Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری سبزالبرز، مجتبی یزدانی در جریان بازدید از مجتمع آرادکوه در جمع خبرنگاران گفت: تهران روزانه ۷ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار تن زباله تولید می کند که این آمار بسیار زیاد است و ما در سالهای گذشته با وجود افزایش جمعیت تهران تلاش کردیم این میزان را ثابت نگه داریم.

یزدانی با اشاره به اینکه از ۲۰ فروردین دو منطقه به صورت پایلوت بحث تفکیک از مبدا را انجام می دهند، اظهار داشت: اگر شهروندان در بحث زباله با ما همکاری بکنند، می توانیم واقعا تولید زباله را به نصف این مقدار برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون خدمات شهری شهرداری تهران افزود: به هر حال باید بدانیم در مدیریت شهری هر اتفاق مثبتی قرار باشد رقم بخورد، نیاز به حضور مردم داریم.

وی با اشاره به نخاله های ساختمانی نیز اظهار داشت: با وجود اینکه ساخت و ساز ها در تهران کمتر شده است، ما ۴۳ هزار تن هم نخاله ساختمانی داریم که بخشی از آن مورد بهره برداری مجدد قرار می گیرد.

یزدانی تصریح کرد: برنامه ما این است که در آینده نزدیک ۱۵ هزار تن از این نخاله ها مورد استفاده مجدد قرار گیرد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به منطقه آرادکوه نیز گفت: ما ۳۰۰ هزار جنگلکاری در نظر گرفته ایم که به زودی عملیات آن انجام می شود.

وی به جنگل کاری در حاشیه فرودگاه امام اشاره کرد و گفت: ۳۰ کیلومتر از این مسیر از میدان جهاد تا فرودگجاه و عمدتاً در ۱۰ ردیف، درخت کاری خواهد شد.

یزدانی گفت: شهرداری منطقه ۹ و فضای سبز بوستان ها در این طرح با ما همراه هستند و تا دو هفته آینده عملیاتی می شود و آبیاری نیز به شیوه قطره ای خواهد بود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: بوی نامطبوعی که در مسیر فرودگاه امام به مشام می رسد، ربطی به دفن زباله آرادکوه ندارد و براساس بررسی کارشناسانه تیمی از دولت تنها ۵ درصد آن مربوط به شهرداری است.

منبع: سبز البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sabzalborz.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «سبز البرز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۱۱۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینجا آثار تاریخی را با زباله تزئین می‌کنند!

بوی تعفنی که از زنجانرود و به ویژه اطراف پل میربهاالدین متصاعد می‌شود، نه تنها هر بازدید کننده و گردشگر بلکه کسانی که در اطراف این بنا به کار روزمره مشغولند را نیز فراری می‌دهد، این را علی راننده‌ای که در اول جاده بیجار برای روستا‌های اطراف این مسیر مسافرکشی می‌کند، می‌گوید و ادامه می‌دهد: دلمان می‌گیرد برای اینکه بنای به این زیبایی رها شده تا از بین برود!
 

سه پل (میربهاءالدین و سید محمد و سردار) در ورودی شهر زنجان قرار گرفته است، پل‌هایی که روزگاری معبر اصلی عبور و مرور مردم و وسایط نقلیه بودند، اما این روز‌ها به ساخت مسیر‌های جایگزین برای عبور و مرور و حفظ این آثا، این پل‌ها و محوطه آنها بازنشسته شده‌اند و مکانی برای تفریح بازدید و مردم تبدیل شده‌اند، اما این روز‌ها اطراف این پل‌ها به زباله‌دانی تبدیل شده است!

وضعیت نابسامان پل‌های زنجان پای دادستان را هم به ماجرا کشاند وقتی دید هیچ کس عین خیالش هم نیست که این آثار تاریخی کم کم زیر زباله‌ها در حال دفن شدن هستند، بهروز عباسی، در بازیدی که از این پل‌ها داشت ضرب‌الاجل تعیین کرد تا وضعیت این بنا‌های تاریخی که بخشی از هویت این شهر هستند، به سرعت ساماندهی و پاکسازی شود.

دادستان فروردین‌ماه در چند نوبت از پل‌های تاریخی زنجان (میربهاءالدین و سید محمد و سردار) البته مسؤولان بازدید و از متولیان این اثر تاریخی خواست به فوریت برای ساماندهی این پل‌ها اقدام کنند.

پس از آن به دستور استاندار، که در بازدید ۲۹ فروردین از این بنای تاریخی حضور داشت، لایروبی زنجانرود و ساماندهی وضعیت پل میربهاءالدین و دو پل تاریخی دیگر آغاز شد، اقدامی که امیدواریم پس از فروکش حساسیت دادستان و رسانه‌ها به فراموشی سپرده نشود.

شهریور سال ۱۳۹۰ بود که مدیر دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی زنجان که بعد‌ها مدیر کل همین اداره هم شد، خبر از اتمام نورپردازی این بنا با لامپ‌های نوین «ال‌ای دی» با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیون ریال خبر داد، اما این روز‌ها نورپردازی که هیچ وضعیت پل به گونه‌ای پیش رفته است که مسؤولان برای اینکه چهره زشت پل دیده نشود، چراغ‌های اطراف را خاموش می‌کنند تا پل اصلا دیده نشود.

مردم و علاقمندان به آثار تاریخی اعتقاد دارند؛ شاید اگر این آثار تاریخی که نگهداری آنها هزینه‌بر است، درآمدی داشتند وضعیت این طور نبود و هر دستگاهی برای تملک و تصاحب آن سر و دست می‌شکست.

پل میر بهاء‌الدین را در زمان ناصرالدین شاه قاجار، حاج‌میرزا بهاء‌الدین زنجانی که از تجار بنام ناحیه خمسه زنجان در سال ۱۳۱۲ هجری قمری و با آجر بر روی رودخانه زنجان‌رود و در مسیر ارتباطی زنجان به کردستان ساخت. 

پل حاج میربهاء‌الدین به طول ۱۰۶ متر و ارتفاع ۱۰.۹ متر احداث شد و در تاریخ ۱۸ مهر ۱۳۵۶ به شماره ۱۴۸۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • پاسخ عجیب آبفا خوی به بوی بد فاضلاب: مربوط به برخی فصول سال است!
  • اینجا آثار تاریخی را با زباله تزئین می‌کنند!
  • انتقال مجموعه آرادکوه نیازمند عزم جدی متولیان امور است
  • تکلیف‌نامه شهرداری تهران برای پارک‌های پایتخت چه می‌گوید؟
  • ماجرای کاشت ساختمان در پارک‌های تهران
  • درخت کشی در تهران؛ چرا شهرداری به دنبال قطع درختان است؟
  • برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • کاشت ساختمان در پارک‌های تهران؛ ممنوع یا مجاز؟
  • سفربه تهران قدیم؛ تصویری متفاوت از فرودگاه مهرآباد ۶۹ سال قبل (+عکس)
  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!