Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان فریمان گفت: در پی گمانه زنی و لایه نگاری جهت تعیین عرصه و حریم شهر تاریخی سنگ بست آثار معماری بیش از هزارساله در این محوطه تاریخی کشف شد. ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲ استانها خراسان رضوی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدسبه نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، حسن گیاهی اظهار داشت: در پی گمانه‌زنی و لایه‌نگاری جهت تعیین عرصه و حریم شهر تاریخی سنگ بست که به سرپرستی حسین عباس زاده از باستان شناسان باتجربه درحال انجام است بقایای معماری که به احتمال قوی متعلق به مسجد شبستانی شهر تاریخی مذکور می باشد آشکار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گیاهی افزود: این آثار شامل ستون‌های گچبری شده و دیوار است که به بیش از هزار سال قبل(دوره تاریخی غزنویان)برمی‌گردد.آثار مکشوفه خبر از شکوفایی هنر معماری و تزئینات وابسته به آن و اهمیت مساجد در این عصر را می‌دهد.

وی تصریح کرد: محوطه تاریخی سنگ بست در میانه مسیر مشهد به فریمان هم اکنون بعد از سه تلاش مستمر احیاء شده که در ایام نوروز میزبان گردشگران و پژوهشگران داخلی و خارجی خواهد بود.

انتهای پیام/م

R41347/P1486/S6,1188/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۱۰۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فریمان گفت:محیط بانان شهرستان فریمان، در حین گشت و پایش منطقه تحت مدیریت سازمان، از پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان خبر دادند.
 
جواد ستوده افزود:در بررسی‌های مقدماتی محیط بانان، نشانه‌ای از تیراندازی روی لاشه پلنگ دیده نشده است.
او گفت: علت تلف شدن  پلنگ هنوز مشخص نیست و برای بیان دقیق علت مرگ و کالبد شکافی، لاشه به اداره حفاظت محیط زیست منتقل و ضمن نمونه‌برداری با همکاری دامپزشکی علت مرگ مشخص و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تمام شهرستان‌های خراسان رضوی در آماده‌باش هستند
  • آثار عیلامی در خطر تعرض است؟
  • مسجد کبود تبریز؛ معماری زیبا و تاریخی ایران
  • پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزییات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • سفر یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • سفره یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری