Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- نميشه از يک دهه شصتي در مورد فوتبال بپرسي و کلي خاطرات ريز و درشت فوتبالي براتون نگه! از فوتبال تو زمين هاي خاکي تا ديدن فوتبال هاي جذاب دهه 90 ميلادي!
به گزارش سرويس ورزشي آريا، يادم مياد هر موقع که ميخواستيم با پسرخاله هام پلي استيشن بازي کنيم، اونا معمولا تيمي که اون زمان در اوج بود رو مي گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مثلا ليورپول يا آرسنال، ميلان و بعدها رئال و بارسا، اما من هميشه انتخابم منچستريونايتد بود!
منچستر يونايتد با داشتن 20 عنوان قهرماني در ليگ برتر، 5 قهرماني در جام اتحاديه، 12 قهرماني در جام حذفي، 21 قهرماني در سوپر جام انگلستان، 1 قهرماني در ليگ اروپا و هم‌چنين سه عنوان قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا يکي از پرافتخارترين باشگاه‌هاي فوتبال جهان به‌شمار مي‌آيد. آن‌ها تنها تيم انگليسي هستند که توانستند در فصل 99–1998 هر سه جام ليگ برتر، جام حذفي و ليگ قهرمانان اروپا (سه‌گانه) را به دست آورند.
حالا انگار بعد از رفتن فرگوسن، خيلي از اين جام ها تنها تبديل به خاطراتي خوش براي هواداران يونايتد شده است. حذف ناباورانه شاگردان مورينيو با شکست مقابل سويا از ليگ قهرمانان اروپا، اتفاقي تلخ براي دوستداران اين باشگاه بود. حالا بيش از هر زمان ديگر بايد خاطره بازي کرد! بايد گذشته پر افتخار و با شکوه يونايتد را به ياد آورد و روزهايش را دوباره مزه مزه کرد. از درخشش کانتونا تا ضرب آزادهاي بي نظير بکام، از پاس هاي بي نقص اسکولز تا جنگيدن ويديچ و فردينانند در قبل خط دفاع، از ستاره شدن گيگز مقابل آرسنال تا بالا بردن جام در نيوکمپ. آره، حالا تمام اينها خاطره شدند.
اما هواداري براي طرفداران منچستريونايتد خيلي بيشتر از بردن جام هاست. من هم مثل خيلي از هم نسل هاي خودم مي تونستم عاشق گرفتن جام هاي متعدد باشم و رئالي شم، مي تونستم عاشق بازيکن هاي تکنيکي بارسا بشم، مي تونستم عاشق ليورپولي بشم که اون موقع آقاي انگليس بود و هر روز مربي عوض مي کرد. مي تونستم عاشق تيپ و قيافه بازيکن هاي ايتاليايي بشم. ولي من عاشق لگد کانتونا، رگ بيرون زده روي کين و صورت هميشه زخمي ويديچ شدم. من عاشق تيمي شدم که پولساز ترين بازيکنش رو به راحتي بيرون کرد فقط به خاطر اينکه پاش رو از گليمش دراز تر کرده بود. من عاشق تيمي شدم که بازيکناي بي اسمش تا آخرين نفس مي جنگيدن و طرفدارا بدون توجه به برد و باخت تا آخرين نفس تشويق مي کردن. هر کس به دليل ديگه اي عاشق يونايتد شده، بهتره همين الان تيمش رو عوض کنه. اگه عاشق برق جام هستيد مي تونيد همين الان رئالي شيد، قول ميدم خيلي زود فاتح همه جام ها بشيد! يا مي‌تونيد تيم همشهري رو انتخاب کنيد، فعلا نه پولشون تموم ميشه نه به نظر مياد دچار افت بشن. شما آزاديد طرفدار هر تيمي که دوست داريد باشيد ولي اگر طرفدار يونايتد دوست داشتني لعنتي مونديد با فرهنگ اين باشگاه نجنگيد، چون روزي که اين فرهنگ نباشه تلخ ترين روز باشگاه خواهد بود، حتي تلخ تر از ٦ فوريه ١٩٥٨...!
در سال 1922، بعد از شروع دوباره ليگ‌هاي فوتبال پس از توقف سه ساله به علت جنگ جهاني اول، باشگاه به دسته دوم سقوط کرد. منچستر يونايتد در سال 1925، دوباره به ليگ دسته اول بازگشت، ولي در سال 1931 دوباره به دسته دوم رفت و به باشگاه يو يويي تبديل شد. در آن سال، منچستر يونايتد ضعيف‌ترين نتيجهٔ تاريخ خود را گرفت و در ليگ دسته دوم در رتبهٔ بيستم قرار گرفت. در اکتبر 1927، جان هنري ديويس درگذشت. باشگاه بار ديگر در آستانهٔ ورشکستگي قرار گرفت، ولي در دسامبر 1931، جيمز گيبسون در باشگاه سرمايه‌گذاري کرد و اداره باشگاه را در دست گرفت. در فصل 39–1938 و در فاصله يک سال قبل از شروع جنگ جهاني دوم، باشگاه کار خود را در ليگ دسته اول در رتبه چهاردهم به پايان رساند.
از آن زمان تا حالا، روزهاي تلخ و شيرين براي هواداران منچستريونايتد کم نبوده است. چيزي که واضح است اين که نمي شود عاشق اين باشگاه نبود، حتي در خاکستري روزها!

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۱۰۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاص‌ترین هوادار فوتبال در تمرین استقلال | هدیه نکونام به این هوادار خاص | تصاویر

به گزارش همشهری آنلاین، در پایان دیدار استقلال و شمس آذر بود که ویدیویی از یک هوادار آبی پوش، حسابی مورد توجه کاربران در فضای مجازی قرار گرفت.

یکی از هواداران خاص و عاشق استقلال که از داشتن نعمت هر دو دست محروم بود، لباس و پرچم آبی بر تن کرده و مشغول تماشای بازی تیم موردعلاقه‌اش بود.

سیدحسین حسینی پیش از شروع بازی و در هنگام گرم کردن نزد این هوادار رفت و در پایان بازی نیز جواد نکونام به همراه تعدادی از بازیکنان استقلال، تصویر این هوادار را در صفحات شخصی خود استوری کردند.


حالا رسانه رسمی آبی‌ها با تیتر "استقلالی عاشق، میهمان ویژه تمرین استقلال"، نوشته است: جواد نکونام و شاگردانش امروز در کمپ زنده یاد ناصر حجازی میزبان یک استقلالی عاشق و فرزندش بودند.

در ادامه این خبر آمده است:

امروز نیز تمرین استقلال یک میهمان ویژه داشت. رسول مولایی، هوادار اصفهانی استقلال که بعد از دیدار با شمس آذر تصویر او در ورزشگاه آزادی وایرال شد، امروز به دعوت جواد نکونام سرمربی تیم، همراه با دخترش در کمپ زنده یاد ناصر حجازی حاضر شد و علاوه بر تماشای تمرین استقلال، دقایقی با جواد نکونام و اعضای تیم صحبت کرد.

سرمربی استقلال به نشانه قدردانی و تشکر از این هوادار، پیراهنی را به یادگار به او هدیه داد.

کد خبر 847562 منبع: خبرورزشی برچسب‌ها ویژه ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • منچستریونایتد در آستانه یک خانه تکانی بزرگ
  • منچستریونایتد حراج تابستانی راه می‌اندازد: شیاطین سرخ در آستانه یک خانه تکانی بزرگ
  • برونو فرناندز پیروزی منچستریونایتد را دزدید (عکس)
  • ببینید | منچستریونایتد - برنلی
  • اونانا منچستریونایتد را از سهمیه اروپا دورتر کرد
  • خاص‌ترین هوادار فوتبال در تمرین استقلال | هدیه نکونام به این هوادار خاص | تصاویر
  • خاص‌ترین هوادار ایران در تمرین استقلال (عکس)
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • عصبانیت طرفداران منچستریونایتد از اظهارات تن هاخ: فصل بعد هم خبری از قهرمانی نخواهد بود!
  • ادامه روزهای کابوس وار مدافع عنوان قهرمانی در لیگ عربستان