Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: به مناسبت ایام نوروز سال 97، طرح آرامش بهاری در ۶۰ بقعهمتبرکه استان برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حجت الاسلام پرویز بخشی پور سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون طرح آرامش بهاری، اظهار کرد: هر ساله در ایام تعطیلات نوروزی، بقاع متبرکه میزبان زائران و مجاوران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان این که به گفته مقام معظم رهبری بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شود، افزود: اگر در این زمینه فعالیتی نشود، فرهنگی نخواهیم داشت، اما اوقاف با برگزاری طرح آرامش بهاری سعی دارد این موضوع را از بالقوه به بالفعل تبدیل کند.

 

سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که سال گذشته طرح آرامش بهاری در ۴۰ بقعه متبرکه استان برگزار شده است، گفت: این طرح امسال در ۶۰ بقعه برگزار می شود که از ۲۵ اسفند ماه ۹۶ آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه ۹۷ ادامه خواهد داشت.

 

بخشی پور تصریح کرد: قبل از آغاز طرح آرامش بهاری، غبار روبی، نظافت، جمع کردن مصالح ساختمانی و اجرای مراسم اجتماع منتظران را خواهیم داشت.

 

وی با بیان اینکه بقاع متبرکه به ۴ دسته، ویژه، سطح یک، سطح دو و سطح سه تقسیم می شوند، افزود: بقعه های بی بی زینب خاتون بیرجند و امامزادگان فردوس جزو بقاع ویژه استان هستند که در این بقاع 6 مبلغ اعزامی و 4 نفر مبلغ بومی مستقر خواهند شد.

 

سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در بقاع متبرکه ویژه دو وعده نماز جماعت برگزار و همچنین خیمه‌های معرفت برپا خواهد شد.

 

حجت الاسلام بخشی پور با بیان این‌که در استان 13 بقعه سطح یک وجود دارد، خاطرنشان کرد: در برگزاری طرح آرامش بهاری در بقاع سطح یک 26 مبلغ اعزامی مستقر خواهند شد و در هر بقعه 2 مبلغ اعزامی و 2 مبلغ بومی حضور خواهند داشت.

 

وی تعداد بقاع سطح دو استان را 20 بقعه اعلام کرد و گفت: در بقاع سطح دو 20 مبلغ اعزامی حضور خواهند داشت که در هر بقعه یک مبلغ اعزامی و یک مبلغ بومی مستقر خواهند شد و در خیمه های معرفت این بقاع نیز 2 غرفه برپا خواهد شد.

 

سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این‌که 25 بقعه سطح سه در استان وجود دارد، گفت: در این بقاع متبرکه مبلغ اعزامی نداریم و خیمه های معرفت بر اساس فضای موجود و استقبال مردمی برپا خواهند شد.

 

حجت الاسلام بخشی پور با بیان این‌که 62 مبلغ بومی و 84 مبلغ اعزامی در بقاع متبرکه حضور خواهند داشت، افزود: مبلغین اعزامی در دو مرحله 7 روزه مستقر خواهند شد به این صورت که نیمی از مبلغین 7 روز اول سال جدید و نیمی دیگر 7 روز دوم تعطیلات عید را حضور خواهند داشت.

 

وی افزود: در هر خیمه معرفت 6 غرفه مشاوره خانواده، کودک و نوجوان، قرآن بخوانیم، مشاوره تحصیلی، عفاف و حجاب و همه واقف باشیم برپا خواهد شد که تعداد برپایی این غرفه ها در هر خیمه به میزان فضای موجود و و نیروها و هزینه های هر بقعه بستگی دارد.

 

سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در بقاع متبرکه خراسان جنوبی، 543 زائرسرا، 78 سوئیت و 18 کانکس وجود دارد که در مجموع شامل 639 مکان زائر شب خواب می شود.

 

حجت الاسلام بخشی پور با بیان این‌که در بقاع متبرکه استان 33 آشپزخانه وجود دارد، افزود: 957 سرویس بهداشتی در بقاع متبرکه وجود دارد که امسال 10 سرویس بهداشتی ساخته شده است.

 

وی با بیان این‎که امسال مراسم لحظه تحویل سال در 60 بقعه متبرکه برگزار می شود، افزود: سال گذشته مراسم لحظه تحویل سال در 40 بقعه برگزار شد و تعداد 6 هزار و 120 نفر از این مراسم بهره بردند.

 

سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی  گفت: سال گذشته تعداد 797 هزار و 290 زائر و مسافر در طول طرح آرامش بهاری از بقاع متبرکه و همچنین تعداد 288 هزار و 500 نفر از خیمه های معرفت بهره مند شده اند.

 

حجت الاسلام بخشی پور تصریح کرد: سال گذشته 32 روحانی بومی و 38 روحانی اعزامی در این طرح همکاری کردند و 36 خیمه معرفت نیز در این ایام برپا شد.

 

وی با بیان اینکه امسال 123 وقف جدید با موضوعات اجتماعی، مذهبی و قرآنی داشتیم، افزود: 95 درصد موقوفات بر اساس اعتقادات مردم است.

 

انتهای پیام/132

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۱۱۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوادث ناشی از کار دومین علت مرگ در کشور است

مدیر ایمنی شرکت برق و دبیر همایش ایمنی شرکت برق استان خراسان جنوبی گفت: حوادث ناشی از کار دومین علت مرگ در کشور است و ۳۷ حادثه منجر به فوت در سال گذشته بر اثر مخاطرات برق در کشور رخ داده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، جواد بهائین امروز در حاشیه بیست و یکمین همایش سالانه ایمنی شرکت توزیع برق خراسان جنوبی اظهار داشت: صنعت برق یک صنعت با ریسک بالا و پر حادثه است و شعار اول ما در این بخش ایمنی است. حوادث ناشی از کار پس از حوادث رانندگی دومین علت مرگ در کشور است. 37 حادثه منجر به فوت در سال گذشته بر اثر مخاطرات برق در کشور رخ داده است.

وی با تأکید بر اینکه وظیفه ما این است که اطلاع‌رسانی کنیم، تصریح کرد: ارتقای سطح فرهنگ ایمنی عمومی برای کودکان باید در دستور کار باشد.

دبیر کمیته ایمنی پیمانکاران استان خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه این همایش در جهت ترویج فرهنگ ایمنی برگزار می‌شود، گفت: فرهنگ ایمنی یعنی فرهنگ حاکم بر سازمان که در بحث کنترل و جهت‌دهی در حوزه ایمنی تأثیرگذار است و شرکت برق استان با فعالیت‌هایی که انجام داده در این زمینه همیشه پیشرو بوده است.

شرفی با بیان اینکه بحث فرهنگ ایمنی یک امر پویا و رو به توسعه است و سکون در آن وجود ندارد، افزود: از سال 2003 سازمان بین‌المللی کار نامگذاری سال‌ها را به جهت جلب توجه کارگران به مبحث ایمنی درنظر گرفته است و در این راستا ما نیز باید به دنبال بهبود وضعیت ایمنی در کارگاه‌ها باشیم.

مدیر ایمنی شرکت برق خراسان جنوبی با اینکه در کشور در بحث حوادث ناشی از کار 2100 نفر از کارگران شاغل در کشور جان خود را در کارگاه‌ها از دست دادند، افزود: در محیط کارگاهی بخشی از وظایف برعهده دولت، بخشی برعهده کارگران و بخشی برعهده کارفرمایان است که باید هر کس به وظایف خود به درستی عمل کند تا کمتر شاهد حوادث ناشی از کار باشیم.

وی ادامه داد: علیرغم کمبود نیروی انسانی که از سنوات گذشته داشتیم 7 هزار و 300 مورد بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار انجام دادیم و 2 هزار و 300 پرونده مشاغل سخت و زیان آور نیز بررسی شده است که نتیجه این فعالیت‌ها باعث کاهش 15 درصدی حوادث ناشی از کار در سال گذشته نسبت به سال پیش‌تر شده است. اهمیت توجه به مبحث ایمنی را باید در دستور کار داشته باشیم و موضوع خیلی مهمی است. باید ایمن فکر کنیم و ایمن عمل کنیم.

در پایان از افراد برگزیده و نمونه ایمنی در شرکت توزیع نیروی برق استان تجلیل و تقدیر شد.

انتهای پیام/253

دیگر خبرها

  • حوادث ناشی از کار دومین علت مرگ در کشور است
  • برگزاری نمایشگاه «آبی» در باگالری
  • صادرات ۱۰۷ میلیون دلاری تعاونی‌های خراسان رضوی طی سال گذشته
  • ۶۵۰ مبلغ دهه کرامت در خراسان جنوبی فعالیت تبلیغی خواهند داشت
  • جزییات بیشتر قطع یک درخت خطرساز در روستای کیسم آستانه اشرفیه
  • برگزاری نشست کمیته بدوی انضباطی فدراسیون بسکتبال
  • بارش برف بهاری/ رگبار و تگرگ در ۱۸ استان تا ساعاتی دیگر
  • ۲۸۹ هزار نفر از اهالی خراسان جنوبی واجد شرایط رأی دادن هستند
  • سفر بهاری به روستای ازغد طرقبه از لنز دوربین شهروندخبرنگار
  • خراسان جنوبی آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است