Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@11:37:13 GMT

اولین دوره جشنواره شعر جم با معرفی برگزیدگان پایان یافت

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۰۹۹۸۵

اولین دوره جشنواره شعر جم با معرفی برگزیدگان پایان یافت

جم- در آئینی با حضور مسئولان شهرستان جم، جمعی از شاعران استان بوشهر و دوستداران شعر و ادب برگزیدگان جشنواره شعر جم انتخاب و مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار جم صبح پنجشنبه در آیین اختتامیه اولین دوره جایزه شعر جم با تجلیل از برنامه‌های متنوع روز جم گفت: جایزه شعر جم می‌تواند نقش بسزایی در شور و نشاط ادبی استان شعر خیر بوشهر داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد حسینی گفت: شاعران با اشعار زیبای خود، روح و روان جامعه را تلطیف می کنند و جایزه شعر جم می تواند به خوبی ظرفیت های بومی استان در حوزه شعر به نمایش بگذارد.

دبیر اولین جایزه شعر جم نیز با تقدیر و تجلیل از شاعران استان برای حضور در این آیین گفت: در مجموع بیش از ۲۰۰ اثر ارزشمند در حوزه های شعر و کتاب به جشنواره ارسال شد و کار داوری برخی آثار بسیار سخت بود.

مجید اجرایی بیان داشت: شعر جم فرصتی ارزشمند بود تا شاعران و نویسندگان در دو نسل از تمام نقاط استان بوشهر در این جشنواره شرکت کنند.

دبیر اولین جایزه شعر جم با بیان اینکه مجموعا ۲۰۷ شاعر در بخش های کلاسیک، غیرکلاسیک و کتاب در جایزه شعر جم شرکت کرده اند افزود: پس از بررسی آثار توسط داوران  در بخش کلاسیک ۲۰ نفر، در بخش غیرکلاسیک ۲۰ نفر و در بخش کتاب نیز ۱۰ نفر به مرحله نهایی  راه پیدا کردند که این افراد هم اکنون در سالن حضور دارند.

اجرایی تاکید کرد:به جز بخش کتاب، داوران در دو بخش دیگر، مطلقا به نام‌ها دسترسی نداشته و صرفا از روی کد آثار به ارزیابی شعرها پرداخته اند و در این جایزه صرفا ملاک ما و داوران خود شعر و زیبایی شناسی و کیفیت آثار بوده است.

دبیر جایزه شعر جم تصریح کرد: همانطور که  قبلا اشاره شد داوران بخش کلاسیک آقایان محمد علی بهمنی، حسین جلال پور و رضا معتمد، داوران بخش غیرکلاسیک آقایان بهزاد خواجات، عبدالله رئیسی و  علی هوشمند و داوران بخش کتاب نیز آقایان علی باباچاهی، محمد علی بهمنی و بهزاد خواجات بودند.

اجرایی گفت:  جایزه شعر جم قطعا نواقص دارد امیدواریم در سال های آینده و دوره های بعد این نواقص رفع شوند.

شعر خوانی توسط شاعران استان بوشهر و اجرائی موسیقی زنده از دیگر برنامه های اختتامیه جشنواره جایزه شعر جم بود.

در این جشنواره که با حضور شاعران مطرح کشور و استان برگزار شد، مهدی بیات‌نسب از گناوه در غزل به مقام اول دست یافت. عزت خلیفه‌زاده از گناوه و صالح دروند از بوشهر مشترکاً دوم شدند، محبوبه بصری از کنگان و بهنام مؤمنی از بوشهر هم مشترکاً سوم شدند.

در بخش کتاب،  مصطفا فخرایی با کتاب «خورشید گرفتگی این ماه» و حسین باقری با کتاب «معشوقه در کشو» به عنوان نفرات برگزیده انتخاب شدند.

در بخش شعر غیرکلاسیک، فراز بهزادی، ابراهیم شاکری مطلق و پژمان قانون به ترتیب اول تا سوم شدند و سمیرا چراغپور و سکینه زارعی شایسته تقدیر شدند.

در بخش شعر کلاسیک نیز رتبه اول به مهدی بیات نسب رسید، رتبه دوم مشترکا به صالح دروند و عزت خلیفه زاده و رتبه سوم به مشترکا بهنام مومنی و محبوبه بصری رسید.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۰۹۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برگزیدگان پویش حدیث عشق در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مدیر کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی گفت: در پویش «حدیث عشق» ۱۵۰ نفر از استان مشارکت داشتند و پس از داوری آثار ارسالی، ۲۲ برگزیده از بین کودکان، نوجوانان و بزرگسالان انتخاب شد.

خدیجه معصومی، گفت: با اتمام زمان پویش و فرآیند داوری، اسامی برگزیدگان پویش «حدیث عشق» در سه گروه سنی اعلام شدند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی  آذربایجان‌غربی افزود: پویش «حدیث عشق» با محوریت خوانش اشعار نظامی به مناسبت گرامیداشت روز حکیم نظامی در قالب ویدئوی ۶۰ ثانیه‌ای از تاریخ ۱۰ دی تا ۱۰ اسفند امسال برگزار شد.

معصومی ادامه داد: در این پویش ۱۵۰ نفر از سطح استان مشارکت داشتند و پس از داوری آثار ارسالی، ۲۲ برگزیده از بین کودکان، نوجوانان و بزرگسالان انتخاب شد.

وی گفت: شرکت کنندگان برای مشاهده اسامی برگزیدگان به سایت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مراجعه کنند.

معصومی گفت: علاقه‌مندان یکی از اشعار پنج گنج نظامی (مخزن‌الاسرار، لیلی و مجنون، هفت پیکر، خسرو و شیرین و اسکندرنامه) را خوانش و با ارسال ویدئوی ضبط شده در پیام‌رسان‌های بله و ایتا در پویش شرکت کردند.

 

دیگر خبرها

  • برگزیدگان جشنواره ابوذر در کرمانشاه معرفی شدند
  • معرفی برگزیدگان جشنواره قرآنی باران وحی در شیراز
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره فیلم ۱۰۵ ثانیه در بندرعباس
  • برگزیدگان دوازدهمین دوره ارزیابی قاریان قرآن معرفی شدند
  • برگزیدگان مرحله اول پویش ملی «خوانش کتاب» معرفی شدند
  • پایان نهمین جشنواره رسانه ای ابوذر با معرفی برترین ها
  • تجلیل از برتین های جشنواره کتابخوانی رضوی در یاسوج
  • جشنواره کتابخوانی رضوی بزرگترین رویداد کتاب‌محور کشور است
  • نفرات برتر نهمین دوره جشنواره ابوذر در کردستان معرفی شدند
  • معرفی برگزیدگان پویش حدیث عشق در آذربایجان غربی