Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@05:11:43 GMT

توییت ولیعهد ابوظبی درباره نقش امارات در عزل تیلرسون

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۰۶۲۶۰

توییت ولیعهد ابوظبی درباره نقش امارات در عزل تیلرسون

مشاور ولیعهد امارات متحده عربی به دست داشتن این کشور در برکناری «رکس تیلرسون»، وزیر امور خارجه آمریکا اعتراف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مشاور ولیعهد ابوظبی به برکناری وزیر خارجه آمریکا از سوی رئیس جمهوری این کشور واکنش نشان داد.

«عبدالخالق عبدالله» استاد علوم سیاسی دانشگاه «امارات متحده عربی» و مشاور  «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد امارات در واکنش به عزل رکس تیلرسون نوشت که تاریخ این لحظه را که کشوری چون امارات مقام وزیر خارجه کشوری بزرگ را برکنار کرده، فراموش نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در صفحه توییتر خود نوشت: «تاریخ به یاد خواهد داشت که کشوری خلیجی [اشاره به امارات] در بیرون انداختن وزیر خارجه کشوری بزرگ نقش داشته؛ این مشتی از خروار است».

او بی‌اطلاعی تیلرسون از برکناری خود را به باد تمسخر گرفته و نوشت: «وزیر خارجه کشوری بزرگ هنگامی که از خواب بیدار می‌شود و قبل از آنکه سرکار برود، متوجه می‌شود که در توییتر تصمیم به برکناری او گرفته شده است».

توییت مشاور ولیعهد امارات در تمسخر برکناری وزیرخارجه آمریکا در حالی است که او در تاریخ ششم ماه مارس در توییتی از احتمال برکناری تیلرسون در روزهای آینده خبر داده بود.

عبدالله در تاریخ مذکور در توییتی نوشته بود: «رئیس جمهور آمریکا از عملکرد او [تیلرسون] راضی نیست؛ از طرفی اغلب کسانی که با او در وزارت خارجه کار می‌کنند از کار با او بدشان می‌آید. پایتخت‌های جهان به او محل نمی‌گذارند و حرف شنوی از او ندارند».

این مقام اماراتی در چرایی عدم برکناری تیلرسون نوشته بود: «او به دلایل مالی تا به این لحظه استعفا نداده است؛ ولی به زودی وزارت خارجه آمریکا را ترک خواهد کرد و ما اصلا از این بابت متاسف نیستیم».

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۰۶۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر اطلاع‌رسانی جریان حکمت ملب عراق، سیدعمار حکیم در دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، تحولات سیاسی عراق و منطقه و راه‌های تقویت روابط دو کشور و دو ملت را بررسی کرد.

در این دیدار که در سفر رهبر جریان حکمت ملی عراق به عربستان انجام شد، حکیم بر اهمیت ادامه گسترش روابط کشورهای عربی و اسلامی با عراق تأکید کرد.

وی همچنین خواستار بهره‌برداری از قطع‌نامه شورای امنیت برای توقف جنگ در غزه و امدادرسانی به آوارگان و بازسازی نوار غزه شد.

حکیم بر اهمیت ادامه گفت‌وگوها میان نیروهای منطقه‌ای و نیز بر تمایل عراق به پایان دادن به مأموریت ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش تأکید کرد و گفت که عراق در پی انتقال به مرحله روابط دوجانبه با برخی کشورهای عضو ائتلاف بر اساس منافع مشترک و احترام به حاکمیت ارضی عراق است.

کد خبر 6062883

دیگر خبرها

  • فیلم/ تشریح دستاوردهای سفر وزیر خارجه به ترکمنستان
  • سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان
  • چین: آمریکا برای افزایش بودجه نظامی خود از ناکجاآباد دشمن فرضی می‌سازد
  • وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به سه کشور اروپایی سفر می‌کند
  • امارات مصادره بخش دیگری از فلسطین را محکوم کرد
  • خبر فوری وزیر کار برای بازنشستگان/ زمان افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • ◄ کدام معاونان وزیر راه و شهرسازی شرایط احراز پست معاونت را ندارند؟
  • روسیه برای دریافت پول فروش نفت به مشکل خورد
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی