Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمان - ایرنا- استاندار کرمان با حیرت انگیز خواندن موضوع فرار ثروت و سرمایه از این استان ،از کارشناسان و متولیان امور خواست تا این مساله را علت یابی کنند.

به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز پنجشنبه در شورای استانی گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود: باید شهر کرمان را به گونه ای بسازیم که سرمایه ها از استان خارج نشود و مردم بتوانند از مزایای اجرای طرح ها بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: تمامی موفقیت های استان کرمان بر مبنای وحدت موجود حاصل شده و این وحدت در حالی است که در این استان به تمامی سلائق سیاسی احترام گذاشته می شود و هر فرد با دیدگاه سیاسی خود، در مسیر توسعه استان همدل است.
استاندار با بیان اینکه استان کرمان دارای عقب ماندگی های تاریخی است، گفت: بخشی از پائین بودن سهم استان از تولید ناخالص داخلی ناشی از کم بودن راندمان در بخش کشاورزی است.
وی اظهار داشت : سال آینده می توان رتبه استان کرمان را در تولید ناخالص داخلی ارتقا داد و لازم است که در این زمینه پیگیری های لازم را داشته باشیم.
رزم حسینی ادامه داد: شورای استانی گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با آزادگی و فضای باز گفت و گو برگزار شده و توانسته مطالباتی در سطح ملی داشته باشد.
وی اظهار کرد: باید طرحی از سوی اتاق بازرگانی برای نهادینه کردن معین های اقتصادی استان تدوین شود تا با تغییر مدیران استانی و تغییر مدیران معین اقتصادی، این طرح ها تعطیل یا دچار تغییر نشود.
وی با تاکید بر اینکه نباید جریان توسعه استان کرمان با تغییر افراد کند و یا تغییر کند ، افزود: در سال 97 پایشی در بین معین های اقتصادی انجام می شود و ممکن است برخی معین ها را حذف کرده و برخی را نگه داریم.
استاندار کرمان مدیران تلاشگر در مسیر توسعه اقتصادی را مجاهد اقتصادی دانست و گفت: دستگاه قضایی حمایت از مجاهدان اقتصادی را مد نظر دارد و از طرح های پیشنهادی در این زمینه استقبال می کنیم.
وی عنوان کرد: میزان تولید ناخالص داخلی در سطح ملی و استانی شفاف نیست زیرا برخی کالاهای کشاورزی، صنعتی و .... که مربوط به استان کرمان هستند از استان های دیگر صادر می شوند.
رزم حسینی افزود: نظام بهره وری که در کتابچه ها نوشته شده ، روی کاغذ خوب است اما برای گرفتن نتیجه های بهتر باید بطورمیدانی و بر روی بخش کشاورزی و دامپروری متمرکز شویم.
وی گفت: بی تدبیری و بی درایتی ها دارد ما را به سمتی می برد که سهم کشاورزی را در استان کاهش داده و به سمت صنایع و معادن برویم اما با برنامه ریزی دقیق می توان از این موضوع جلوگیری کرد.
رزم حسینی ادامه داد: ظرفیت های بسیار زیادی به شکل راکد در استان وجود دارد که باید از آنها برای آموزش فراگیر جوانان در سطح استان و تحقق اقتصاد مقاومتی مورد استفاده قرار گیرند.
استاندار کرمان گفت: مجمع استانی مدیران را در خردادماه در استان کرمان با حضور تمامی استانداران، معاونین استانداری، شهرداران، روسای اتاق های بازرگانی ، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، روسای دادگستری، دادستان ها، تمامی کرمانیانی که در سطح ملی مسئولیت داشته اند و کارآفرینان موفق تشکیل می دهیم تا بر اساس بازدیدها، چالش ها و فرصت های توسعه در استان کرمان را بررسی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: هر کرمانی در هر جایی هست باید در توسعه این استان نقش آفرین باشد.
رزم حسینی گفت: در شبکه مجازی باید اطلاع رسانی دقیقی به مردم انجام شود که در حال حاضر از این ظرفیت به خوبی استفاده نمی کنیم.
وی افزود: باید آهنگ اطلاع رسانی درست، شفاف و دقیق و بدون تخریب به گوش همه مردم رسانده شود و مردم در جای جای استان بتوانند بطور آنلاین از موضوعات طرح شده در جلسات و سخنرانی های مدیران در مرکز استان آگاه شوند.
7440/ 5054

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۰۸۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین

بررسی رسمی نشان داد فعالیت کارخانه‌های چین در ماه آوریل با سرعت کم‌تری گسترش یافته است که نشان از دست دادن شتاب برای بخش گسترده در آغاز ۳ ماهه دوم است.

به گزارش ایسنا، دفتر ملی آمار چین شاخص مدیران خرید تولیدی را از ۵۰.۸ در ماه مارس به ۵۰.۴ در آوریل کاهش داد. این داده‌ها بر چالش‌های پیش روی سیاست‌گذاران تاکید می‌کند. داده‌های شاخص مدیران خرید نشان داد که سفارش‌های صادراتی جدید با سرعت بسیار کمتری رشد کردند، در حالی که اشتغال همچنان رو به کاهش بود.

سرمایه‌گذاران انتظار دارند مقامات چینی محرک‌های بیشتری را برای حمایت از اقتصاد ارائه کنند. با توجه به اینکه فدرال‌رزرو ایالات‌متحده و سایر اقتصادهای توسعه یافته عجله‌ای برای کاهش نرخ بهره ندارند، چین ممکن است با دوره طولانی‌تری از تقاضای خارجی ضعیف مواجه شود.

مقامات در سال جاری بر نیاز به توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری در بخش‌های پیشرفته تاکید کردند. با این حال، تحلیلگران اظهار کردند که مشکل اصلی این کشور حول رکود طولانی مدت املاک و بدهی‌های دولت محلی است که اعتماد خانوارها و سرمایه‌گذاران را نسبت به چشم‌انداز اقتصادی کاهش داده است.

در حالی که رشد اقتصادی قوی‌تر از حد انتظار در سه ماهه اول انگیزه خوشایندی برای بقیه سال ایجاد کرد، ضعف در زمینه‌های کلیدی مانند خرده فروشی در ماه مارس، سود صنعتی و سرمایه‌گذاری دارایی بر چالش چین در ایجاد احیای گسترده تقاضا تاکید می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، چین هدف رشد تولید ناخالص داخلی حدود پنج درصد را برای سال ۲۰۲۴ تعیین کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه ورزی دانشجویان 
  • لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه ورزی دانشجویان
  • گلایه استاندار کرمان از بانک‌های خصوصی
  • لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه‌ورزی دانشجویان
  • مردم سیستان و بلوچستان باید از ثروت‌های استان بهره‌مند شوند
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین
  • تاکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی و مدیریت صحیح منابع مالی
  • آمادگی ۲۵ بسته در بجنورد برای جذب سرمایه‌گذار
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه