Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتابفروش موفقی که از مشکلات مطالعه و کتابفروشان با خبرنگار اروم نیوز می گوید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  «کریم کاظم پور» کتابفروش با تجربه ای که از سال ۸۵ کار خود را با توزیع جزوات دانشگاهی پیام نور آغاز کرده در حال حاضر یکی از موفق ترین کتابفروشان ارومیه در بخش دانشگاهی به شمار می رود و کتب و منابع دانشگاه های سراسری، آزاد اسلامی، علوم پزشکی، فرهنگیان، علمی کاربردی و موسسات غیرانتفاعی را در کتابفروشی «هنر تصویر» واقع در خیابان آیت الله کاشانی ارومیه توزیع می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتقاد از کاهش میزان مطالعه میان مردم در جامعه اسلامی ایران، به وضعیت نا مطلوب کتابفروشان اشاره کرد و گفت: در جامعه فعلی که دچار رکود شده، کتابفروش به تنهایی موفق نمی شود.
این کتابفروش موفق اضافه کرد: در کشور ما تصور درستی از تحصیلات عالیه وجود ندارد؛ خلاصه و انتهای آمال و آرزوهای مردم ما استخدام دولت و پشت میزنشین شدن است.
کاظم پور با اشاره به اهمیت مشاغل خدمات رسان، ادامه داد: در جوامع توسعه یافته دانشجویان و محصل های مقاطع مختلف در کنار تحصیلات عالیه خود، اقدام به کارهای خدماتی و یدی هم می کنند تا خرج تحصیل و زندگی خود را فراهم کنند و نیز مهارتی کسب کنند تا اگر در رشته مورد نظر خود موفق به اشتغال نشدند و بازار کار مناسب نیافتند با مهارتی که در دوران تحصیل کسب کردند بتوانند شغل دیگری انتخاب کنند.
وی با تاکید بر موقعیت استراتژیک و مهم آذربایجان غربی و هم مرزی با چند کشور خارجی، بیان کرد: علم همواره با آگاهی و عمل مثمر ثمر بوده و باید در راستای افزایش کیفیت و نه صرفا کمیت همراه باشد.
*رشد فزاینده دانشگاه های غیرانتفاعی
این کتابفروش با تجربه با اشاره به افزایش تعداد دانشگاه های غیرانتفاعی که دولت در راستای کاهش هزینه های خود از تحصیل دانشجویان در دانشگاه های سراسری؛ اقدام به گسترش آن ها کرده، اذعان کرد: جوانان و دانشجویان ما به امید شغل ها و موقعیت بهتر در صدد تحصیلات عالیه بوده و از کارشناسی به کارشناسی و دکترا و PHD همچنان تحصیل کرده و رشد علمی دارند.
*از دست دادن شرایط ازدواج و امتیازات جوانی
کاظم پور در ادامه سخنان خود چنین عنوان کرد: ما در صدد تقبیح رشد علمی جوانان نیستیم اما این در حالیست که جوان با افزایش سطح تحصیلات برخی موقعیت های ازدواج و امتیازاتی که در سنین کمتر می توانست آن را کسب کند، از دست می دهد.

*فعالیت ۵ کتابفروشی دانشگاهی در ارومیه

این فعال فرهنگی با اشاره به فعالیت ۵ کتابفروشی دانشگاهی در ارومیه، تصریح کرد: هرکس علاقمند به فعالیت در این شغل باشد در ابتدا مهمترین لازمه آن داشتن تحصیلات دانشگاهی و نیز امکانات مالی برای راه اندازی یک کتابفروشی در سطح کتب دانشگاهی است.
نیاز جامعه به خدمات نادیده گرفته می شود
وی با انتقاد از وضعیت اشتغال و تحصیل جامعه، با طرح سوالاتی گفت: چه کسی مسئول رکود بین تحصیل و کار است؟ چرا فارغ التحصیلان دانشگاهی جذب ناعادلانه دارند؟ بیشتر خانواده های ایرانی وقتی کودک تازه ای به جمع اعضای خانواده افزوده می شود اورا خانم دکتر یا آقای مهندس خطاب کرده و آرزو دارند تا فرزندشان صرفا در این نوع مشاغل فعالیت کند، این در حالیست که نیاز جامعه به مشاغل خدماتی نظیر چاه کن، رانندگان خودروهای سنگین و … نادیده گرفته می شود.
کاظم پور با تاکید بر اهمیت والای کرامت انسان ها و توجه به آن تصریح کرد: هرچند اهمیت تحصیلات دانشگاهی بر کسی پوشیدهنیست اما بسبتری از افراد در جامعه وجود دارند که تحصیلات دانشگاهی ندارند اما فردی فرهیخته و دارای کرامت والای انسانی است.
این کتابفروش موفق تاکید کرد: مادری که ۷۰ سال عمر خود را در جهت تربیت و رشد نمونه فرزندانش و موفقیت آنها صرف کرده ارزش والایی داشته و کرامت دارد.
*اهمیت حمایت از کتابفروشان
وی بیان کرد: هرچه در جامعه به سمت مدرنیسم و زندگی ماشینی حرکت می کنیم مشکلات نیز افزون تر می شود، زمانی در ارومیه آقایان تمدن، مومن زاده، انزلی، ذاکری، حجازی و جراحی فعال بودند اینها به کجا رفتند؟ در حال حاضر ۵ کتابفروشی در ارومیه به عنوان مرکز استان فعالیت می کنند که آنها هم کم کم به سمت تعطیلی می روند.
*بی قانونی در کپی رایت تیشه به ریشه علم می زند
کاظم پور با انتقاد از عدم رعایت قانون کپی رایت و کپی کتب افزود: قانون کپی رایت رعایت نمی شود اثری که خلق می شود باید ثبت شود.
این فعال فرهنگی تصریح کرد: زمانی که در دانشگاه های ما به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی استاد راهنما مبلغی در حدود ۴ میلیون به طور میانگین پول می گیرد ولی پایان نامه دانشجو را یک خانم دیپلمه می نویسد باید تاسف خورد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۱۰۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت جامعه دانشگاهی اهواز از اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه صهیونیست‌ها

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، ظهر امروز شنبه (۸ اردیبهشت) جمعی از دانشجویان و استادان دانشگاه شهید چمران اهواز با تجمع مقابل درب این دانشگاه حمایت خود را از اعتراضات دانشجویان و استادان آزادی خواه  آمریکایی علیه رژیم صهیونیستی در غزه را  اعلام کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع با سردادن شعار‌های مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل ضمن حمایت از دانشجویان و استادان معترض آمریکایی به جنایات اشغالگران ،  خواستار پایان جنایات صهیونیست‌ها در غزه شدند.

همچنین دانشجویان و دانشگاه شرکت کننده در این تجمع که پرچم های مقدس کشورمان ، فلسطین و جبهه مقاومت را در داشت داشتند ،  خواستار رسیدگی به جنایات اشغالگران قدس از سوی مجامع بین المللی شدند.

 

 

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • حمایت دانشجویان خوزستانی از اعتراضات ضد صیهونیستی در دانشگاه های آمریکا+فیلم
  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • حمایت جامعه دانشگاهی گلستان از دانشجویان معترض آمریکایی + فیلم
  • حمایت جامعه دانشگاهی گلستان از دانشجویان معترض آمریکایی
  • تجمع جامعه دانشگاهی مشهد در محکومیت برخورد با حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا 
  • تجمع دانشگاهیان تهران، مشهد و اهواز در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکاو اروپا
  • قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از دانشجویان آزادیخواه اروپا و آمریکا +تصاویر
  • قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از منادیان آزادی و دانشجویان اروپا و آمریکا +تصاویر
  • حمایت جامعه دانشگاهی اهواز از اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه صهیونیست‌ها