Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@10:53:37 GMT

طالبان مسئولیت انفجار لاهور پاکستان را بر عهده گرفت

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۰۶۴۱۸

طالبان مسئولیت انفجار لاهور پاکستان را بر عهده گرفت

تهران – ایرنا – گروه طالبان مسئولیت انفجار انتحاری روز چهارشنبه در منطقه رایوند شهر لاهور پاکستان را که به کشته شدن دست‌کم 9 نفر و زخمی شدن 20 تن دیگر انجامید، بر عهده گرفت.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، پنج مامور پلیس در میان قربانیان این حادثه هستند.
علت انفجار، یک عامل انتحاری بود که با موتور سیکلت به سمت یک ایستگاه بازرسی پلیس راند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ایست بازرسی برای گردهمایی سالانه مسلمانان علاقه مند به جنبش «جماعت تبلیغ» برپا شده بود.
حادثه روز چهارشنبه در شرایطی رخ داد که وزارت امور خارجه آمریکا در هفته گذشته، جایزه‌ای پنج میلیون دلاری برای هرگونه اطلاعات درخصوص «ملا فضل الله» رهبر طالبان پاکستان در نظر گرفته بود.
لاهور، مرکز استان پنجاب پاکستان، در سال های گذشته بارها هدف حمله های تروریستی قرار گرفته است.
در ماه اوت (مرداد ماه) انفجار بمب کار گذاشته شده در یک کامیون میوه در این شهر 45 زخمی به همراه داشت.
در حادثه مشابه دیگری که ماه پیش از آن در یک بازار میوه و تره بار رخ داد، 26 نفر از جمله 9 مامور پلیس جان خود را از دست دادند و ده ها تن دیگر زخمی شدند. گروه طالبان مسئولیت آن حمله را هم بر عهده گرفته بود.
شبس ** 9386 *1613*

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۰۶۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی و انفجار گاز در نیشابور یک فوتی و یک مصدوم بر جای گذاشت

سید حمید حسینی رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت: حادثه آتش سوزی و انفجار گاز ساعت سه و ۲۵ دقیقه بامداد امروز رخ داد که برای امدادرسانی به مصدومان این حادثه آمبولانس پایگاه یک شهری به صحنه حادثه اعزام شد.

وی ادامه داد: پس از حضور کارشناسان فوریت‌های پزشکی در صحنه حادثه و در تریاژ اولیه، تعداد مصدومان این حادثه ۲ نفر ارزیابی شد که متاسفانه یک مصدوم بر اثر شدت جراحات وارده در صحنه حادثه قبل از رسیدن اورژانس فوت کرده بود.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت: اقدامات پیش بیمارستانی برای مصدوم دیگر این حادثه هم انجام و پس از دریافت خدمات فوریت‌های پزشکی به بیمارستان حکیم نیشابور منتقل شد.

مرکز اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با ۳۳ پایگاه عملیاتی شامل ۱۱ پایگاه شهری، ۱۸ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار پایگاه موتورلانس با تحت پوشش داشتن چهار شهرستان "نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه" به صورت شبانه‌روزی و رایگان به جمعیت تحت پوشش خدمات ارائه می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • انفجار قطار حامل بنزین در آمریکا + فیلم
  • انفجار منزل مسکونی در قم
  • انفجار منزل مسکونی در قم یک مصدوم داشت
  • یک فوتی و یک مصدوم در پی آتش سوزی و انفجار گاز نیشابور
  • آتش سوزی و انفجار گاز در نیشابور یک فوتی و یک مصدوم بر جای گذاشت
  • حادثه انفجار گاز در یک منزل مسکونی در نیشابور
  • یک فوتی و یک مصدوم بر اثر انفجار گاز در نیشابور
  • جمیله علم‌الهدی، «بانوی اول ایران» در پاکستان! (+عکس)
  • (ویدئو) ۶ زخمی بر اثر انفجار مهیب ده‌ها بادکنک
  • درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران!