Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@02:19:40 GMT

دوره مدیریت شهری با اخذ عوارض و بهای خدمات گذشته است

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۱۰۳۰۶

دوره مدیریت شهری با اخذ عوارض و بهای خدمات گذشته است

خبرگزاری شبستان: فرماندار آران و بیدگل گفت: دوره مدیریت شهری با اخذ عوارض و بهای خدمات گذشته و هر مسئولی باید خودش شهر خودش را مدیریت کند.

ابوالفضل معینی نژاد فرماندار آران و بیدگل در جلسه شورای اسلامی این شهرستان که با حضور معاون امور دهیاری های سازمان دهیاری ها و شهرداری های کشور برگزار شد،اظهار داشت: شهرستان آران و بیدگل، شهرستانی سرزنده و پویا است و شاخص های مهم آبادانی و توسعه پیش روی آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی به نحوه مدیریت شهری اداره کرد و افزود: دوره مدیریت شهری با اخذ عوارض و بهای خدمات گذشته و هر مسئولی باید خودش شهر خودش را مدیریت کند.

 

فرماندار آران و بیدگل به رویکرد دولت تدبیر و امید و تخصیص اعتبارات به روستاها اشاره نمود و خاطرنشان کرد:  این اعتبارات برای توسعه آبادانی کافی نیست و می طلبد تا تغییر در رویکرد درآمدهای شهری و روستایی داشته باشیم.

 

معینی نژاد به ظرفیت های گردشگری شهرستان آران و بیدگل را بسیار بالا دانست و ادامه داد: مجاورت شهرستان آران و بیدگل با کاشان از نظر گردشگری می تواند یک فرصت مهم باشد  و ما باید این شهرستان را بصورت یک مقصد گردشگری به مردم معرفی کنیم.

 

فرماندار آران و بیدگل با اشاره به اینکه ذره ذره مناطق شهری و روستایی این شهرستان ظرفیت و پتانسیل است افزود:راهگشای توسعه ما نگاه نوینی است که به موضوعات مختلف توسعه شهرستان از جمله صنعت و گردشگری داریم.

 

معینی نژاد ،میزان اعتبارات توزیع شده در این شهرستان را قابل توجه ذکر و تصریح کرد: این شهرستان با صرف فقط اعتبارات به این حد توسعه نرسیده است و در این راستا عزم و اراده شهرداران، دهیاران و شوراها ضروری است.

 

وی منابع  و سرمایه های اجتماعی این شهرستان را مطلوب دانست و خاطرنشان کرد: شهرداران،دهیاران و شوراهای اسلامی باید برنامه چهار ساله خود را برنامه ریزی و تدوین نمایند.

 

پایان پیام/513

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۱۰۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل امر زیارت تکلیف مدیریت شهری در مشهد است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی در دیدار با شهرداران کلانشهرهای کشور که ظهر پنجشنبه با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، محمدرضا قلندر شریف شهردار مشهد و مدیران شهری کلانشهرها برگزار شد، اظهار کرد: عنوان مدیریت شهری، عنوان جامعی است که غیر از مدیریت خدمات شهری، مدیریت اجتماعی، سیاسی و بالاتر از همه فرهنگی شهر را هم دربر می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: برادران، وقتی بنا باشد شهر مدیریت شود، اگر مسائل فرهنگی زیر سوال برود و موردتوجه نباشد، اداره شهر در سایر شئون هم فایده‌ای نخواهد داشت. در حقیقت، مقدمه اداره فرهنگی شهر به این است که مردم خادمانشان را بشناسند و به این خدمات احترام بگذارند.

مدیریت شهری، در صدر ارتباط مستقیم با مردم

وی ضمن واکاوی ابعاد ارتباط گسترده مردم با شهرداری در کلانشهرهای کشور خاطرنشان کرد: در هر شهر از ایران اسلامی، مردم به قدری که از خدمات شهرداری‌ها برخوردار هستند، از خدمات هیچ اداره و سازمانی استفاده نمی‌کنند. آن آقا یا خانم هموطنی که صبح از خانه بیرون می‌آید، از همان لحظه اول پا به فضایی می‌گذارد که آسفالتش فراهم شده، اتوبوس و تاکسی برای رفت و آمدش آماده شده، زباله از معابرش جمع آوری شده و فضای سبزش، همه کس را مروّح می‌کند.

علم الهدی با بیان اینکه منظور از پیوست فرهنگی در خدمات شهری، ترویج فرهنگ دینی در جامعه است، تصریح کرد: مهم‌ترین علتی که باعث بروز این نارضایتی‌ها می‌شود، نبود پیوست فرهنگی در کنار خدمات شهری است. مقصود بنده این است که بستری از خدمات فرهنگی تعریف شود تا به همراه خدمات اجتماعی و شهری، مردم از آن استفاده کنند تا شهرداری منحصر در یک جریان خدماتی محض نشود.

فرهنگ دینی، گره گشای چالش‌های امروز کشور

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تأکید کرد: در دین ما تأکید شده حتی اگر کسی یک لیوان آب به دست برادر دینی خود داد، بر او فرض است که از برادرش تشکر کند. اینجاست که می‌گوئیم باید پیوست فرهنگی مبتنی بر ترویج فرهنگ دینی در جامعه باشد تا مردم به یاد بیاورند این خدمات از طرف دلسوزترین برادرانشان در مدیریت شهری به آنها عرضه می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت بهره گیری از فرصت دهه کرامت برای ترویج فرهنگ دینی در کلانشهرها گفت: در این کشور، چالش‌های بسیاری وجود دارد که ریشه واحد همه آنها در عرصه فرهنگ است. در یک قلم، همین موضوع ازدواج جوانان را ببینید. اینکه سن ازدواج بالا رفته، عمده ریشه آن در فرهنگی است که در جامعه شکل گرفته و براساس آن، جوانان تا زمانی که به استطاعت مالی یک مرد خانواده دار و کامل نرسند، ازدواج نمی‌کنند. اینجاست که بازهم پیوست فرهنگ دینی می‌تواند گره گشا باشد و مدیریت شهری هم در این عرصه‌ها وظایفی برعهده دارد.

تسهیل زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد

علم الهدی با اشاره به ضرورت میدان‌داری مدیریت شهری مشهد در تسهیل امر زیارت اظهار کرد: مشکل عمده ما در مشهد مربوط به آن دسته از زائرانی است که عشق زیارت علی ابن موسی الرضا (ع) را در دل دارند و به شهر امام رضا (ع) می آیند اما توان مالی برای اقامت چندروزه در یک منزلگاه اعم از هتل، مهمانسرا یا مسافرخانه را ندارند. اینجاست که تأکید ما به شهرداری مشهد متمرکز بر ایجاد زائرسراهای ارزان قیمت است تا این برادران و خواهران عزیز ما به دلیل مشکل مالی از توفیق زیارت محروم نمانند.

کد خبر 6082024

دیگر خبرها

  • تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است
  • تشییع و خاکسپاری مادر شهید قاسمی در آران و بیدگل
  • تسهیل امر زیارت تکلیف مدیریت شهری در مشهد است
  • اینفوگرافیک | احداث و تکمیل کمربندی آران و بیدگل اتصال به جاده قدیم قم _کاشان و کمربندی کاشان
  • دو خبر فرهنگی از آران و بیدگل
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • جزئیات پیاده روسازی در تهران | در این دو سال چقدر پیاده رو مناطق مناسب سازی شده‌اند؟
  • تصویب لایحه تخفیف عوارض ۳۲ درصدی شهرداری به شهروندان شیرازی
  • اهتمام مدیریت شهری اهواز بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی برای معرفی ظرفیت‌های خرم‌آباد ضروری است