Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد به نقل از خبرگزاری علم و فناوری از استان قزوین؛ بهزاد کاملان مخترع قزوینی با حمایت سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان قزوین موفق به ساخت در پوش فیلتر روغن با قابلیت جلوگیری از آسیب موتور شده است.

کاملان در مورد مشکل در پوش‌های قدیمی اظهار کرد: در پوش‌های قدیمی فیلتر روغن از جنس پلاستیک بوده و بدلیل روش تولید آن که روش تزریق پلاستیک می باشد ، درسطح جدایش قالب ، رزوه و جاي اورینگ آن داراي پلیسه بوده که این امر باعث نشت روغن می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از دیگر عیوب این قاب این است که بدلیل اینکه این قاب بر روي یک قطعه آلومینیومی مونتاژمی گردد بدلیل اختلاف جنس و طبعا اختلاف ضریب انبساط حرارتی دچار مشکل آب بندي می گردند و معمولا در مدت کوتاهی دچار نشت روغن می گردد.

         

این مخترع قزوین اضافه کرد: معمولا در اثر بستن و یا باز کردن آن ، هنگام تعویض فیلتر روغن ،از محل آچار خورمی شکند.این قاب بایستی توسط آچار ترکمتر که توانایی محدود کردن گشتاور بستن را دارد با حداکثر گشتاور ۳۰ نیوتن متر باید بسته شود .

کاملان تصریح کرد:متاسفانه بدلیل عدم آشنایی سرویس کاران و یا گران بودن این آچار و یا عدم وجود گسترده در بازار وعدم الزام سرویس کاران به استفاده از این آچار ، سرویس کاران هنگام بستن درپوش ، یا گشتاور اضافی به محل آچار خور درپوش اعمال می کنند و درپوش در موضع آچار خور می شکند.

 

وی اذعان کرد: مشکل بعدي باز کردن درپوش شکسته شده  می باشد و یا اینکه به جهت داشتن نگرانی از شکستن درپوش با گشتاور کمتري آن را می بندند که این خود باعث نشت روغن شده و احتمال موتور سوزي زیاد می گردد .

این مخترع قزوینی درمعرفی محصول اختراعی درپوش خود گفت: در محصول و اختراع جدید  این در پوش فیلتر جنس قاب از پلاستیک به آلومینیوم با آلیاژ مخصوص تغییر کرده است. که استحکام و انتقال حرارت بهتر جهت خنک شدن روغن را به همراه دارد .و همچنین خنک شدن روغن باعث دوام بیشترروغن شده و عمر موتور را زیاد می کند .

 وی در ادامه به قابلیتها و مزایتهای درپوش فیلتر روغن اختراعی اشاره و  افزود: از دیگر مزیت های این درپوش تعبیه پره هایی براي انتقال حرارت بهتر، رزوه ها و جاي اورینگ تراشکاري شده بر روي تراش آچار خور توپر و نشکن .که کاملا گرد بوده و نشتی روغن را CNC  منتفی می نماید .

 

کاملان در مورد مزایای دیگر این در پوش فیلتر روغن گفت: طراحی و تعبیه یک سوپاپ اطمینان جهت جلوگیري از موتور سوزي در حالتی که فیلتر کاغذي کثیف شده باشد و مانع رسیدن روغن کافی به موتور می گردد.

                                               

 

 

این مخترع اضافه کرد: داشتن عمر زیاد نامحدود، به نحوي که مالک خودرو یکبار این محصول را خریداري کرده با خیال راحت براي همیشه از این محصول استفاده میکند و اینکه این قطعه قابل تعمیر و تعویض قطعات نیز هست از دیگر قابلیتهای این محصول است.

 

وی در آخر اضافه کرد: با تولید ماهیانه ۱۰ هزار عدد محصول یک تیم ده نفره بطور مستقیم ، مشغول به کار شد و بطور غیر مستقیم بالغ بر ۵۰ شغل ایجاد شده است و ما آمادگی پذیرش و تحویل سفارشات در بازار را داریم کما که حال حاضر هم این محصول در بازار با برند کاملان موجود و به فروش می رسد.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۰۶۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رادارهای جمهوری اسلامی ایران قابلیت شناسایی هر نوع ریز پرنده را دارند

ایسنا/آذربایجان شرقی فرمانده منطقه پدافندهوایی شمالغرب ارتش اعلام کرد: رادارهای جمهوری اسلامی ایران قابلیت کشف و شناسایی هر نوع ریز پرنده با هر سطح مقطع راداری را دارند.

امیرسرتیپ دوم عباس عظیمی در جمع کارکنان سایت رادار تاکتیکی پل‌دشت اظهار کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی مناسب برای خودسازی و تهذیب نفس است که امیدواریم از این ماه برای تعمیق و تقویت ارتباط بیشتر با خداوند متعال بهره ببریم.

 وی در ادامه تاکید کرد: امنیت بسیار بالای آسمان ایران اسلامی حاصل تلاش شبانه‌روزی همه کارکنان در قالب شبکه یکپارچه پدافندهوایی کشور است.

فرمانده منطقه پدافندهوایی شمالغرب ارتش با بیان اینکه رادارهای جمهوری اسلامی ایران قابلیت کشف و شناسایی هر نوع ریز پرنده با هر سطح مقطع راداری را دارند، اظهار کرد: سطح پوشش راداری کشورمان امروز نسبت به قبل پیشرفت قابل توجهی داشته تا جایی که تمامی تحرکات هوایی در رصد و پایش رادارهای بومی و تمام ساخت داخل است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط از روابط عمومی پدافند هوایی شمالغرب، وی خاطرنشان کرد: پدافندهوایی با طراحی و ساخت انواع سامانه‌های راداری و موشکی در ارتقای توان رزم نیروهای مسلح نقش قابل ملاحظه‌ای داشته و سبب شده است پدافندهوایی کشور یکی از قدرت‌های برتر در سطح منطقه به حساب بیاید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خسروپناه: تئاتر ابزاری مولد برای جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی است
  • رایج ترین مشکلات گیربکس اتوماتیک در خودرو (+ نحوه تشخیص مشکل)
  • تولید آتل‌های هوشمند با قابلیت سفت‌شدن در ۵ دقیقه
  • تولید آتل‌های منعطف و هوشمند با قابلیت سفت‌شدن در ۵ دقیقه (+عکس)
  • تولید آتل‌های منعطف و هوشمند با قابلیت سفت‌شدن در ۵ دقیقه
  • پاسخ به ۱۰ سوال پرتکرار کاربران درباره تعویض روغن ماشین
  • حذف قطعات یدکی نقلبی با اجرای کامل ایران کد
  • فعالیت‌های بدنی از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند
  • رادارهای جمهوری اسلامی ایران قابلیت شناسایی هر نوع ریز پرنده را دارند
  • نصب اپلیکیشن ضدسرقت وایزر به بیش از ۲۳۰ هزار بار رسید