Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@16:47:18 GMT

یکپارچگی اراضی سبب اقتصادی شدن کشاورزی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۰۸۱۸۵

یکپارچگی اراضی سبب اقتصادی شدن کشاورزی می‌شود

معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی سازمان امور اراضی کشور گفت: یکپارچگی اراضی موجب اقتصادی شدن کشاورزی می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سیمرغ ما، فرید صیدی‌نژاد معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی سازمان امور اراضی کشور صبح امروز با همراهی مسئول تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری مازندران و مدیر جهاد کشاورزی سیمرغ از پروژه تجهیز و نوسازی اراضی شهرستان سیمرغ بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رجب فلاح مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیمرغ در حاشیه این دیدار، اظهار کرد: شهرستان سیمرغ به لحاظ ماندابی آب یک کشت به‌سختی انجام می‌شد اما امروز با توجه به کمک‌های دولت تجهیز و نوسازی ۱۱۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان انجام‌شده و تجهیز و نوسازی ۵۵۰ هکتار از اراضی شالیزاری در حال اجرا است.

وی افزود: شهرستان سیمرغ 3 هزار و 23 هکتار اراضی شالیزاری دارد که با پروژه‌های در دست اجرا تجهیز و نوسازی ۶۰ درصد از اراضی کشاورزی شهرستان انجام یا در حال انجام است.
 

مدیر جهاد کشاورزی سیمرغ بابیان اینکه درخواست داریم مسئولان کشوری نگاه ویژه‌تری به بخش کشاورزی شهرستان داشته باشند، تأکید کرد: تمام قوت مردم این شهرستان از زمین‌های کشاورزی است.

وی ادامه داد: سیمرغ حدود 9 هزار و 300 هکتار اراضی کشاورزی دارد.

انجام تجهیز و نوسازی ۵۵ هزار هکتار از اراضی شالیزاری مازندران

خزاعی مسئول تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری مازندران نیز در حاشیه این بازدید، اظهار کرد: در ۲۰ سال گذشته اراضی شالیزاری مازندران ۲۳۰ هزار هکتار عنوان می‌شد اما امروز آمارهای مختلفی در این حوزه اعلام می‌شود و به ۲۱۰ هزار هکتار هم رسیده است.

وی افزود: این اعداد و ارقام نشان می‌دهد اراضی شالیزاری تبدیل به اراضی مسکونی، تجاری، باغی، گاوداری و مرغداری شده‌اند و تغییر کاربری صورت گرفته است.

مسئول تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری مازندران با اشاره به اینکه طی چند سال گذشته این سیر معکوس شده و با ایجاد جاده بین مزارع و زهکش درآمد اراضی شالیزاری در حال بهبود پیدا کردن است، تصریح کرد: تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری در دو استان مازندران و گیلان در حال انجام است.

وی ادامه داد: در سال ۶۴ دولت ایران با دولت ژاپن قراردادی در مرکز توسعه تکنولوژی هراز منعقد کرد که در اجرا موفق نبود اما از سال ۱۳۷۰ که کارشناسان ما برای اولین بار در سطح ۹۰ هکتار در ساری شروع به اجرای این طرح کردند و امروز حدود ۵۵ هزار هکتار از اراضی شالیزاری مازندران تجهیز و نوسازی شده است.

خزاعی بابیان اینکه یکی از مشکلات ما عدم پشتوانه قانون است و برای اجرای این طرح باید موافقت ۱۰۰ درصد کشاورزان را کسب کنیم، اظهار کرد: اراضی سنتی فاقد جاده دسترسی، کانال‌های آبیاری و کانال‌های زهکش هستند و در مناطقی که سطح آب بالا هست تنها یک کشت انجام می‌شود.

وی افزود: در بسیاری از اراضی که طرح تجهیز و نوسازی اجرا شد کشت دوم توسعه پیدا کرد و باعث استقبال کشاورزان به این طرح شد.

مسئول تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری مازندران با اشاره به اینکه در طرح تجهیز و نوسازی اراضی تمام قطعات به کانال‌های آبدهی، کانال زهکشی و جاده دسترسی دارند، تصریح کرد: کشاورزان می‌توانند با استقلال کامل به کشت هر نوع محصولی بپردازد.
 


وی ادامه داد: از دیگر مزایای این طرح کاهش هزینه تولید و استفاده از ماشین‌های کشاورزی در تمام مراحل کاشت تا برداشت است.

خزاعی با بیان اینکه در این طرح کاهش مصرف کود، سم و نهادها را تا ۲۰ درصد داریم، اظهار کرد: طرح تجهیز و نوسازی اراضی در این منطقه ۲۳۶ هکتار است که با اجرای این طرح ۲۲ کیلومتر جاده، ۲۷ کیلومتر کانال آبدهی و ۱۸ کیلومتر کانال زهکش احداث می‌شود.

یکپارچگی اراضی سبب اقتصادی شدن کشاورزی می‌شود

فرید صیدی‌نژاد معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی سازمان امور اراضی کشور نیز در این بازدید بر ضرورت حفظ و حراست از اراضی کشاورزی کشور تأکید کرد و گفت: یقیناً با افزایش ضریب حفاظتی، عرصه‌های زراعی کمتری را از دست خواهیم داد.

وی بابیان اینکه جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی یک ضرورت است، ادامه داد: برای اینکه امانت‌دار آیندگان باشیم باید در راستای حفظ کاربری اراضی کشاورزی کوشا باشیم.

معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی سازمان امور اراضی کشور گفت: یکپارچگی اراضی موجب اقتصادی شدن کشاورزی می‌شود.

انتهای پیام/  

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۰۸۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد

منوچهر جافری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان پلدختر به کشت باقلا اختصاص یافت.

وی عنوان کرد: برداشت باقلا در شهرستان پلدختر در اوایل فروردین‌ماه آغاز شده و ادامه دارد.

مسئول زراعت جهاد کشاورزی پلدختر، افزود: باقلا شش هزار و ۵۰۰ تن در سال فروش داشته و به شهرستان‌های بروجرد، اراک، تهران، سنندج و کرمانشاه و دیگر شهرهای کشور بارگیری شده است.

جافری، گفت: امسال خوشبختانه کشاورزان از قیمت فروش راضی هستند و هر کیلو ۲۰ هزار تومان به فروش رفته و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: میزان کشت باقلا سال گذشته در شهرستان پلدختر ۷۵۰ هکتار بوده است و باتوجه‌به این که قیمت پارسال کیلویی هفت هزار تا ۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسید مردم بیشتر به کشت گندم که کشت استراتژیک بود روی آوردند.

مسئول زراعت جهاد کشاورزی پلدختر، افزود: این کشت با تناوب گندم بسیار عالی بوده و هر ساله در شهرستان پلدختر و معمولان کشت می‌شود و همچنین با برداشت زودهنگام این محصول کشاورزانی که آب فصلی دارند می‌توانند کشت کنند.

کد خبر 6088235

دیگر خبرها

  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین