Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهندس محمدرضا شاهرخی سطح حوزه آبخیز منطقه زهکلوت شهرستان رودبار را 18 هزار و 296 هکتار دانست و بیان داشت: در پی درخواست‌های متعدد جوامع محلی و مسئولان نسبت به اجرای پروژه‌‌های آبخیزداری و آب‌خوان‌داری در این منطقه اقدام کردیم.

وی افزود: این پروژه‌ با توجه به بروز سیلاب‌های مخربی که همواره خسارت‌های جبران‌ناپذیری به تأسیسات زیربنایی و اراضی کشاورزی و باغی زهکلوت، سایر آبادی‌ها و پایین‌دست وارد می‌‌کرد، اجرایی شده و به همین منظور مطالعات کاملی از منطقه بالادست صورت پذیرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهرخی تصریح کرد: بر همین اساس اجرای سیل‌بند خاکی با تراکم در بالادست پیشنهاد و عملیات اجرایی آن در سال جاری آغاز شد که شامل عملیات خاکی با تراکم به طول یک‌هزار و 900 متر و حجم 93 هزار متر مکعب و عملیات سرریز سنگی‌ملاتی با حجم 2 هزار متر مکعب است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان اعتبار مصوب کل این پروژه در سال جاری را برابر با 15 میلیارد ریال برآورد کرد و یادآور شد: این پروژه سالانه حدود 2 میلیون متر مکعب سیلاب‌ را کنترل کرده و به سفره‌های آب زیرزمینی نفوذ داده و موجب تغذیه آن‌ها می‌شود.

وی افزود: پروژه سیل‌بند خاکی با هدف کنترل و مهار سیلاب‌های فصلی، تغذیه مصنوعی سفره‌های آب زیرزمینی، افزایش سطح آب چاه‌ها و قنات‌ها، نفوذپذیری خاک و سطح زیر کشت، جلوگیری از مهاجرت و بیکاری و ایجاد اشتغال اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ب

پروژه سیل‌بند خاکی زهکلوت رودبار اجرا می شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۰۶۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار ۴ هزار میلیاردی برای طرح‌های آبرسانی خراسان شمالی

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی از اعتبار ۴ هزار میلیاردی برای طرح‌های آبرسانی خراسان شمالی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسفراین٬ مهدی رشیدی در آیین نکوداشت شوراهای اسلامی شهر و روستا استان خراسان شمالی به تشریح عملکرد دولت پرداخت و اظهار داشت: با توجه به اینکه اوایل کار دولت،  خشکسالی در استان مشهود بود و اقدامات انجام شده  در گذشته کافی نبود اولویت‌های استان پیش از سفر هیات دولت در نظر گرفته شد. 

وی افزود: با تاکید استاندار تامین آب استان در اولویت قرار گرفت نقاط ضعف و قوت احصاء و با برگزاری 1100 ساعت کار کارشناسی پروژه‌های نیمه تمام و بالای 50 درصد مشخص شد. 

رشیدی به پروژه‌هایی اجرایی در حوزه صرفه‌جویی و تامین آب استان اشاره داشت و گفت: طرح انتقال آب‌رسانی، با پیگیری مسئولان ارشد استان در سفر رئیس جمهور به استان مصوب شد اما برای اجرا با مشکلات عدیده‌ای مواجه بود تا اینکه با پیگیری‌های مستمر استاندار خراسان شمالی  اواخر سال گذشته، مجوز ماده 23 آن اخذ شد و اکنون برای اجرا در ردیف های بودجه سال 1403 برای آن 4 هزار میلیارد تومان اعتبار پیشنهاد شده است. 

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی همچنین از مرمت و احداث و آسفالت بیش از 700 کیلومتر راه روستایی و 850 هزار متر مربع آسفالت معابر روستاها و 830 هزار متر مربع آسفالت معابر شهری  خبر داد.

انتهای پیام/311/.

دیگر خبرها

  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • آغاز ساخت دو زمین ورزشی در مهدیشهر
  • ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد
  • انحراف خودرو و حادثه تصادف حاصل جاده خاکی برخی از روستا‌های انابد + تصاویر
  • جذب یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بیماران خاص و صعب العلاج
  • اعتبار ۴ هزار میلیاردی برای طرح‌های آبرسانی خراسان شمالی
  • هفت روز تا پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ
  • اجرای عملیات کف‌سازی بتنی پارکینگ‌های مجموعه خورشید شهر
  • اجرای بخشی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه