Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر رضا مسائلی، مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت از هدف‌گذاری افزایش ۱۰ برابری صادرات تجهیزات پزشکی کشور خبر داد و گفت: امسال ۲۴ میلیون دلار صادرات تجهیزات پزشکی داشتیم.

ایران آنلاین / دکتر رضا مسائلی امروز، ۲۴اسفند در نشست با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به ثبت ۲۷۰۰ قلم تجهیزات پزشکی در کشور گفت: در حال حاضر هزار شرکت تولیدکننده تجهیزات پزشکی در کشور فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به پیشرفت و ارتقای روز افزون تجهیزات پزشکی تولید داخل اظهار کرد: همه کشورهای توسعه یافته امروز مسیری را که در آن قرار گرفته‌ایم طی کرده‌اند و این گونه نبوده که از روز اول کیفیت تولید آنها بالا باشد بلکه این کار به مرور انجام شده است. 

وی افزود: کیفیت تجهیزات پزشکی تولید داخل نیز روز به روز در حال افزایش است و سال آینده شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه خواهیم بود.

مسائلی در ادامه گفت: در جلسه سازمان توسعه تجارت وزارت بهداشت درخواست افزایش ۱۰ برابری صادرات تجهیزات پزشکی را داد و بر این اساس سال آینده صادرات ۲۴۰ میلیون دلاری تجهیزات پزشکی هدفگذاری شده است. این ظرفیت در کشور وجود دارد و شرکت‌های تولید کننده تجهیزات پزشکی کشور از جمله شرکت‌های استان کرمانشاه در این راستا باید تلاش خود را مضاعف کنند.

مشاور وزیر بهداشت تاکید کرد: اگر بخواهیم کشور پیشرفت کند باید هرکس در هرجایی که هست احساس مسئولیت و تلاش خود را بیشتر کند.

وی همچنین با اشاره به زلزله اخیر استان کرمانشاه گفت: نباید در درگیری‌های روزمره، مشکلات مردم این مناطق فراموش شود. 

مسائلی در پایان اظهارکرد: وزیر بهداشت حساسیت ویژه‌ای در رسیدگی به این مناطق دارند و در این زمینه نماینده ویژه تعیین کرده‌ است. مسئولان دانشگاه نیز باید حساسیت ویژه در این زمینه داشته باشند و بصورت مستمر خدمات رسانی به این مناطق را در دستور کار قرار دهند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۱۱۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهروز رحیمی در استانداری آذربایجان شرقی، اظهار داشت: خوشبختانه در دولت مردمی و تا کنون بیش از سه هزار پروژه بهداشتی با رویکرد تقویت ساختار شبکه بهداشت کشور با اولویت مناطق محروم و کمتر برخوردار تکمیل و وارد چرخه خدمت رسانی شده است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی با اشاره به تبدیل وضعیت حدود ۷۰ هزار نفر با استفاده از ظرفیت قانون ایثارگران و جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در این مدت همچنین تلاش کردیم تا دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی سنگین، سرمایه‌ای و با تکنولوژی بالا را به منظور تسهیل دسترسی مردم به خدمات در کشور توزیع کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، از استان آذربایجان شرقی به عنوان استان پیشتاز جهاد سازندگی در عرصه نظام سلامت نام برد و گفت: در دانشگاه علوم پزشکی تبریز عقلانیتی حاکم است و در منظر ما جهاد سازندگی در این استان وجود دارد و مردم متوجه خواهند شد که چه اقداماتی در این مدت انجام شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شد
  • عراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات
  • شرایط بهتر موجودی کیت‌های آزمایشگاهی در کشور/مرجع سلامت حامی تولید داخل
  • صادرات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در قزوین
  • سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان قزوین صادر شود
  • اعطای تسهیلات به صنعت داروسازی و اظهار امیدواری معاون وزیر صمت
  • جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت
  • تولید ۲۵۰ میلیون مکمل/ صادرات ۱۳ میلیون دلاری داروهای سنتی
  • صادرات مرکبات مازندران به ۱۶ کشور جهان
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد