Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مطبوعاتی در نشست شورای مرکزی خانه مطبوعات کشور به واگذاری امور مختلف صنفی به خانه‌های مطبوعات تاکید و حمایت خود را از توسعه فعالیت‌های صندوق قرض الحسنه خانه‌های مطبوعات اعلام کرد.

ایران آنلاین /به گزارش معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی، دومین نشست شورای مرکزی خانه مطبوعات کشور با حضور محمد سلطانی فر، معاون امور مطبوعاتی و  و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامیروز گذشته در  موسسه مطبوعاتی نشرآوران برگزار شد که سلطانی فر در این نشست ضمن اعلام حمایت حداکثری از این نهاد صنفی گفت: در راستای سیاست‌های عمومی دولت تا جایی که قانون به ما اجازه دهد از واگذاری اختیارات دولت به خانه‌های مطبوعات استقبال می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلطانی فر در همین زمینه بر واگذاری امور مختلف صنفی به این تشکل تاکید و حمایت خود را از توسعه فعالیت‌های صندوق قرض الحسنه خانه‌های مطبوعات اعلام کرد.

معاون مطبوعاتی همچنین در پاسخ به خواست اعضای هیات مدیره خانه‌های مطبوعات کشور مبنی بر واگذاری اختیارات لازم برای برگزاری دوره‌های تخصصی روزنامه‌نگاری در استان‌ها به خانه‌های مطبوعات، به روز بودن دوره‌ها با توجه به اقتضائات روز را شرط لازم در  واسپاری آن عنوان و تصریح کرد: معاونت مطبوعاتی آمادگی کامل دارد امور مربوط به آموزش روزنامه نگاران در استان‌ها را به خانه مطبوعات واگذار کند.

سلطانی فر در خصوص رتبه‌بندی مطبوعات نیز تصریح کرد: رتبه بندی باید با نظر اصحاب رسانه انجام شود و در صورت درخواست آن‌ها نیز شاخص‌ها بر اساس امکانات رسانه‌ها و همچنین گستره انتشار و توزیع با تاکید بر حمایت از نشریات استانی معین و بررسی می‌شود.

مصطفی کواکبیان، رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات کشور نیز با بیان اینکه پس از چند ماه تلاش بی وقفه توانستیم خانه‌های مطبوعات را ثبت رسمی کنیم، افزود: پیش از این نهاد، خانه مطبوعات دارای هویت مستقلی نبود اما اکنون به عنوان نهادی با هویت مستقل در این عرصه فعالیت می‌کند.

«حمایت معاونت مطبوعاتی از صندوق قرض الحسنه خانه‌های مطبوعات کشور، حضور نمایندگانی از شورای مرکزی خانه مطبوعات در کارگروه های مختلف معاونت، تقویت ارتباط خانه‌های مطبوعات استان ها با ادارات ارشاد، تفویض برخی اختیارات وزارت ارشاد به ویژه در حوزه‌هایی چون آموزش، برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها، امور مربوط به مجوزها، برگزاری نشست مشترک اعضاء با معاون مطبوعاتی به صورت منظم» از جمله موضوعات مطرح شده اعضای شورای مرکزی خانه‌های مطبوعات بود.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۱۱۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وظیفه اصحاب رسانه هدایت جامعه به سوی نیکی ها و فضیلت هاست

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی عصر روز سه شنبه (21 فروردین‌ماه) در دیدار جمعی از برنامه سازان و دست اندرکاران ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان شبکه‎های مختلف سیما که در حرم مطهر امام رضا(ع) انجام شد؛ از تلاش‎های عوامل برنامه‌های تلویزیونی سحر و افطار رسانه ملی قدردانی و اظهار کرد: مرکز رسانه آستان قدس رضوی به میزان توان و مقدورات باید با فراهم آوردن بستر و امکانات لازم همچون مهیاسازی تجهیزات و فناوری‌های رسانه‎ای روز دنیا، اهالی رسانه و هنر را در تولید محتوا جهت بهره‌مندی محبان اهل بیت(ع) از روحانیت این آستان ولایتمدار و خورشید فروزان، یاری رساند.
وی همچنین بر لزوم حضور اندیشه‌ورزان و صاحب نظران در اتاق فکرها و کارگروه‌های ویژه فعالیت‎های رسانه‌ای حرم مطهر رضوی تأکید و عنوان کرد: در حرم امام رضا(ع) باید راه برای نقش آفرینی اشخاص، صاحب‌نظران و ایده‌پردازان مختلف باز باشد و از دانش، هنر، ابتکار و خلاقیت طیف‎های گوناگون در تولید آثار فاخر رسانه‎ای و هنری استفاده کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت رسانه در کلام و اندیشه رهبر معظم انقلاب اشاره و تصریح کرد: رهبری معظم در مقاطع گوناگون نسبت به اهمیت رسانه‌ و کارکرد جنگی آن توسط استکبار روشنگری و تبیین داشته‌اند، به طوریکه می‎توان گفت امروز رسانه مهم‎ترین ابزار جنگی استکبار برای استعمار ملت‌هاست که تأثیرش از سلاح، موشک و پهپاد بیشتر است.
حجت الاسلام والمسلمین مروی اهالی رسانه را هادیان جامعه خواند و گفت: تنها روحانیون، منبریان و نویسندگان هادیان بشر به سوی معنویت نیستند، دست‌اندرکاران رسانه که با استفاده از ابزار هنر پیام معارف دین را به گوش جهانیان می‎رسانند نیز به نوعی مبلغان دین و هدایتگران جامعه به سوی نیکی و فضیلت‌ها هستند.
وی در ادامه به هنرمندان شاخص و استعدادهای هنری بی‌بدیل موجود در کشورمان اشاره و عنوان کرد: کشور ایران از حیث استعدادهای ناب، اساتید برجسته و نخبگان هنری بسیار غنی است، باید بستر حضور و فعالیت آن‌ها در حرم مطهر فراهم و فاخرترین برنامه‌ها چه به لحاظ قالب و چه به لحاظ محتوا در این بارگاه نورانی تولید و منتشر شود.
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به لزوم توجه به کیفیت و میزان تأثیرگذاری برنامه‌های معارفی تلویزیونی تأکید و به دست‎اندرکاران برنامه‌های پر مخاطب ماه رمضان سیما توصیه کرد: همواره برای رسیدن به کمال و ساخت برنامه‌های نفیس‎تر و تأثیرگذارتر باید کوشید و در این راه به هیچ توفیق و دستآوردی نباید قناعت کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن را فرصتی ارزشمند برای ساخت برنامه‌های معارفی و دعوت جامعه به فضیلت‌ها دانست و با اشاره به انتشار اخباری در روزهای گذشته مبنی بر تعطیلی بوستان‌ها در روز 13 فروردین؛ عنوان کرد: خبر تعطیلی پارک‌ها و بوستان‌ها در روز طبیعت به بهانه گرامیداشت ماه رمضان و سالروز شهادت امیرالمؤمنین(ع) از مصادیق تبلیغ دین به بدترین نوع است؛ انتشار اینگونه اخبار جز اینکه مردم به ویژه نسل جوان را از دین زده کند هیچ سود دیگری ندارد؛ قطعا می‎توان بین روز طبیعت و شهادت حضرت امیرالمؤمنین(ع) جمع کرد.
تولیت آستان قدس رضوی در ادامه به نقل روایاتی از نحوه تبلیغ دین توسط ائمه اطهار(ع) اشاره کرد و گفت: بازخوانی سیره مباهات‌آمیز حضرات معصومین(ع) در تبلیغ دین، یک درس و الگوست، سیره تبلیغی ائمه اطهار(ع) چیزی جز بشارت نیست، سیره زندگی آن حضرات سراسر مهربانی، نرم خویی، سعه صدر، تعامل با مردم، شفقت و نیکویی بوده است.
حجت الاسلام والمسلمین مروی در پایان گفت: آستان قدس رضوی آمادگی همکاری با مجموعه هنرمندان و صاحب نظران حوزه رسانه و هنر در جهت تولید محتوای زیبا و فاخر هنری و رسانه‌ای از حرم مطهر امام رضا(ع) برای تبلیغ دین و هدایت مردم و نشر آن در جهان را دارد؛ حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) این ظرفیت و شایستگی را دارد که به مرجع و الگویی برای مراکز دینی و مذهبی جهان در جهت استفاده مناسب از ابزار هنر و رسانه مبدل شود.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • به رنگ حمایت و همدلی در خانواده
  • چرخش سازمان لیگ به سمت پرسپولیس؟
  • حمایت ۳.۵میلیاردی دانشگاه امیرکبیر از صنعتی سازی پایان نامه
  • حمایت ۳.۵ میلیاردی دانشگاه امیرکبیر از پایان‌نامه‌های صنعتی
  • اعلام حمایت خانه مطبوعات و اصحاب رسانه همدان از عملیات وعده صادق
  • فعالیت ۱۷۱ خانه بهداشت در سطح استان یزد
  • ایران در انتهای جدول جذابیت محیط کسب و کار
  • وظیفه اصحاب رسانه هدایت جامعه به سوی نیکی ها و فضیلت هاست
  • حضور ۶۸ گروه آموزشی از دانشگاه‌های کشور در رتبه‌بندی موضوعی کیو اس ۲۰۲۴
  • حضور ۶۸ گروه دانشگاهی کشور در رتبه‌بندی کیو اس ۲۰۲۴