Web Analytics Made Easy - Statcounter

تصمیم جدید وزارت آموزش‌وپرورش با ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به ماجرای حذف آزمون ورودی مدارس سمپاد، وارد فاز جدیدی شد و در شرایطی که هنوز مصوبه از سوی رئیس‌جمهور نیز امضا نشده است، آیا می‌توان نسبت به عدم برگزاری آزمون اقدام کرد؟ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۱ اجتماعی آموزش و پرورش نظرات

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، تصمیم وزارت آموزش‌وپرورش مبنی بر حذف آزمون ورودی پایه هفتم مدارس سمپاد با ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به ماجرا وارد فاز جدیدی شد؛ سید محمد بطحایی وزیر آموزش‌وپرورش از حذف آزمون ورودی مدارس سمپاد در پایه هفتم برای سال تحصیلی آینده خبر داد و استدلال چنین تصمیمی حذف استرس دانش‌آموزان دبستانی بود و پس از آن الزام مدارس غیردولتی به حذف آزمون ورودی پایه هفتم مطرح شد هر چند که هنوز هم مدارس غیردولتی از این دستور آموزش‌وپرورش تبعیت نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند که مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش از حذف مدارس سمپاد در دوره متوسطه اول در بازه زمانی سه ساله با حذف آزمون ورودی این مدارس خبر می‌دهد اما برخی مسئولان آموزش‌وپرورش از جمله رضوان حکیم‌زاده حذف مدارس سمپاد را نادرست می‌دانند و معتقدند قرار نیست مدارس سمپاد حذف شوند بلکه این مدارس در دوره متوسطه دوم تقویت خواهند شد و با این موضع‌گیری‌ها همچنان این ابهام مطرح است که چگونه با حذف آزمون ورودی مدارس سمپاد حذف نخواهند شد؟

محمدرضا مخبردزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در جدیدترین اظهار نظر خود درباره وضعیت مدارس سمپاد گفته است "موضوع مدارس تیزهوشان و باشگاه پژوهشگران جوان جزو موضوعات ملی است و شورای عالی انقلاب فرهنگی مرجع تصویب نهایی هر تصمیم‌گیری در این زمینه است. تا مسائل مربوط به این موضوع در شورا بررسی نشود هر گونه اظهارنظری در این خصوص درست نیست. شورایعالی انقلاب فرهنگی در این زمینه هیچ تصمیمی تا کنون نگرفته است و بعد از تعطیلات عید در این خصوص تصمیم گیری می‌کند".

اظهار نظر اخیر مخبر دزفولی به این ابهام که آیا شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند بر مصوبات شورای عالی آموزش‌وپرورش نظارت داشته باشد؟ نیز پاسخ داده است.

همچنین علی نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌‌وگو با تسنیم می‌گوید: شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند به عنوان نهاد بالادستی بر مصوبه شورای عالی آموزش‌وپرورش نظارت کند و باتوجه به اینکه مصوبه اخیر ناظر بر خذف مدارس سمپاد در دوره متوسطه اول است با توجه به اهمیت موضوع، شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند به آن ورود کند و تا زمانی که این موضوع در شورا بررسی نشده باشد نمی‌توان حکم به اجرای آن داد.

با توجه به اینکه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در بخش سیاست‌گذاری، نظارت و ارزیابی در سطح کلان به این مسئله اشاره کرده است که تصمیم‌گیری کلان، ارزیابی و نظارت راهبردی فرایند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی برپایه این سندبرعهده شورای عالی انقلاب فرهنگی است در چنین شرایطی شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند به مقوله حذف مدارس سمپاد ورود کند.

در روزهای اخیر نیز سید محمد بطحایی وزیر آموزش‌وپرورش در پاسخ به این پرسش که با توجه به مطالب بیان شده در شورای عالی انقلاب فرهنگی آیا ممکن است آزمون ورودی مدارس سمپاد امسال برگزار شود، گفته بود" درباره مدارس سمپاد، مصوبه آموزش و پرورش در خصوص حذف آزمون وجود دارد و در حال حاضر این مصوبه کماکان پایدار است".

با توجه به اینکه مصوبه اخیر شورای عالی آموزش‌وپرورش درباره حذف آزمون ورودی مدارس سمپاد هنوز به امضای رئیس جمهور نرسیده است، این سوال و ابهام مطرح است که آیا می‌توان آزمون ورودی این مدارس را برای سال تحصیلی جدید برگزار نکرد و هنوز اظهار نظر دقیقی از سوی مسئولان آموزش‌وپرورش دراینباره نشده است و در این شرایط دانش آموزانی که قصد شرکت در آزمون ورودی مدارس سمپاد داشتند دچار سردرگمی و بلاتکلیفی هستند.

انتهای پیام/

 

R1014132/P1011199/S2,22/CT7 واژه های کاربردی مرتبط دانش‌آموزان شورای عالی انقلاب فرهنگی وزارت آموزش و پرورش سمپاد

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۰۶۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»

  مسعود ده نمکی کارگردان، حسن وارسته سرپرست نویسندگان، حمیدرضا هدایتی، پویا امینی، رضا توکلی، کاوه سماک باشی، رضا استادی، افشین سنگ چاپ، نیما شاهرخ شاهی، حسین مجد طراح صحنه و...  از حاضران در این جلسه بودند. 
   
دلگرمی برنامه‌سازان
دراین مراسم ابتدا خسروپناه با تجلیل ازمحتوا و ساختار سریال که توانسته بود بخش عظیمی از مخاطبان را به تماشای سریال بنشاند، از بازی‌های خوب بازیگران و نوآوری در جلوه‌های ویژه و محتوای مرتبط با مضامین دینی و روایی و همچنین متن متکی بر پژوهش و تحقیق تقدیر به عمل آورد.ضمنا برخی دیگر از اعضای شورا که در این مراسم حضور داشتند با تشکر از صداوسیما و برنامه‌ها و سریال‌های تدارک دیده شده در ماه رمضان و نوروز،این سریال رایکی ازموفقیت‌های برجسته تلویزیون در سریال‌سازی متناسب با ایام ماه مبارک دانستند.مسعود ده دنمکی، کارگردان سریال هم با تشکر ازشورای عالی انقلاب فرهنگی گفت این شورا در کنار وظیفه ذاتی خود که نگهبانی از فرهنگ و هنر کشور است، با رویکرد حمایتی و تجلیل از آثار نمایشی وارد این کار شده است.وی این نوع تجلیل‌ها و تقدیرها را برای برنامه‌سازان دلگرم‌کننده دانست.در انتهای مراسم از عوامل این سریال تقدیر شد. 
   
یک قصه ماورایی
برنامه‌های رمضان و نوروز گذشته مخاطبان زیادی را با خود همراه و نظر کارشناسان را نیز جلب کرد‌، به‌ویژه برنامه‌های قرآنی. در میان سریال‌ها رستگاری نیز محتوایی قرآنی داشت. سریال رستگاری به کارگردانی مسعود ده‌نمکی ماه رمضان اخیر روی آنتن شبکه دو سیما رفت. در این سریال که به قلم حسن وارسته به نگارش درآمده بود، بازیگرانی نظیر محمود پاکنیت، سولماز حصاری، مهدی سلوکی، پویان امینی، رامین راستاد و.. به ایفای نقش پرداختند. رستگاری، با قصه‌ای ماورایی به موضوع مهم حق‌الناس می‌پرداخت. در این سریال با شخصیت‌پردازی دقیقی که برای نقش حافظ صورت گرفته بود، فضای قصه با وجود جلوه‌های ویژه و ترسیم کردن فضای برزخ جهنمی و... برای مخاطبان باورپذیر از آب درآمد.محمود پاک نیت، بازیگر این نقش در زمان پخش سریال به جام‌جم گفته بود: حافظ هم مثل بسیاری از آدم‌هایی است که می‌شناسیم. شخصی که وقتی تحت فشار قرار می‌گیرد عکس‌العملش با زمانی که شاد است، ‌فرق می‌کند. این، بعدهای مختلف یک آدم‌ را نشان می‎‌دهد. حافظ شخصی مذهبی است. به حلال و حرام پایبند است اما در این مسیر برای خود سیاست‌هایی دارد و گاهی دلیل‌تراشی می‌کند. مثلا در مسأله چاه زدن فکر می‌کند چون زمین را خریده، آب آن زمین را هم خریده است. خود را مبرا از گناه می‌داند. او هم مثل تمام آدم‌ها گاهی مسائل مادی برایش ارزشمندتر از هر چیزی می‌شود. در این راه اشتباهاتی می‌کند. فامیل او رستگاری است اما او در طول قصه با این رستگاری مواجه می‌شود. درواقع فراتر از فامیل شخصیت حافظ، آدم‌های قصه با رستگاری و رسیدن به آن مواجه می‌شوند.با توجه به جذابیت این دست آثار برای مخاطبان، وی درباره طیف مخاطبان سریال بیان کرد: مذهب در تمام زندگی ما ریشه‌ دارد. انسان هر دین و مذهبی اعم از بودایی، مسیحی، یهودی و... داشته باشد، خدا در وجود او ریشه‌ دارد. همه به خدا و روز جزا باور دارند. ما مسلمانان به قیامت اعتقاد داریم و این سریال هم با قیامت آغاز می‌شود. آدم‌ها از زیر خاک بلند می‌شوند‌؛ روز رستاخیز است و همه باید در سؤال ‌و جواب شرکت کنند. همان‌طور که قرآن می‌گوید همه اعضای شما را به هم پیوند می‌‌دهیم‌ حتی اگر تجزیه شده باشد. بنابراین شما به حالت اولیه برمی‌گردید. در تیتراژ می‌بینیم که افراد از گور برمی‌خیزند. جذابیت این قصه و این ژانر برای تماشاگر همین است که چیزهایی را که خوانده و شنیده به‌صورت عینی می‌بیند. به‌تازگی شخصی به من گفت این آثار لب تیغ است. ممکن است فقط افراد مذهبی این سریال را دنبال کنند و برای همه جذاب نباشد اما به اعتقاد من افراد غیرمذهبی و کسانی که بسیاری از اعتقادات من و امثال مرا ندارند، سریال را به‌عنوان یک کار متفاوت نسبت به همه کارهایی که تا امروز در صداوسیما انجام شده، تماشا می‌کنند.همان‌طورکه بیان شد در این سریال از جلوه‌های ویژه نیز به صورت خاص بهره برده شده و این موضوع در کنار سوژه آن که بسیاری از انسان‌ها را با خود درگیر کرده، توانست نظرمخاطبان را جلب کند. به‌گونه‌ای که در بررسی پیامک‌های ارسالی اخیر به سامانه ۱۶۲ نیز شاهد پرتکرار بودن کلیدواژ سریال رستگاری بودیم که اغلب با نظرات مثبت همراه بود. 


دیگر خبرها

  • تقدیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • گزارش تصویری | تقدیر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال رستگاری
  • برگزاری ۷۵۰۰ نفر ساعت آموزش توانمندسازی برای تشکل‌های ایثارگری
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • شورای عالی انقلاب فرهنگی جایگاه قانون‌گذاری ندارد!
  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • حمایت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی
  • حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی در کشور
  • سند هوش مصنوعی به زودی تصویب می شود