Web Analytics Made Easy - Statcounter

آستارا - ایرنا - سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا گفت: مساجد این شهرستان برای انجام فرایض دینی در تعطیلات نوروزی فعال خواهد بود و 20 باب مسجد نیز برای اسکان اضطراری مسافران و گردشگران درنظر گرفته شده است.

حجت الاسلام ابراهیم حاتمی روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت و خدمات نوروزی مساجد همزمان با ورود نخستین مسافران نوروزی آغاز می شود و مساجد مسیر سفر گردشگران، با پارچه نوشته هایی مشخص شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: با توجه به ورود حجم زیاد گردشگران به آستارا در ایام نوروز، خدمات رسانی در مساجد در شرایط جوی نامساعد ضروری است و هیات امنای مساجد و محلات در این خصوص همکاری خواهند کرد.
وی اظهار کرد: یک هزار جلد کتابچه آداب نماز و فرایض دینی در سفر نیز برای توزیع به مسافران تهیه شده است.
87 مسجد و 128 هیات مذهبی در آستارا فعال است و این شهرستان با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد.

** تالش برای استقبال مسافران نوروزی آماده شد
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار تالش از اجرای 80 درصد مصوبات ستاد خدمات سفر و آماده شدن اماکن و مراکز اقامتی این شهرستان برای استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی خبر داد.
به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا سیدجلال سیدمحمدی در جلسه ستاد خدمات سفر در فرمانداری تالش افزود: تالش دارای ظرفیت های بالای گردشگری است و همه ساله ده ها هزار گردشگر وارد این شهرستان می شوند، اما میزان ماندگاری آنها کم است و باید با تامین زیرساخت های رفاهی و خدماتی افزایش یابد.
وی اظهار کرد: با توجه به تشکیل کارگروه های نظارتی، در تعطیلات نوروزی، بر واحدهای صنفی و خدماتی به طور مستمر نظارت و با متخلفان بر اساس قانون برخورد خواهد شد.
وی به شهرداران و دهیاران تاکید کرد ورودی ها و خروجی های شهر و حاشیه جاده ها را پاکسازی کنند و مساجد حاشیه جاده اصلی شهر توسط اداره اوقاف و امور خیریه برای پذیرش نمازگزاران آماده شود.
سید مرتضی مختاری رئیس اداره آموزش و پرورش تالش نیز در این جلسه گفت: ۲۲ واحد آموزشی با ۱۷۴ کلاس برای اسکان مسافران فرهنگی آماده شده است.
احمد جهانگیری رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری تالش نیز بیان کرد: چهار هتل، سه هتل آپارتمان با بیش از 180 تخت، 23 سالن غذاخوری بین راهی و هشت طرح ساحلی در این شهرستان برای اسکان و پذیرایی مسافران نوروزی آماده است.
طرح های ساحلی گیسوم، قروق، تکی تازه آباد، آلالان اسالم، مروارید لیسار، چوبر، حویق و گلسار و پارک جنگلی سیاهداران، کوهستان جاده اسالم به خلخال و روستاهای مریان و سوباتان از مناطق گردشگری تالش است.
این شهرستان با 200 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.
7106 / 7124 / 7105 / 2007

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۰۷۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا

دریافت 24 MB

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با آخرین روز از گرامیداشت هفته زمین پاک و با هدف ترویج فرهنگ محافظت از محیط زیست و منابع طبیعی، جشنواره زمین پاک در شهرستان آستارا با حضور مسؤولان ارشد استانی و شهرستانی، دانش آموزان، دبیران و جوامع محلی در محل خانه محیط زیست پناهگاه حیاط وحش این شهرستان برگزار شد.

کد خبر 6090076

دیگر خبرها

  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به سیل‌زدگان ۱۳ استان/ اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • امداد رسانی به بیش از ۴۸۰۰ سیل‌زده/اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • خریداران مسکن و مستاجران منتظر این تغییر باشند! / ابوالفضل نوروزی مطرح کرد
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری