Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه ساوه با بیان اینکه ابزار هنر در ترویج اندیشه انقلابی باید استفاده شود گفت: هزینه کردن کردن در حوزه "هنر" آثار و بازخوردهای مثبتی برای جامعه به همراه دارد. ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹ استانها مرکزی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساوه، حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی شامگاه چهارشنبه در دیدار با هنرمندان ساوه با اشاره به جایگاه هنر اظهار داشت:هنر هم می‌تواند جنبه دینی و هم ضددینی داشته باشد بنابراین مسیر حرکت در هنر دینی انسانی و براساس ارزش‌های الهی است ولی در هنر غیر دینی مسیر رشد انسانیت را دنبال نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اسلام صرفا دین عزا و اندوه نبوده بلکه برگزاری مراسم‌های شاد با رعایت موازین وشئونات همواره مورد توجه وتاکید اسلام بوده است و برگزاری مراسم‌های شاد، اجرای کنسرت و تفریحات سالم و تریبون آزاد  همواره از سخنان بنده در جلسه شورای فرهنگ عمومی بوده است.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: در بسیاری از مجالس عروسی و تالارها شاهد برگزاری جشن‌هایی هستیم که در آن شئونات اسلامی رعایت نمی‌شود و بوی گناه می‌دهد که باید با فراهم کردن شرایط برای ورود هنرمندان شهرستان  با اجرای برنامه‌های شاد با رعایت موازین اسلامی مانع از بروز گناه در این مراسم‌ها باشیم.

حسینی بیان کرد: اعتلای فرهنگ شهرستان نیازمند انگیزه‌سازی مادی و معنوی بوده وهزینه کردن در حوزه هنر، آثار و بازخوردهای مطلوبی برای جامعه به همراه دارد.

وی ادامه داد: برگزاری جلسات مستمر با هنرمندان به منظور حل مشکلات این قشرمورد توجه قرار گیرد و سعی خواهیم کرد با اولویت‌بندی مشکلات را در جلسه شورای فرهنگ عمومی طرح و راهکارهایی برای حل آنها ارائه شود.

یکی مهمترین از ابزارهایی که می‌توان در راستای انجام رسالت خود به کار گرفت، ابزار هنری نظیر هنر نقاشی، داستان نویسی، خوشنویسی و غیره است و برای نمونه می توان با استفاده از هنر، تئاتر دینی را احیا کرد و در این قالب مفاهیم و معارف اهل بیت(ع) را به مخاطب خود منتقل ساخت.

انتهای پیام/م

R41371/P1486/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۰۷۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم تکریم سردار رادان توسط «مدیران مدارس حوزه علمیه»

مراسم تکریم از سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور صبح امروز جمعه با حضور مدیران مدارس حوزه علیمه، روحانیون و مسئولین در مدرسه عالی فقهی الامام علی بن موسی الرضا علیه السلام برگزار شد.

به گزارش رسا، مادر شهید معماریان در ابتدای مراسم ضمن بیان اینکه حاضر است برای حفظ حجاب کتک بخورد، اظهار داشت: نیروی انتظامی برای حفظ مملکت و آینده جوانان کشور در قضیه حجاب و عفاف کوتاهی نکند؛ خیلی از جوانان به خاطر دنباله روی از فرهنگ دشمن در حال از بین رفتن هستند.

همچنین در این مراسم سردار رادان با بیان اینکه قصه پرغصه امروز درآمیختگی شک و تردید با یقین در مورد حجاب و عفاف است، گفت: امروز حجاب و عفافی که مورد تایید قرآن و قانون است با شبهات دشمن و خودی‌های نادان مورد هجمه واقع شده است.

فرمانده کل انتظامی کشور با تاکید بر اینکه حجاب و عفاف، خاکریز حق و باطل است، اظهار داشت: اگر دشمن در زمینه عفاف و حجاب به هدف خود برسد به همه چیز رسیده است؛ اگر این خاکریز شکست خورد دیگر کسی باقی نمی‌ماند که در مقابل ظلم ایستادگی کند؛ دشمن برای اشاعه بی‌حجابی با برنامه ریزی عمل می‌کند، ولی در جبهه مقابل شاهد شک و تردید هستیم.

گفتنی در این مراسم پیام شفاهی آیت الله مکارم شیرازی توسط حجت الاسلام محی الدین مکارم فرزند ایشان در تمجید از خدمات سردار رادان و طرح نور نیروی انتظامی قرائت شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم تکریم سردار رادان توسط «مدیران مدارس حوزه علمیه»
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • برگزاری ۸۰ میز خدمت تامین اجتماعی استان مرکزی در هفته کار و کارگر
  • پروژه ۳۸۴ واحدی مسکن ساوه هفته آینده آماده تحویل موقت است
  • طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون است
  • حادثه رانندگی در محور قدیم ساوه - تهران ۲ کشته بر جا گذاشت
  • برگزاری مراسم جشن تكليف دانش آموزان دختر در شهر نسر  
  • توضیحات زلفی‌گل در خصوص تمهیدات آزمون سراسری