Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی روانشناسان می‌گویند طرفداران موسیقی کلاسیک عزت نفس بالایی دارند، خلاق، درون‌گرا و راحت هستند و تمایل چندانی به حضودر اجتماع ندارند. افرادی پیچیده و با اعتماد به نفس که به عقایدشان باور دارند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو-حدیثه ایزدی، بوق، بوق، بوق.......... صدای بوق ماشین‌ها رو نمی‌شنوی! آهای حواست کجاست؟ نمی‌شنوی؟! دارند صدات می‌زنند، چقدر راه رفتی؟ اون چیه تو گوشت که متوجه اطرافت نمیشی! تمام این مدت داشتی به موسیقی گوش می‌دادی؟! آره.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تو به موسیقی گوش میدی؟ آن وقت چی گوش میدی؟

 

موسیقی، بخشی از فرهنگ جوانان به خصوص دانشجویان است. دانشجویان با تفکرات و سلایق مختلف مشتری انواع و اقسام موسیقی داخلی و خارجی هستند. موضوع سبک‌های مختلف موسیقی سال 93 با فوت مرتضی پاشایی و صحبت‌های جنجالی دکتر اباذری، استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران پیرامون موسیقی پاپ ایران بالا گرفت. این روزها هم نام‌ خواننده‌های دیگری بر سر زبان‌هاست که موافقان و مخالفان خاص خودشان را دارند. در آستانه سال نو سری به دانشجوها زده‌‍‌ایم تا از موسیقی‌های مورد علاقه‌شان بگویند.

 

کلاسیک‌های باهوش!

با چهره ای متفکرانه و بدون اعتنا به دیگران در فضایی خلوت و آرام فقط به نت‌های موسیقی باخ، موتسارت و شوئنبرگ گوش می‌دهند. خود را باهوش نشان می‌دهند و نمی‌توان به سادگی سر از کارشان در آورد! بدنبال آرامش و لذت بردن از لحظه‌ای که به آهنگ های محبوبشان گوش می‌دهند هستند. و متن شعر و تسلط نوازندگان بروی سازها و دستگاه‌های موسیقی برای آنها مهم است.

 

برخی روانشناسان می‌گویند طرفداران موسیقی کلاسیک عزت نفس بالایی دارند، خلاق، درون‌گرا و راحت هستند و تمایل چندانی به حضودر اجتماع ندارند. افرادی پیچیده و با اعتماد به نفس که به عقایدشان باور دارند.

 

ساناز از طرفداران موسیقی کلاسیک می‌گوید: «به موسیقی سنتی ایرانی، کلاسیک خارجی و پاپ گوش می‌کنم، مثل شجریان، شهرام ناظری، سالارعقیلی، ابی، فرهاد و کلاسیک های اروپایی. اهمیت شعر و تنظیم تسلط خواننده بروی سازها که خارج از موسیقی متن نخواند برایم مهم است.»

 

فاطمه دانشجوی دیگری است که به موسیقی سنتی علاقه دارد. او می‌‎گوید: «سنتی و کلاسیک سبک محبوب من است، ترانه‌های ایرانی سنتی مثل محمد نوری، همایون شجریان، نامجو و سنتور نوازی‌های مشکاتیان، کامکار و... کلاسیک اروپایی مثل بت هوون، موتسارت و ریچارد کلایدر من را گوش می‌کنم. به خاطر شناخت دقیق نوازندگان این سبک‌ها از دستگاه‌های موسیقی، اصیل بودن سبک سنتی ایرانی و کلاسیک اروپایی و آرامشی که از این موسیقی می‌گیرم به آنها گوش می‌دهم.»

 

پاپی‌های ساده!

آهنگ مورد علاقه‌شان را با بلندترین صدا گوش می‌کنند. وقتی مشغول موسیقی باشند هر چقدر داد میزنی، نمی‌شنوند. انگار نه انگارکه هندزفری درگوششان است و ما هم باید بشنویم! لحظاتی که همزمان با صدای بلند آهنگ را همخوانی می‌کنند، راه می‌روند، ورزش و آشپزی می‌کنند هم دیدنی است.
And we walk together into the light

And My Love Will be your armor tonight

We are loinhearts

علاقه‌مندان به پاپ، علاقه چندانی به علم موسیقی ندارند، برای انتخاب آهنگ‌ها سختگیری نمی‌کنند. می‌گویند برای بهتر شدن حالشان و شاید هم فراموش کردن بدی آن موسیقی گوش می‌کنند.

 

انیس درباره چرایی علاقه‌اش به موسیقی پاپ می‌گوید: «پاپ و سنتی ایرانی گوش می‌دهم. شجریان، علیرضا قربانی، ابی، سیاوش قمیشی، ادل، امید نعمتی و...  بخاطر متن شعر و آرامش گرفتن این آهنگ‌ها را گوش می‌کنم».

 

الناز اما دلایل استدلال‌های دیگری دارد. او می‌گوید: «پاپ ایرانی مثل ترانه‌های: صادقی، چاوشی و ماکان بند را گوش می دهم را به خاطر آهنگ و شعرهای پر محتوایش».

 

 اهمیت نحوه اجرا، تقاضا و اقبال زیاد مخاطبان به شنیدن و خرید این سبک، ماهیت تجاری و انگیزه کسب سود در تولید و مونتاژ موسیقی پاپ بسیار مهم است. آهنگسازان آن گمنام هستند، ساختاری ساده و مبتنی بر تکرار دارد و قصد تامل برانگیزی و تفکر در مخاطب را ندارد. از نظر محتوا هم معمولاً عامیانه است و بر مضامین احساسی فارغ از جنبه های اجتماعی تکیه می‌کند.

 

الکترونیکی‌های پر سر و صدا

طرفداران سازهای الکتریکی معمولا با هیجان و اشتیاق زیاد و با حالتی که انگار روی صحنه اجرای کنسرت ایستاده‌اند، ژست نواختن گیتار برقی با دست را می‌گیرند و با شوق و انرژی زیاد شروع به خواندن می‌کنند. زمان گوش دادن به آهنگ‌ها و اجراهای گروه‌های الکترونیک به صداهای کوتاه راضی نمی‌شوند و ترجیح می‌دهند در فضاهایی بزرگ که امکاناتی برای استقرار باند و شنیدن صداهای بلند داشته باشند. در یک کنسرت الکتریک خود را تصور کنند.

 

احسان می‌گوید: «سبک‌های پست راک، الکترونیک، راک و هیپ هاپ را گوش می‌دهم. مثل: آف ا داون، اوپا تریا ریپورت، آیریل رین و... . جذابیت موسیقی، آهنگ و اهمیت شعر به این سبک‌ها علاقه‌مندم و به جز پست راک که( بی کلام) است ترانه‌های بقیه شعرها مفاهیم عمیق و جذابی دارند».

 

این سبک با استفاده از ابزارها و فناوری های الکترونیکی برای تولید صدا، توانسته گونه جدیدی در صداسازی ایجاد کند که اوج و فرودهای شگفت انگیزی در صداهای سنگین الکترونیک را تولید کرده است. سبک‌هایی مانند: پراگرسیو، هیپ هاپ، الکترونیک راک، دیپ هاووس، و... را شامل می‌شود.

راک برای غیررسمی‌ها

لباس‌هایی با سبک خاص که عکس درامرز یا خواننده مورد علاقه‌شان بروی آن حک شده است را بر تن می‌کنند، موقع خواندن آهنگ‌ها علامت‌های دست و حرکت‌های بدنی خاصی را تمرین می‌کنند، موهای مجعد، تیپ غیررسمی و راحتی دارند.

 

طرفداران راک معمولاً به نظر دیگران درباره خودشان اهمیت نمی‌دهند. موضوعات اجتماعی برای‌شان مهم نیست و ترجیح می‌دهند سرشان به کار خودشان باشد. برخی تحقیقات روانشانسی می‌گوید طرفداران راک خلاق و سخت کوش هستند.

 

شهاب درباره چرایی علاقه‌اش به موسیقی راک می‌گوید: «جنبه‌هایی مثل هیجان، تنوع در عین وحدت، تاثیرگذاری و پیچیدگی از دلایل علاقه من به این سبک از موسیقی است».

 

راک انواع مختلفی دارد. پاپ راک، هارد راک، پانک راک، هوی متال، آلترناتیو راک و آلترناتیو راک مهمترین سبک‌های این موسیقی هستند. اگرچه این سبک ویژگی‌های تجاری روز موسیقی پاپ را دارد اما آهنگسازان راک سعی می‌کنند از شوهای پر زرق و برق و تجاری دوری کنند. آنها فقط بر مضمون‌های احساساتی و عاشقانه تکیه نمی‌کند و بر تمایلات فرو خورده، سردرگمی و طیف گسترده‌ای از زمینه‌های اجتماعی و سیاسی نیز دست می‌گذارند که تاثیرات اجتماعی آن در میان شنوندگان جوان زیاد است.

 

همه سبکی‌ها!

شاید شما یا دوستان تان جزء کسانی باشید که اول به یک موسیقی سنتی گوش دهید، بعد نت‌های کلاسیک باخ، بعد آلترناتیو راک به اضافه ترانه های فولکلور آذربایجانی و یادی هم از ابی و شادمهرکنید و در آخر فرهاد را هم جا نگذارید، به همه آهنگ ها گوش دهید و دچار هیچ مشکلی هم نشوید!

 

مخاطبان تنوع‌طلب موسیقی که نمی‌توانند فقط به شنیدن سبک‌هایی خاص و واحد گوش کنند ترجیح می‌دهند سبک‌های نو و تازه‌ای را برای شنیدن امتحان کنند. گوش خود را به شنیدن یک سبک عادت ندهند.

یلدا از آن دسته از دانشجویان است که در موسیقی خود را به سبک خاصی محدود نکرده است. او می‌گوید: « به سبک‌هایی مثل: ایرانی سنتی، سنتی و پاپ تلفیقی، بی کلام، پاپ، راک، هیپ هاپ، کلاسیک های انگلیسی، و موسیقی ترکی، عربی و عبری هم گوش  می‌کنم. از ترانه‌هایی مثل چارتار، شجریان، ابی، ادل، و تاپ چارت ها و سبک های آرام یا به اصطلاح سیک هم خوشم می‌آید».

 

اگر چه کسانی که شنوندگان سبک‌های مختلف هستند را نه می‌توان جزء طرفداران یک سبک واحد و نه سبک های تلفیقی قلمداد کرد، اما در ایران پس از دهه 70 و کاهش یافتن مخاطبان موسیقی سنتی ایرانی و شهرت یافتن ترانه‌‎سازان و خوانندگان پاپ و انگیزه‌ای که حتی بین موسیقی دانان سبک سنتی برای کار کردن بر روی سبک های تلفیقی(گونه‌ای از موسیقی که حاصل تلفیق دو یا چند فرهنگ موسیقیایی است.) ایجاد شد، باعث شد شاهد تلفیق سبک های سنتی و پاپ، سنتی و الکترونیک، پاپ و راک و... باشیم که امروزه در گروه‌هایی چون: چارتار، دنگ شو و ترانه‌های شهرام ناظری و همایون شجریان شاهد آن هستیم.

 

در بین سبک های مورد علاقه دانشجویان اسمی از موسیقی جاز، متال و رپ آورده نشده است. اما سبک پاپ و راک جزء پر طرفدارترین سبک های موسیقیایی مخاطبان جوان بوده و در این میان پس از موسیقی پاپ و راک، موسیقی کلاسیک، سنتی ایرانی، الکترونیک و آلترناتیوها در رده‌های بعدی علاقه‌مندی دانشجویان قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۰۶۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ نکته مهم برای تهیه بستنی ساده خانگی که باید بدانید

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ بر اساس برخی شواهد، تاریخچه بستنی به قرن چهارم قبل از میلاد برمی‌گردد؛ به زمانی که اسکندر مقدونی و اطرافیان او علاقه داشتند که نوشیدنی‌های خود را با یخ کوهستان ترکیب کنند و بنوشند. در اصل آن‌ها اولین بستنی ساده‌ای را می‌خوردند بدون اینکه حتی اسم آن را بدانند.

بیشتر بخوانید؛ اگر زیاد کیک و بیسکوییت بخورید دیابت نوع۲ می‌گیرید

شواهد دیگری هم وجود دارد که می‌گوید اولین بستنی ساده را آشپزهای امپراتوری روم ۶۲ سال قبل از میلاد مسیح ابداع کردند. البته داستان‌هایی هم درباره ابداع بستنی در چین و ایتالیا وجود دارد و این داستان‌ها هر چه که باشد، واقعیت این است که بستنی یکی از محبوب‌ترین دسرها در گوشه گوشه جهان است. همین کافی است تا ما طرز تهیه بستنی ساده وانیلی که یکی از پرطرفدارترین بستنی‌هاست را با شما درمیان بگذاریم.

پس اگر این روزها وقت رفتن به کافه‌ها و بستنی فروشی‌ها را ندارید، خودتان دست بکار شوید و این بستنی خوشمزه را در خانه آماده کنید.
مواد مورد نیاز برای تهیه بستنی ساده

- تخم مرغ شش عدد
- شکر یک‌سوم پیمانه
- وانیل یک‌چهارم قاشق چای‌خوری سرپر
- خامه قنادی ۲۵۰ گرم
- طرز تهیه بستنی ساده وانیلی

مرحله اول

قبل از هر کاری، خامه قنادی را که باید در فریزر نگه‌داری شود، از فریزر درآورده و به دمای محیط برسانید تا غلظت آن به اندازه غلظت بستنی شود و از حالت یخ زده در آید. حال ظرف شیشه‌ای گودی تهیه کنید. سفیده تخم‌مرغ‌ها را جدا کرده و به ظرف شیشه‌ای اضافه کنید. سپس با هم‌زن برقی شروع به هم‌ زدن کنید.

مرحله دوم

هم زمان با هم‌زدن سفیده تخم‌مرغ، آرام آرام شکر را به ظرف اضافه کنید. دقت کنید در هنگام اضافه کردن شکر، هم زدن را متوقف نکنید. چون این کار باعث آب انداختن سفیده تخم‌مرغ می‌شود و بستنی ساده شما را خراب می‌کند. حدود پنج دقیقه هم زدن را بی‌وقفه ادامه دهید.

مرحله سوم

سفیده فرم گرفته را داخل یخچال بگذارید. بعد در ظرف شیشه‌ای گود جداگانه، خامه را که قبلا به غلظت بستنی رسیده، با استفاده از هم‌زن برقی هم بزنید تا جایی که خط همزن روی خامه بماند و محو نشود.

مرحله چهارم

بعد از رسیدن خامه به حالت گفته شده، وانیل را به آن اضافه کنید و با لیسک، خامه بستنی ساده را هم بزنید تا وانیل خوب به خورد آن برود.

مرحله پنجم

بعد از مخلوط شدن خامه و وانیل، سفیده فرم گرفته را از یخچال بیرون بیاورید و با استفاده از لیسک، به خامه اضافه کنید. توجه کنید در این مرحله دیگر نمی‌توانید از هم‌زن برقی استفاده کنید؛ چراکه باعث از بین رفتن فرم خامه و سفیده می‌شود. بنابراین، مایع بستنی ساده را به مدت پنج دقیقه با استفاده از لیسک به ‌صورت دورانی هم ‌بزنید. در این مرحله در صورت تمایل می‌توانید مغز بادام یا پسته تست شده را به بستنی ساده وانیلی‌تان اضافه کنید.

مرحله ششم

حالا مایه را به مدت ۲۴ ساعت داخل فریزر قرار دهید. قبل از این کار حتما روی مایه بستنی را بپوشانید تا بوی نامطبوع فریزر را به خود نگیرد. بعد از گذشت این زمان بستنی قابل استفاده است و می‌توانید روی آن را با سس شکلات یا انواع مربا مثل مربای توت فرنگی، کدو حلوایی، مربای لیموشیرین و مربای تمشک تزیین کنید.

در این روش تهیه بستنی، فقط می‌توانید از وانیل و کمی پودر کاکائو مخلوط شده با آب‌جوش برای طعم‌دهی استفاده کنید. اگر از میوه‌های مختلف داخل آن استفاده کنید بستنی نمی‌بندد.

ظرفی که سفیده تخم‌مرغ را در آن فرم می‌دهید، نباید چرب یا خیس باشد. طرف کاملا عاری از حتی یک قطره زرده تخم‌مرغ باشد. بهتر است قبل از استفاده از ظرف، آن را ۱۵ دقیقه در فریزر بگذارید. این کار باعث بهتر فرم گرفتن سفیده‌ها می‌شود.

در هنگام هم‌زدن سفیده، حتما هم‌زن برقی را در یک جهت و با دور زیاد تنظیم کنید و بی‌وقفه هم بزنید.

اگر شکر را یک دفعه یا مقدار زیاد از حد به سفیده‌ها اضافه کنید، باعث آب انداختن سفیده‌ تخم‌مرغ می‌شود و سفیده فرم نمی‌گیرد.

حتما دقت شود خامه دانه‌های یخ نداشته باشد. اگر حین هم‌ زدن متوجه دانه یخ شدید، خامه را ۵ دقیقه به حال خود رها کنید تا دانه‌های یخ آب شوند، سپس دوباره شروع به هم زدن کنید.

تا جایی که امکان دارد از وانیل شکری استفاده نشود. چراکه باعث کم شدن مزه و بوی وانیل می‌شود.

مدت ماندگاری این بستنی ساده در داخل فریزر، حداکثر یک ماه است.

منبع: همشهری آنلاین

انتهای پیام/

کد خبر: 1229367 برچسب‌ها آموزش آشپزی

دیگر خبرها

  • احمدرضا درویش امسال «کندو» را کلید می‌زند؟/ توافقات اولیه سریال
  • ببینید | جملات خبرساز مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجوها را نزنید آقای بایدن!
  • ۷ نکته مهم برای تهیه بستنی ساده خانگی که باید بدانید
  • ۷ نکته مهم برای تهیه بستنی ساده خانگی + طرز تهیه
  • عمو پورنگ به «لالایی» نزدیک شد و تلویزیون به سریالی فوتبالی!
  • دشمن به دنبال بزرگنمایی مشکلات کارگران است
  • آیت الله ابراهیم امینی و تربیت عقلانی
  • هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان و نوجوانان
  • آرزوی ساده یک معلم+ فیلم
  • بازطراحی مرسدس بنزهای کلاسیک با تکنولوژی 2024 (عکس)