Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم تجلیل از امداد گران ایثارگر در زلزله غرب کشور با حضور امیر جهانشاهی معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش در پادگان ابوذر برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  بازی دراز، امیر جهانشاهی معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش امروز در مراسم تجلیل از امداد گران ایثارگر در زلزله غرب کشور  گفت: با پیمان خونی که ارتش ایران اسلامی  با مردم و رهبری بسته است ضمن انجام ماموریت های خود که حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور و حفظ ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است ارتش جمهوری اسلامی ایران از هیچ کوششی برای حفظ آرمانهای امام و رهبری به ویژه ایران اسلامی دریغ نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امیر جهانشاهی در ادامه گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران چه در هشت سال دفاع مقدس  و هر بحرانی که در کشور رخ داده از بلایای طبیعی تا حفظ امنیت و ثبات مرزهای کشور، ارتش به معنای واقعی اولین ارگان در خدمت رسانی بوده است و همواره این توانایی را دارد که هر زمان نیاز به حضور ارتش باید بلافاصله با کمترین زمان ممکن در هر نوع بحران یا حوادثی همچون زلزله و سیل حضور پبدا کند.
 

وی ضمن اشاره به حادثه زلزله رخ داده در مناطق غرب کشور به ویژه سرپلذهاب اظهار داشت: اولین یگانی که بلافاصله و در کوتاه ترین زمان ممکن بعد از وقوع حادثه در صحنه حاضر بود ، تیپ 71 پادگان ابوذر بوده که بحمدالله با مدیریت تدابیر و برنامه ریزی بموقع تحت فرماندهی فرمانده پادگان ابوذر سرهنگ کیومرث جعفری تعداد بسیار زیادی از مردم زیر آوار در همان لحظات ابتدایی زلزله بیرون کشیده شدند که اگر چنین نبود شاهد تلفات بسیار بالای زلزله در سرپلذهاب بودیم.

امیر جهانشاهی ضمن تقدیر از فرمانده تیپ 71 پیاده مکانیزه اظهار داشت : تیپ 71 پادگان ابوذر بود که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری ؛ پادگان ابوذر به معنای واقعی نقش ایفا کرد وبسیار خوب روی سرمردم زیر آوار حاظر شد.
وی در ادامه بیان کرد  این تیپ همچون نگینی در غرب کشور جهت حفظ مرزها و مقابله با هرگونه تهدید در منطقه  می درخشد و آماده امداد رسانی و کمک رسانی در هرگونه حوادث و بلای طبیعی است.
امیر جهانشاهی ضمن اشاره به یگانها حاظر در زلزله رخ داده گفت: یگانهای حاظر در زلزله  ضمن مراقبت های مرزی در اولین ساعات حادثه زلزله به کمک مردم آمدند که در کل  بیش از 4500 نفر از کارکنان  پرسنل ارتش در جهت خدمت رسانی در جهت کمک به مردم تلاش کردند  که در راس آنها پادگان ابوذر با تمام توان و نیرو به کمک زلزله زدگان شتافت.
 

 امیر جهانشاهی در پایان این مهم که ارتش جمهوری اسلامی ایران مردمی ترین ارتش در دنیاست گفت: برای ارتش تفاوتی ندارد که جنگ باشد یا حوادث و بلایای طبیعی ، چرا که ارتش با وجود روحیه و توان روز افزون خود در هر لحظه توانایی مقابله با هرگونه تهدید و حوادثی همچون زلزله را دارد و دست از هیچ تلاش و کوششی  برنخواهد داشت.

لازم به ذکر است: مراسم تجلیل از امداد گران ایثارگر در زلزله غرب کشور با حضور امیران و فرماندهان حاظر در زلزله اخیر ،فرماندار شهرستان سرپلذهاب و 450 نفر از پرسنل یگانها در سطح منطقه ، در سالن همایش های کوی سازمانی در پادگان ابوذر برگزار و به همین مناسبت از تعدادی از فرماندهان و پرسنل کادر و وظیفه که در امیر یاری رسانی و کمک به زلزله زدگان حاضر شدند با اهدای لوح سپاس و هدایای به رسم یادبود از آنان تجلیل بعمل آمد. 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۱۰۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، با وجود عدم اخذ مجوز‌های لازم و عدم هماهنگی با راه آهن جمهوری اسلامی ایران، ۱۰ واگن محموله صادراتی کشور افغانستان به ترکیه که لکوموتیو آن توسط مجموعه موسوم به کنسرسیوم جدا شد و در مرز شمتیغ رها شده بود، روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت، توسط راه‌آهن ایران و با همراهی مرزبانی کشور به سمت مرز رازی در غرب کشور حمل شد.

همچنین راه آهن جمهوری اسلامی ایران، آمادگی خود را برای حمل قطار دوم محموله تجاری پس از انجام تشریفات گمرکی و مرزبانی توسط صاحبان بار و شرکت فورواردر اعلام می‌کند.

در پی اطلاع رسانی‌های گذشته تاکید می‌شود که مجموعه موسوم به «کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان» بدون طی روال قانونی اعم از اخذ مجوز‌های مرزبانی و گمرک و همچنین عدم اخذ مجوز از راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان متولی حمل‌ونقل ریلی کشور، اقدام به ارسال تعداد ۱۰ واگن با محموله تجاری به مرز شمتیغ و سپس رها کردن این واگن‌ها در شمتیغ کرد و کوشید با فشار‌های رسانه‌ای و توسل به برخی ادعا‌های بعضاً کذب، نسبت به عبور این بار از مسیر ریلی جمهوری اسلامی ایران اقدام کند.

در این راستا راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با وجود ناپختگی و بی صداقتی انجام شده از سوی کنسرسیوم، با لحاظ کردن مصالح ملی و با حُسن نیت، حمل بخش نخست محموله تجاری را روز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت (آغاز کرد و این محموله روز شنبه گذشته (۱۵ اردیبهشت) از تهران نیز عبور کرد و اکنون در مسیر مرز رازی واقع در شمال غرب کشور است. همچنین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود به‌منظور حمل محموله تجاری بعدی را پس از کسب مجوز‌های لازم از سوی مراجع ذیربط از جمله مرزبانی و گمرک اعلام می‎‌کند.

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تاکید می‌کند برقراری خط دائمی تبادلات تجاری ریلی افغانستان به ایران مستلزم انجام اصلاحات لازم بر روی خطوط ریلی افغانستان برای رسیدن به استاندارد‌های مورد نیاز و همچنین انجام روال اداری و تشریفات قانونی لازم شامل اخذ مجوز‌های مربوطه از مرزبانی، گمرک و راه‌آهن توسط فورواردر‌ها خواهد بود.

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست دولت سیزدهم مبنی بر توسعه ارتباط با همسایگان، ضمن تاکید مجدد بر تمایل خود برای گسترش هرچه بیشتر حمل ریلی محموله‌های تجاری افغانستان به صورت صادرات، واردات یا ترانزیت آمادگی خود به‌منظور کمک به بهسازی و بازسازی خطوط مربوطه و تسریع در برقراری مبادلات تجاری ریلی میان دو کشور ایران و افغانستان را اعلام می‌دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیر حیدری: هیچ‌کس قادر به تهدید جمهوری اسلامی و منافع ملی کشور نیست
  • رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب
  • «بسیج سازندگی» الگویی جدید از حکمرانی مردمی و خدمت بی‌منت است
  • آیین تجلیل از اساتید و مربیان برتر ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد
  • سرلشکر باقری: جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • بارگیری غیراستاندارد محموله افغانستان توسط کنسرسیوم ریلی+عکس
  • محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد
  • رسالت امام صادق (ع) انفجار علمی بود
  • ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد
  • زائران حج در واقع سفیران جمهوری اسلامی ایران هستند