Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@02:07:11 GMT

مراسم جشن نوروز در ورزشگاه ۲۲ گولان سنندج برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۰۷۶۵۰

مراسم جشن نوروز در ورزشگاه ۲۲ گولان سنندج برگزار می شود

سنندج- معاون فرهنگی شهرداری سنندج از برگزاری مراسم شب نوروز در ورزشگاه ۲۲ گولان سنندج خبر داد و گفت: در این مراسم برنامه های متنوع وشاد برگرفته از آداب و فرهنگ منطقه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شهرداری سنندج، سرکوت نجفی با اشاره به اینکه عید نوروز یکی از اعیاد باستانی و کهن ما ایرانیان است ،گفت: در مناطق مختلف کشور و بر اساس آداب و فرهنگ هر منطقه مردم کشور ما فرا رسیدن عید نوروز را جشن می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: شب نوروز یکی از شب هایی است که از دیر باز در مناطق کردنشین مردم با روشن کردن آتش به جشن و سرور می پرداختند.

وی ادامه داد: در مراسم شب نوروز جشنهایی نظیر میر نوروزی و کوسه گردی و نمایش اسب سواری برگزار می شد و آغاز سال نو را جشن می گرفتند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج عنوان کرد: متاسفانه در چند سال اخیر بسیاری از آداب و جشنهای ما در شب نوروز به فراموشی سپرده شده و استفاده از مواد محترقه باعث حوادث ناگوار در این شب به یادمانی شده است.

وی افزود: شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، فرهنگ وارشاد اسلامی، ورزش وجوانان و حوزه هنری و با هدف احیاء آداب و روسوم کهن مردمان کرد وهمچنین جذب گردشگر با برگزاری جلسات مختلف و اخذ مجوز برگزاری جشن دسته جمعی را در دستور کار خود قرار داد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج از برگزاری مراسم شب نوروز در ورزشگاه ۲۲ گولان خبر داد و گفت: این مراسم روز سه شنبه ۲۹ اسفند از ساعت ۱۵ الی ۱۹ برگزار می شود.

وی اظهارداشت: در این مراسم آیتم های نظیر اجرای موسیقی، مراسم سوارکاری (سوارانه ) با اجرای ۱۰ سوار کار، اجرای هلپرکی با حضور ۱۰ گروه و نور افشانی و روشن کردن آتش برگزار می شود.

وی با دعوت ازشرکت تمامی شهروندان در این مراسم گفت: با حضور پرشور در مراسم شب نوروز علاوه بر احیاء آداب و فرهنگ این دیار اغاز سال نور را در کنار هم جشن بگیریم.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج از حمایت های استاندار، معاون عمرانی استانداری، فرماندار و دستگاههای نظارتی که بستر برگزاری این مراسم را فراهم آوردند تشکر کرد و افزود: امیدواریم با حضور و استقبال ازمراسم شب نوروز و رعایت نظم شبی به یادمانی و خاطره انگیز را در آغاز سال نو رقم بزنیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۰۷۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری محفل امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی کار بزرگی بود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه جلسه هیأت دولت امروز چهارشنبه (هشتم فروردین ۱۴۰۳) با حضور خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در رابطه با برگزاری محفل امام حسنی‌ها در مجموعه ورزشی آزادی و استقبال گسترده مردم از آن، گفت: مراسم افطاری سازمان تبلیغات اسلامی در استایوم ازادی کار بسیار بزرگ و ارزشمندی بود. از برگزار کنندگان و تأمین کنندگان بسترهای لازم از جمله امنیت مراسم تشکر می‌کنیم. برنامه خوبی بود و نشان دهنده علاقمندی مردم ما است.
در حال تکمیل

کد خبر 6063431

دیگر خبرها

  • آداب و رسوم برگزاری نوروز / این قسمت: مشهد
  • افزایش اقدامات شهری شهرداری سنندج در سال جدید
  • زیرساخت‌های فرهنگی در احداث پارک‌ها مدنظر قرار گیرد
  • امیدآفرینی و تحقق شعار سال اولویت شهرداری و شورای شهر است
  • هدف‌گذاری اجرای ۲ میلیون مترمربع آسفالت در معابر سنندج
  • برگزاری مراسم شب‌های قدر در جوار گلزار مطهر شهدای بهشت رضا(ع) مشهد
  • برگزاری محفل امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی کار بزرگی بود
  • سخنگوی شهرداری تهران : مردم به شادی جمعی نیاز دارند | هر شب ۲۰ هزار کاسه آش تقدیم روزه‌داران می‌ شود
  • برگزاری جشنواره نوروز کریمانه در شیراز
  • امروز برگزار می شود؛ جشنی با کیک ۲۰۰ متری برای تهرانی ها | ادامه مراسم افطارخونه تا پایان ماه رمضان