Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما، جبهه خلق برای آزادی فلسطین روز چهارشنبه اعلام کرد در نشست شورای ملی فلسطین که قرار است ۳۰ آوریل در شهر رام الله در کرانه باختری رود اردن برگزار شود، شرکت نخواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، جبهه خلق برای ازادی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد دعوت برای حضور در شورای ملی فلسطین را رد می‌کند زیرا معتقد است دایره اختلافات فلسطینیان را گسترده‌تر و بیشتر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کاید الغول از مقامات بلندپایه جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز اعلام کرد این گروه فلسطینی از هیچ تلاش و رایزنی با جنبش فتح و دیگر گروه‌های فلسطینی برای لغو نشست شورای ملی فلسطین دریغ نخواهد کرد.
الغول گفت: «همه طرف‌ها برای برگزاری دیدار‌های ملی فوری دوجانبه و چند جانبه برای بررسی چگونگی خروج از وضع موجود و چگونگی اجرای مفاد توافق‌های ملی امضا شده تلاش خواهند کرد.»
­

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۰۸۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محافل صهیونیستی: اسرائیل جبهه شمال را از دست داده است

تحلیلگران و رسانه‌های صهیونیستی با اشاره به خسارت‌های شدیدی که جبهه شمالی فلسطین اشغالی در پی عملیات‌های حزب‌الله دریافت می‌کند، با به چالش کشیدن دکترین امنیتی رژیم اشغالگر تاکید کردند اتفاقی که برای اسرائیل در شمال افتاده یک شکست راهبردی عمیق است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در پی حمله موشکی دیروز به شهرک کریات شمونه در شمال فلسطین اشغالی که حزب‌الله در پاسخ به جنایت اخیر اشغالگران در هدف قرار دادن غیرنظامیان لبنانی و تجاوز ارتش صهیونیستی به یک مرکز پزشکی در جنوب لبنان، انجام داد، رسانه‌های عبری اعلام کردند آسیب شدیدی که به این شهرک وارد شده، بیانگر واقعیت تلخ منطقه شمال اسرائیل (فلسطین اشغالی) بوده و شکست استراتژیک عمیق اسرائیل را نشان می‌دهد.

واقعیت تلخ جبهه شمالی فلسطین اشغالی

روزنامه عبری اسرائیل هیوم در این زمینه اعلام کرد که صبح دیروز مجموعه‌ای از راکت‌ و موشک غیر عادی به سمت شهرک کریات شمونه شلیک شد و خسارت‌های زیادی وارد کرد که این مسئله واقعیت تلخ جبهه شمالی را برجسته می‌کند.

«یوآو لیمور» تحلیلگر نظامی معروف صهیونیست در مقاله‌ای که امروز پنجشنبه در روزنامه اسرائیل هیوم منتشر شد اعلام کرد که اسرائیل بعد از 6 ماه جنگ در یک دوراهی استراتژیک قرار گرفته که راه حل روشنی برای آن وجود ندارد.

وی افزود که حزب‌الله در ماه‌های اخیر صدها راکت و موشک از انواع مختلف به سمت مواضع اسرائیل شلیک کرده که حامل میزان زیادی مواد منفجره هستند و مشخصا برای از بین بردنه بدنه دفاعی پایگاه‌های ارتش اسرائیل طراحی شده‌اند و امروز حزب‌الله از آنها برای خسارت زدن به شهرک‌های اسرائیلی هم استفاده می‌کند.

این تحلیلگر صهیونیست خسارات هنگفت وارد شده به جبهه شمالی فلسطین اشغالی را به 4 دسته تقسیم کرد که اولی خسارات جانی به شهرک‌نشینان و نظامیان اسرائیلی، دومی خسارات مادی به خانه‌ها و ساختمان‌ها و کارخانه‌ها، سومی خسارات مستقیم و غیرمستقیم به بخش کشاورزی مربوط می‌شود. اما بخش چهارم مربوط به خسارت‌هایی است که به سطوح مختلف از جمله بخش آموزشی و تحصیلی و اجتماعی اسرائیلی‌ها وارد شده و همچنین تعداد زیادی از آن‌ها دچار بیماری‌ها و اختلالات روانی شده‌اند.

شکست دکترین امنیتی اسرائیل

در ادامه این مقاله آمده است: کابینه اسرائیل بنا به دلایلی که برای خودش دارد، تصمیم گرفته که کاملا به منطقه شمال و ساکنان آن پشت کند. ما می‌توانیم تعداد وزیرانی که از شمال بازدید کرده‌اند را با انگشتان یک دست بشماریم و حتی برخی از آنها صدای مسئولان شهرک‌های شمالی را نمی‌شنوند. نتیجه این وضعیت، بی‌اعتمادی فزاینده شهرک‌نشینان به کابینه است. شما هریک از ساکنان شهرک‌های شمالی را ببینید سوال می‌کند که چه زمانی می‌تواند به خانه‌اش برگردد یا چه زمانی می‌تواند فرزندانش را در مدرسه ثبت نام کند.

یوآو لیمور افزود: این درحالی است که بسیاری از ساکنان شمال تصور نمی‌کنند قبل از تابستان سال 2025 بتوانند به خانه‌هایشان برگردند. دکترین امنیتی ارتش اسرائیل مبتنی بر کشاندن جنگ به خاک دشمن در سریعترین زمان ممکن بود اما بعد از گذشت 6 ماه می‌بینیم که کمربند امنیتی این ارتش هنوز داخل اسرائیل (فلسطین اشغالی) است.

خسارت شدید به کریات شمونه بعد از حمله موشکی حزب‌اللهافسر آمریکایی: اسرائیل در هرجنگی با حزب‌الله بازنده استپاسخ موشکی سریع حزب‌الله به جنایت اشغالگران در جنوب لبنان

تحلیلگر مذکور صهیونیست تاکید کرد که کمربند امنیتی ارتش اسرائیل در منطقه الجلیل ایجاد شده و همه ساکنان این منطقه رفته‌اند و هیچ کسی در اسرائیل (فلسطین اشغالی) راه حل ریشه‌ای برای این مشکل ندارد. عملیات‌هایی که ارتش اسرائیل برای کسب پیروزی‌های تاکتیکی انجام می‌دهد درواقع یک شکست راهبردی عمیق برای آن است.

«آلون بن دیوید» تحلیلگر نظامی شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم به نوبه خود در این زمینه اعلام کرد: با وجود دستاوردهای تاکتیکی که فرمانده منطقه شمالی ارتش اسرائیل از آن صحبت می‌کند، اما هیچ دستاورد راهبردی برای ارتش وجود ندارد. ارتش اسرائیل متوجه شده که جنگ به زودی به سمت جبهه شمالی کشیده می‌شود اما مشکل اینجاست که برای تمرکز بر شمال باید جنگ غزه پایان یابد اما در سایه تهدیدات برای حمله به رفح روشن است که ارتش برنامه‌ای برای پایان دادن به جنگ غزه ندارد.

اسرائیل شمال را از دست داده است

«ایتان داویدی» رئیس کمیته شهرک‌ »مرگلیوت» در شمال فلسطین اشغالی هم به نوبه خود اعلام کرد که وضعیت در شمال روز به روز بدتر می‌شود و اسرائیل شمال را از دست داده است. واقعیت آن است که کابینه اسرائیل در مدیریت امور شکست خورد و در روز بعد از جنگ، تعداد زیادی از اسرائیلی‌ها نمی‌توانند به خانه‌هایشان برگردند.

«شمعون قمری» معاون سابق اداره محلی شهرک کریات شمونه هم با اشاره به خسارت شدیدی که این شهرک در پی حمله موشکی حزب‌الله دریافت کرد گفت که اسرائیلی‌ها به بازگشت به کریات شمونه بسیار بدبین هستند.

در ادامه جنایات صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان در جنوب لبنان، نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی بامداد دیروز (چهارشنبه) دست به جنایت دیگری در جنوب لبنان زد و این بار یک مرکز پزشکی و درمانی را هدف قرار داد. ارتش صهیونیستی در یک حمله هوایی ساختمان «جمعیت پزشکی اسلامی» در روستای الهباریه در جنوب لبنان را هدف قرار داد که این حمله 7 شهید در پی داشته است.

حزب‌الله هم بلافاصله این جنایت را پاسخ داد و ساعت 8 صبح دیروز چهارشنبه شهرک کریات شمونه و فرماندهی تیپ 769 ارتش اشغالگر در پادگان کریات شمونه را با ده‌ها موشک هدف قرار داد.

بعد از این حمله، رسانه‌های عبری گزارش دادند که کریات شمونه صبح بسیار سختی داشت و موشک‌های زیادی به‌سمت این شهرک شلیک شد و خسارات زیادی نیز وارد شده است.

روزنامه عبری هاآرتص هم در گزارشی به همین منظور از خسارات شدید مادی به شهرک کریات شمونه و کشته شدن دست‌کم یک نفر در حمله موشکی حزب‌الله خبر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نتیجه هماهنگی جبهه مقاومت نابودی رژیم صهیونیستی است/محفل امام حسنی‌ها در استادیوم آزادی مایه افتخار بود
  • نشست جمعی از منتخبان مجلس دوازدهم
  • در دیدار قالیباف و زیاد نخاله چه گذشت؟
  • قالیباف: همه جهان اسلام وظیفه دارند از ملت غزه حمایت کنند/ مقاومت ملت غزه بی‌نظیر است/ پیروزی جبهه مقاومت بر جبهه کفر، وعده قطعی الهی است/ اسماعیل هنیه: ما مجلس شورای اسلامی را مجلس حامی فلسطین و مقاومت فلسطین می‌دانیم
  • قالیباف: مقاومت ملت غزه بی‌نظیر است
  • همه جهان اسلام موظف به حمایت از ملت غزه هستند
  • قالیباف: از جبهه مقاومت پشتیبانی می‌کنیم
  • اسرائیل جبهه شمال را از دست داد
  • محافل صهیونیستی: اسرائیل جبهه شمال را از دست داده است
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد