Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@22:10:14 GMT

ماندگاری انقلاب اسلامی با زبان هنر

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۰۷۰۲۸

ماندگاری انقلاب اسلامی با زبان هنر

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سینا دلشادی رییس حوزه هنری مازندران در این نشست هم اندیشی مسئولان فرهنگی مازندران برای هفته هنر انقلاب با اشاره به چهل سالگی انقلاب و نقش حوزه هنری در قبال این رخداد تاریخی گفت: حوزه هنری امروز نقش ویژه و مهمی در فرهنگ انقلاب دارد، آنطور که رهبر معظم انقلاب حوزه هنری را امید هنر انقلاب خطاب می‌کند و این به خوبی میزان مسئولیت این نهاد برخواسته از انقلاب را روشن می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حوزه هنری از دیرباز سالگرد شهادت سید مرتضی آوینی را که خود برخواسته از همین نهاد (حوزه هنری) و این مکتب (انقلاب) بوده بعنوان روز هنر انقلاب برنامه‌هایی را برگزار می‌کرد که اکنون چند سالی است ۲۰ تا ۲۷ فروردین را به عنوان هفته هنر انقلاب اسلامی در برپایی برنامه‌هایی با این مضمون عالی همت می‌کند.

سینا دلشادی گفت: جایگاه شهید آوینی به عنوان یک هنرمند متعهد، یک تحلیل گر هوشیار (که امروز بسیاری از پیش بینی‌های زمان حیات وی درباره مسائل اجتماعی و سیاسی و فرهنگی به وقوع پیوسته) و یک مصلح اجتماعی است.

رییس حوزه هنری مازندران افزود:هفته هنر انقلاب اسلامی می‌تواند یک شاخص برای هنر انقلابی در کشور باشد و فرصتی که ا. رزش‌های انقلاب و نظام اسلامی ما با زبان هنر ماندگار شود که این علاوه بر حوزه هنری، همراهی و همکاری سایر دستگاه‌های اداری و اجرایی و فرهنگی استان را می‌طلبد

عیسی قاسمی طوسی مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران نیز گفت: انتظار می‌رود با هماهنگی و همکاری جدی و مستمر دستگاه‌های فرهنگی استان، برنامه‌های مربوط به هفته هنر انقلاب، متمرکز، پرقدرت و اثر گذار به انجام برسد و دستگاه‌های فرهنگی با هدف بستر سازی این رخداد در استان به کمک هم بشتابند.
حسین زادگان معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران، ضمن قدردانی از برنامه ریزی و طراحی برنامه‌های اجرایی هفته هنر انقلاب اسلامی توسط حوزه هنری استان با تاکید بر اینکه نشست‌های مسئولان استان باید به خروجی مطمئن ختم شده و آثار آن در جامعه دیده شود گفت: برخی آمار‌های نگران کننده و آسیب‌های اجتماعی باید با فعالیت فرهنگی کاهش یابد.

وی با تاکید بر اینکه امروز شرایط نسبت به گذشته تغییرات چشمگیری داشته و باید ما و برنامه‌ها و تصمیمات ما نیز به روز باشد، افزود: فضای مجازی یکی از نقاط مهم نگرانی امروز می‌باشد که باید با درایت دستگاه‌های فرهنگی و تولید خوراک و برنامه‌های مناسب به یک فرصت تبدیل شود که خوشبختانه در برنامه هفته هنر انقلاب حوزه هنری نیز به این نکته توجه شده.

وی با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد شهید آوینی و تکرار ناپذیری آن شخصیت برجسته، همه فعالیت‌ها در جهت شناساندن اندیشه و افکار وی را یک وظیفه مهم و نمونه فعالیتی اثر گذار برشمرد.

اعضای ستاد گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی مازندران در ادامه با نشست‌های داخلی و برنامه ریزی و هماهنگی خود را برای همکاری با حوزه هنری استان در هفته هنر انقلاب سال آینده ۲۰ تا ۲۷ فروردین ۹۷ آماده کنند.

انتهای پیام/آ

انقلاب اسلامی با زبان هنر ماندگار می شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۰۷۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج به مناسبت گرامیداشت هفته فرهنگی سنه در گالری سوره این شهر افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اسعد فرهادی شامگاه امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در حاشیه افتتاح این نمایشگاه با اشاره به نامگذاری ششم تا دوازدهم اردیبهشت به نام هفته فرهنگی سنه (سنندج)، اظهار کرد: دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج برگرفته از کتاب آلبوم سنندج تألیف حامد شریعتی، شامل ۶۰ عکس قدیمی این شهر در اندازه ۷۰*۵۰ از سال‌های ۱۲۶۰ تا ۱۳۶۰ (یک قرن) در معرض نمایش عموم قرار داده شده است.

وی افزود: در این نمایشگاه تصاویری از شخصیت‌ها، مکان‌ها، آداب و رسوم مردم سنندج و رخدادها و وقایع تاریخی رقم خورده در سنندج در یک قرن اخیر گردآوری و در معرض نمایش علاقه مندان و پژوهشگران قرار گرفته است.

رئیس حوزه هنری کردستان با اشاره به مشارکت حوزه هنری با شهرداری و شورای شهر سنندج در برنامه‌های هفته سنه، ادامه داد: همکاری در برگزاری مراسم افتتاحیه و جشنواره عکس سنه که توسط خانه عکاسان در حال انجام بوده، بخشی از این همکاری‌ها و فعالیت‌ها به این مناسبت است.

فرهادی به موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌های غنی استان هم گریزی زد و گفت: بر اساس سند زیست بوم حوزه هنری استان کردستان در سال جاری تلاش خواهد شد تا با بهره‌مندی از تمام هنرها به‌ویژه هنر عکاسی نسبت به معرفی بیش از پیش استان کردستان و شهر سنندج و کمک به توسعه آن گام‌های مؤثری را برداریم.

وی با دعوت از عموم مردم جهت بازدید از این نمایشگاه گفت: نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج از هشتم تا سیزدهم اردیبهشت در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج دایر بوده و از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدید علاقه مندان است.

به گزارش ایمنا، ششم اردیبهشت با تصویب در شورای فرهنگ عمومی استان کردستان به عنوان روز سنه (سنندج) نامگذاری شده است، به همین مناسبت به مدت یک هفته برنامه‌های فرهنگی و هنری در سطح شهر سنندج برگزار می‌شود.

کد خبر 748508

دیگر خبرها

  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • آیین گرامی‌داشت روز هنر انقلاب اسلامی در استان سمنان
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • حضور فرهنگی هنری ایران در بوسنی و هرزگوین