Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:23:50 GMT

پیکر‌های مطهر 118 شهید دفاع مقدس به کشور بازگشت

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۰۹۴۰۲

پیکر‌های مطهر 118 شهید دفاع مقدس به کشور بازگشت

شلمچه – ایرنا – پیکر‌ های پاک و مطهر 118 شهید هشت سال دفاع مقدس در میان استقبال هزاران نفر از اهالی مردم ولایتمدار و انقلابی خرمشهر، آبادان و کاروان های راهیان نور و عشایر عرب و ایل بختیاری پنجشنبه از طریق مرز بین المللی شلمچه به کشور بازگشت.

به گزارش ایرنا ؛ فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح در حاشیه ورود پیکر شهدا در شلمچه به خبرنگاران گفت: پیکر مطهر این شهیدان به تازگی در مناطق عملیاتی کتیبان، زبیدات و جزیره شلاحی( بوارین) تفحص شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سردار پاسدار سید محمد باقرزاده اظهار کرد: این شهدا مربوط به سلسله عملیات تک دشمن در آخر جنگ، کربلای 4 و محرم و تک دشمن در عملیات والفجر8 هستند.
وی افزود:68 پیکر از این تعداد در محدوده باتلاقی به صورت دسته جمعی تفحص شده اند.
سردار باقرزاده به تفحص پیکر 862 شهید هشت سال دفاع مقدس در 14 ماه گذشته اشاره کرد و گفت: اطلاعات لازم و نقطه ای از موقعیت شهدا و یگان آنها را در اختیار داریم و تفحص به صورت همزمان درمدار مرزی مشترک و داخل عراق با توجه به امکانات و تجهیزات موجود ادامه دارد.
به گزارش ایرنا پیکرهای شهدا پس از استقبال در مرز شلمچه به شهرستان ایذه منتقل می شود.
آیین وداع با شهدا نیز در شهرستان ایذه از شهر‌های استان خوزستان برگزار خواهد شد.
در 12 بهمن سالجاری نیز پیکر 28 شهید تفحص شده از مرز شلمچه به کشور بازگشتند.
3015/7165/6002

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۰۹۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال

پیکر مطهر شهید مجید شخصی شتردار پس از ۴۲ سال از طریق دی ان‌ ای شناسایی و به خانواده این شهید اطلاع‌رسانی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، علی ولی نیا، مسئول ایثارگران سپاه امام رضا (ع) با حضور در منزل خواهر شهید "مجید شخصی" خبر تفحص پیکر شهید را به خانواده  این شهید داد و اظهار داشت: شهید مجید شخصی شتردار، متولد 1342 که در هجده بهمن سال 1360 در عملیات مولای متقیان در تنگه چزابه به شهادت رسید و مفقودالاثر شده بود، پس از 42 سال چشم انتظاری پیکرش کشف و شناسایی شد.

وی افزود: پیکر این شهید دوران دفاع مقدس، سال گذشته در تنگه چزابه تفحص شده بود که از طریق DNA، شناسایی و به خانواده این شهید اطلاع‌رسانی شد.

ولی نیا گفت: پیکر این شهید روز گذشته از تهران به مشهد منتقل شد و مراسم وداع با پیکر شهید مجید شخصی، جمعه شب در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

مسئول ایثارگران سپاه امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: روز شنبه همزمان با شهادت امام صادق علیه‌السلام، در مراسم اجتماع صادقیون، پیکر مطهر این شهید از میدان شهدا به سمت حرم مطهر رضوی بر روی دستان مردم تشییع و بعد از آن در بهشت رضا (ع) به خاک سپرده می‌شود.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده فردا در اصفهان
  • جزئیات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده اصفهانی
  • پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال شناسایی شد
  • فیلم| بازگشت پیکر شهید دفاع مقدس پس از ۳۷ سال انتظار به آغوش خانواده
  • استقبال از پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس
  • شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس
  • پیکر مطهر شهید ۲۵ ساله پس از ۳۸ سال شناسایی شد
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس در عراق
  • ورود پیکر ۲ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس به اهواز