قطعاً در مناطق آزاد بدون این نوع ارتباطات و زیرساخت‌های آن، نمی‌توان پیشرفت مناسبی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضی بانک افزود: برای ایجاد بسترهای لازم فعالیت‌های اقتصادی و رونق مناطق آزاد، نیاز جدی به زیرساخت‌های حمل و نقل داریم، حمل و نقل هیچگاه به عنوان یک موضوع استراتژیک در توسعه اقتصادی حذف نمی‌شود.

بانک با بیان اینکه صنعت حمل و نقل همچنان مهم‌ترین زیربنای توسعه اقتصادی کشور است، گفت: طبیعی است که اگر مناطق آزاد می‌خواهد پیشران فعالیت اقتصادی در کشور باشد نمی‌تواند از صنعت حمل و نقل دور باشد.

وی ادامه داد: با ورود هر فعالیت نو در حوزه‌های مختلف حمل و نقلی کشور باید مناطق آزاد نیز از آن بهره‌مند شوند.

وی افتتاح بندر شهید بهشتی چابهار را گام مهمی در فعالیت کریدور ترانزیتی شمال-جنوب عنوان کرد و گفت: سفر رئیس جمهور به هند این پروژه را تکمیل کرد و مقرر شد هندی‌ها در حوزه ریلی این منطقه نیز سرمایه‌گذاری کنند و شرایط مناسب‌تر خواهد شد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی افزود: در مسیرهای هوایی، ریلی، زمینی و دریایی نیازمندی‌های‌ کشورهای همسایه از نقطه‌ای استراتژیک نظیر ایران، امروز بیش از گذشته است و قطعاً هر نوع حرکت و برنامه‌ریزی در توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل، مسمرثمر است.

بانک ادامه داد: در حوزه حمل و نقل هوایی دستاوردهای مناسبی حاصل شده و نوسازی ناوگان هوایی کشور آغاز شده است؛ وزارت راه پیشگام استفاده از جذب سرمایه‌گذاری خارجی پس از برجام بود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی افزود: در صدد امضاء پروتکل همکاری گسترده‌ با وزیر راه و شهرسازی هستیم که به زودی این هدف محقق می‌شود.

وی به ظرفیت‌های ترانزیتی دریای خزر اشاره کرد و گفت: با وجود بندرهای مختلف در حوزه دریای خزر باید از این ظرفیت استفاده بهانه داشته باشیم.

بانک ادامه داد: مناطق آزاد ظرفیت ارائه خدمات بدون اتکا به اعتبارات و بودجه دولتی دارند؛ امروز توسعه بندر کاسپین، موج‌شکن و پس‌‌کرانه آن توسط بخش خصوصی در حال انجام است و موج شکن آن نیز بدون اعتبارات دولتی است.

وی افزود: ما باید بتوانیم قدرت مانور خود را در حوزه‌های مختلف زیربنایی در دریای خزر افزایش دهیم و هرچه ظرفیت ما در خزر افزایش یابد در واقع موقعیت استراتژیک خود را محکم کرده‌ایم و ما باید بخشی از سهم ترانزیت کالای دنیا را از طریق خزر به خود اختصاص دهیم و این با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی بهتر امکان‌پذیر است. 

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی ادامه داد: ظرفیت در بندر انزلی محدودیت‌هایی دارد اما وجود بندر کاسپین در تکمیل فعالیت بندر انزلی است و این تفاهم‌نامه، امروز بنادر انزلی و کاسپین را در کنار هم تعریف می‌کند.

بانک اظهار داشت: در چابهار، بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری از بنادر مهم اقیانوسی ما هستند که امیدواریم در محدوده منطقه آزاد چابهار قرار گیرند. 

وی افزود: این موضوع در کارگروه تخصصی تصویب شده است و پس از تصویب در شورای عالی مناطق آزاد از ظرفیت این دو بندر به عنوان منطقه آزاد استفاده خواهیم کرد که این موضوع برای کشورهایی نظیر چین و هند نیز مطلوبیت دارد.

انتهای پیام/

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۰۵۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) چرا ایران از ترتیبات منطقه‌ای کاسپین و افغانستان حذف شد؟

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • بندر گوگسر آخرین بندرگاه هرمزگان در دریای عمان
  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • (ویدئو) چرا ایران از ترتیبات منطقه‌ای کاسپین و افغانستان حذف شد؟
  • اهمیت توسعه میادین مشترک کشور با سرمایه مردمی و توان بخش خصوصی
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • ۱۶۲ کارگر و کارفرمای نمونه در منطقه ازاد چابهار تجلیل شدند
  • (تصاویر) بندر شهید بهشتی چابهار
  • جنگ کریدورها در خاورمیانه
  • در دیدار ‌صنعتگران ‌هرمزگان با رئیس قوه قضائیه چه گذشت؟