Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، صندوق بین‌المللی پول در گزارش‌ سالانه درباره وضعیت اقتصادی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: در حال حاضر فقر و بیکاری 2 مانع در اقتصاد این رژیم است.

صندوق بین‌المللی پول همچنین پیش بینی کرده است که کسری بودجه این رژیم در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ بسیار افزایش خواهد یافت.

در گزارش این صندوق اشاره شده است اگرچه اقتصاد رژیم صهیونیستی می‌تواند در آینده رو به رشد باشد اما تا زمانی که فقر به ویژه در جامعه ارتودوکس و شهرهای عربی این کشور کاهش نیابد بر رشد اقتصادی تأثیر منفی خواهد گذاشت و آن را در مسیر کاهشی قرار خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ثبات اقتصاد این کشور نیز متزلزل خواهد شد.

صندوق بین‌المللی پول همچنین هشدار داد کسری بودجه این کشور در سال ۲۰۱۸-۲۰۱۹ بسیار افزایش خواهد یافت و به ۲.۹ درصد تولید ناخالص این کشور خواهد رسید.

براساس این گزارش اقتصاد رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۷ به میزان ۳.۴ درصد بود و نرخ بیکاری در فوریه هم به ۳.۷ درصد رسید. در همان زمان بانک اسرائیل و دیگر اقتصاد دانان هشدار دادند که بازدهی در این کشور کاهش یافته و نیازمند سرمایه‌گذاری در بخش‌های آموزش و زیرساخت‌ها وجود دارد.

براساس گزارش صندوق بین‌المللی پول؛ اگرچه چشم‌انداز اقتصادی این کشور می‌تواند بهتر باشد اما چالش‌هایی همچنان پابرجاست. فقر نسبی این کشور بیشترین میزان بین کشورهای OECD است.

از سوی دیگر میانگین مهارت‌های کارگران پایین بوده و مشارکت نیروی کارگری نیز در بین جامعه ارتودوکس و عرب‌ها کمتر است. این در حالیست که میانگین جمعیت کارگری در این بخش‌ها رو به افزایش است.

در این گزارش تاکید شده است سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها باید افزایش یابد که در این صورت می‌تواند به بازدهی و تولید منجر شود و از سویی  کاهش بروکراسی در این منطقه نیز بسیار حیاتی است.

در گزارش صندوق بین‌المللی پول آمده است  لازم است تا کمیته نظارت برای بانک‌ها و بخش‌های مالی ایجاد شود و برای پاسخگویی به نیاز متقاضیان باید به رغم کاهش ساخت مسکن و افزایش قیمت‌ها دست به اصلاحات ساختاری و مداوم بزند تا با عرضه بیشتر باشد. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۰۹۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش لابی‌های صهیونیستی درباره حکم دادگاه لاهه

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، در بحبوحه افزایش ابهامات درباره دادگاه لاهه که می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و همچنین سایر مقامات این رژیم را به اتهام نقض قوانین بشردوستانه در نوار غزه مخفیانه صادر کند، کاخ سفید صلاحیت رسیدگی دادگاه لاهه در جنگ اسرائیل و حماس را رد کرد.

خبرگزاری المیادین شامگاه دوشنبه از تماس‌های بی‌وقفه نتانیاهو با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای جلوگیری از صدور حکم بازداشتش خبر داد.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارنوت به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش داد که احتمال دارد حکم بازداشت مقامات این رژیم توسط دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه مخفیانه صادر شود و آنها تنها پس از سفر به خارج از اراضی اشغالی از آن مطلع شوند.

در همین ارتباط، رسانه آمریکایی «ان‌بی‌سی نیوز» امروز (دوشنبه) به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش داد: رژیم اسرائیل به شدت نگران است که دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) حکم بازداشت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر، «یوآو گالانت» وزیر جنگ و مقام‌های ارشد نظامی رژیم صهیونیستی را این هفته صادر کند.

این مقام صهیونیستی که نام او در گزارش عنوان نشده است، امروز گفت که رژیم اسرائیل از طریق کانال‌های دیپلماتیک در تلاش است تا مانع صدور حکم‌ها شود.

رژیم صهیونیستی نگران است که دیوان کیفری بین‌المللی این حکم‌های بازداشت را «مخفیانه» صادر کند.

با وجود آنکه رژیم اسرائیل اتهام نسل‌کشی در غزه را رد می‌کند، اما دیوان بین‌المللی دادگستری با بررسی شکایت دولت آفریقای جنوبی مبنی بر نسل‌کشی این رژیم در غزه موافقت کرده که این موضوع یکی از بی‌سابقه‌ترین انزواهای صهیونیست‌ها در مجامع بین‌المللی تاکنون بوده است.

دیگر خبرها

  • شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۵۶۸ نفر افزایش یافت
  • کمک ۱.۱ میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول به پاکستان
  • دست‌وپا زدن مقامات صهیونیست برای عدم صدور حکم بازداشت بین‌المللی
  • گمانه زنی درباره تصمیم مهم اسرائیل برای ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده/ هیات حماس قاهره را ترک کرد/ آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۳۵ تن افزایش یافت
  • گمانه زنی درباره تصمیم مهم اسرائیل برای 48 تا 72 ساعت آینده/ هیات حماس قاهره را ترک کرد/ آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۳۵ نفر افزایش یافت
  • ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده درباره توافق یا حمله به رفح تکلیف روشن می‌شود
  • افزایش ۱۰ درصدی وام ودیعه مسکن دانشجویی در سال تحصیلی آینده
  • عملیات در رفح هیچ اهمیت راهبردی ندارد/ شرایط اسراییل نامطلوب است
  • طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی
  • تلاش لابی‌های صهیونیستی درباره حکم دادگاه لاهه