Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول دفاتر رهبری در دانشگاه‌های خوستان گفت: وجود تنوع اقوام در گستره استان در طول تاریخ، خوزستان را برخوردار از انسجام و وحدت دیده‌ایم که این تنها در گرو اعتقاد مردم استان به مکتب اهل بیت(ع) و تشیع است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین شفیعی مسئول دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان در سومین همایش امنیت پایدار استان خوزستان که در سالن جلسات دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد اظهار کرد: خوزستان آئینه تمام نمای ایران اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
استان خوزستان از نظر مساحت و جغرافیا، تاریخ، جمعیت، تنوع اقوام، زبان و مواردی که شاید در استان‌های دیگر به این شکل شاهد آن‌ها نباشیم، یک پدیده‌ی استثنایی است و با بررسی این موارد، می‌بینیم که شرایط استان خوزستان با بخش عمده‌ی از کشور متفاوت است.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با تاکید براینکه در خوزستان با همه مختصات و مواهبی که خداوند متعال به ما عنایت کرده از سلسله مسائل و عواملی برخوردار هستیم که اگر به آن‌ها توجه نشود می‌تواند موجب عوارض و هزینه‌هایی برای خوزستان باشد.

مسئول دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان ادامه داد: گاهی وقت‌ها در بعضی از استان‌ها حضور دو قومیت، آن استان را با مسائل و دشواری‌هایی مواجه کرده، اما اینکه در استان خوزستان با وجود تنوع اقوام در گستره استان ما در طول تاریخ، خوزستان را برخوردار از انسجام و وحدت دیده‌ایم تنها در گرو اعتقاد مردم استان به مکتب اهل بیت (ع) و تشیع است.

وی افزود: تشیع نخ تسبیحی است که استان خوزستان را با همه تنوع در کنار هم یکدل و هم صدا جمع کرده است. رهبرانقلاب اسلامی دو دهه قبل در سفر به استان خوزستان فرمودند که تشیع وامدار دو جا است که یکی از آن دو، خوزستان است. همین تشیع در خوزستان عامل پیوند و انسجام مردم استان می‌باشد.

حجت الاسلام سید محسن شفیعی گفت: علاوه بر تشیع، به هشت سال دفاع مقدس نیز باید توجه کرد. سال‌های دفاع مقدس فرصت انسجام و وحدت جدیدی را در خوزستان ایجاد کرده است.

مسئول دفاتر نهاد مقام معظم رهبری گفت: تعرض به باور‌های شیعی در استان خوزستان قطعا و بدون تردید برنامه‌ی حساب شده، هدفمند و مورد پیگیری است. مساله هجوم به مبانی فکری اهل بیت (ع) اگر در همه نقاط جدی باشد در استان خوزستان به مراتب بیشتر است چراکه اهداف و منافع بیشتری را برای دشمنان می‌تواند داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی استان خوزستان، دقت در نوع و نحوه انعکاس مشکلات و کاستی‌های استان باید مورد توجه قرار گیرد گفت: نوع کلمات، مطالب و بیانات در انعکاس مشکلات استان، باید بسیار حساب شده باشد.

شفیعی ادامه داد: هرگونه کم دقتی در این زمینه می‌تواند چهره استان خوزستان را در سطح کشور و خارج از مرز‌های جمهوری اسلامی ایران سیاه جلوه دهد. مبادا نوع و نحوه انعکاس مشکلات و دشواری‌های استان، ناخواسته مقصد و مسیری که خواسته بیگانگان است را تقویت کند که این به هوشمندی نیاز دارد.

مسئول دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان گفت: امروزه همه کسانی که در مسائل و مشکلات خوزستان صحبت می‌کنند توجه داشته باشند که دنیای مرتبط با فضای مجازی و رسانه‌های فعال و شبکه‌های اجتماعی دنیای جدیدی است. نباید برای انعکاس مشکلات خوزستان بدون پر وا گفت: مردم خوزستان در انتظار چهار دهه قبل هستند. باید توجه کنیم مردم استان خوزستان در انقلاب اسلامی تلاش فراوان کرده و در فضای انقلاب اسلامی به دنبال آرمان‌های خود هستند.

وی افزود: نباید به گونه‌ای صحبت کرد که تصور شود در فضای درونی استان، هیچ نقطه قوتی در فرهنگ و باور و کارنامه این مردم وجود ندارد. در بیان و انعکاس مشکلات خوزستان طبقه بندی و دقت در انعکاس و نشر لازم است. آنچه در جلسات و فضا‌های تصمیم گیری باید گفت: با آنچه در فضای عمومی نیاز است مطرح شود متفاوت است. باید به گونه‌ای سخن گفته شود که علاوه بر بیان مشکلات، کاستی‌ها و نابسامانی ها، آثار منفی به دنبال نیاید.

حجت الاسلام و المسلمین شفیعی گفت: نکته دیگر درباره خوزستان، لزوم توجه کارگزاران نظام جمهوری اسلامی و مسئولان اجرایی کشور به سطح بالا و گسترده کاستی‌ها و مشکلات مردم این خطه است. عدالت این نیست که خوزستان در ۳۱ استان کشور در میان دیگر استان‌ها یکسان دیده شود و از مواردی است که عدالت به مساوات و تساوی نیست.

مسئول دفاتر نهاد مقام معظم رهبری افزود: اگر عدل به معنای ادای حق به صاحب آن است، استان خوزستان را باید با همه ابعاد خود دید. هشت سال دفاع مقدس اگرچه نشان سربلندی، عزت و هویت این استان وملت ایران است، اما در کنار آن به طور طبیعی عوارضی را به همراه داشته است.

وی با بیام اینکه دیدن استان خوزستان به تکریم صرف و لسانی نیست گفت: در انتخاب مدیران استان خوزستان باید توجه شود، مدیرانی برای این استان لازم است که توان اداره کشور را داشته باشند و از دانش و اقتدار لازم برای تدبیر امور خوزستان برخردار باشند.

شفیعی ادامه داد: نکته دیگر توجه همه نخبگان استان خوزستان به پرهیز از پر رنگ کردن مسائل قومیتی است، یک هویت خوزستانی باید شکل گیرد، زیرا در دفاع از منافع استان شدیدا به این هویت نیاز داریم.

مسئول دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان گفت: در فضای عمومی و رسانه‌ای استان خوستان، گاهی احساس می‌شود در برآشفتن از تبعیض باز به نوعی دیگر، بحث‌های قومیتی دامن زده می‌شود که این نیز خطا و اشتباه است.

وی گفت: خوزستان باید به این سمت جهت داده شود که استانی یکپارچه، منسجم و سربلند با عنوان خوزستان در جغرافیای ایران اسلامی درخشش می‌نماید. استانی که جزء مفهوم و هویت آن تنوع اقوام، لسان ها، فرهنگ‌ها و دارای پیشینه سال‌های دفاع مقدس و پس از آن می‌باشد.

حجت الاسلام سید محسن شفیعی پیرامون ظرفیت اربعین در استان خوزستان گفت: امروز مکتب اهل بیت (ع) هر ازگاه یک بار معجز جدیدی را به نمایش می‌گذارد. بستر و خاستگاه و معبر پیاده روی اربعین حسینی یکی از معجزات مکتب اهل بیت (ع) است که نباید آن را کم دانست، زیرا برگ نویی در فضای استان به شمار می‌آید.

مسئول دفاتر نهاد مقام معظم رهبری ادامه داد: پیاده روی اربعین جلوه جدیدی از قدرت مکتب اهل بیت (ع) را عرضه کرده و برای بهره برداری از آن به ویژه در ارتقای سطح توانایی‌های خوزستان باید سرمایه گذاری کرد. پیاده روی اربعین برای فرهنگ تشیع، توسعه استان در عرصه‌های امنیت، اقتصاد و فرهنگ بسیار فرصت مبارکی است. ان شاءالله تلاش همه خیرخواهان و نخبگان در پرداخت به جایگاه و منزلت خوزستان می‌تواند آثار و برکات فراوانی را به دنبال داشته باشد.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۰۷۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف کار انتخاب نماینده مجلس به دور دوم رسید که در این راستا مردم در ۲۱ اردیبهشت ماه دوباره پای صندوق‌های رأی حاضر خواهند شد.

یکی از نامزدهایی که در انتخاب ۲۱ اردیبهشت ماه در گردونه انتخاب مردم بیرجند، درمیان و خوسف قرار دارد، علی مولوی حقیقی است که برای آشنایی با دیدگاه‌های این نامزد خبرگزاری مهر مصاحبه‌ای با وی در قالب چند سوال انجام داده است.

*در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

طبق گفته مقام معظم رهبری مجلس جدید آرایش متفاوتی از مجلس گذشته خواهد داشت. به اعتقاد من برخی مستقل خواهند بود و برخی با وابستگی به یک جریان خاص وارد مجلس می‌شوند ولی در مجموع جناح بندی و طیف بندی بین جریان‌های انقلابی خواهد بود.

*مهمترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد چیست؟

به نظر من تلاش برای حفظ امنیت و آرامش داخلی برای بهبود وضعیت معیشتی مردم و اشتغال و … یک اولویت است که مجلس در این زمینه باید اقدام انقلابی انجام دهد. وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی را حضور مردم در این عرصه می‌دانند مجلس نیز باید راهکارهایی در این زمینه تدوین کند. و در هر حال معیشت مردمی بی شک یک اولویت است.

باتوجه به اقدامات دفاعی ایرانی در مواجهه با رژیم صهیونیستی حمایت تمام و کمال از نیروهای نظامی کشور برای مجلس یک اولویت است.


*اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

با توجه به کارنامه مدیریتی و اجرایی در حوزه امنیتی و اشرافیت به شرایط کشورهای همسایه و برخی دیگر از کشورها اولویتم عضویت در کمیسیون امنیت ملی است هر چند در کنار آن توجه ویژه به مسائل معیشتی مردم خواهم داشت.


*مهمترین چالش استان خود را چه می‌دانید و چه راهکاری برای رفع آن دارید؟

به نظرم ناپایداری در ثبات مدیریتی یکی از مشکلات خراسان جنوبی است و کوتاه بودن طول مدیریت در رده‌های میانی از یک طرف و در برخی موارد ناپختگی و ناکارآمدی مسئولین موجب شده که مشکلات به سرعت مرتفع مشوند.

کد خبر 6079687

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به روان‌سازی ترافیک معابر در مراغه
  • حساسیت فوق‌العاده یک مسئول نسبت به بیت‌المال! + فیلم
  • بسیج سازندگی پارسال ۴ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد کرد
  • رئیس اتاق اصناف کشاورزی مشکلات کشاورزان را به معاون وزیر منتقل کرد
  • قانون‌گذاری باید در کنار نظارت قرار گیرد
  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است
  • ارتقای نظام شایستگی در بخش عمومی ومهار تورم در مجلس موردتوجه باشد
  • اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد
  • مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین دغدغه مردم است
  • مسئولان مشکلات کارگران را مورد توجه قرار دهند