Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد سلطانی فر، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست ضمن اعلام حمایت حداکثری از این نهاد صنفی، گفت: در راستای سیاست‌های عمومی دولت تا جایی که قانون به ما اجازه دهد از واگذاری اختیارات دولت به خانه‌های مطبوعات استقبال می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین زمینه بر واگذاری امور مختلف صنفی به این تشکل تاکید و حمایت خود را از توسعه فعالیت‌های صندوق قرض الحسنه خانه‌های مطبوعات اعلام کرد.

معاون مطبوعاتی همچنین در پاسخ به خواست اعضای هیئت مدیره خانه‌های مطبوعات کشور مبنی بر واگذاری اختیارات لازم برای برگزاری دوره‌های تخصصی روزنامه‌نگاری در استانها به خانه‌های مطبوعات، به روز بودن دوره‌ها با توجه به اقتضائات روز را شرط لازم در واسپاری آن عنوان و تصریح کرد: معاونت مطبوعاتی آمادگی کامل دارد امور مربوط به آموزش روزنامه نگاران در استانها را به خانه مطبوعات واگذار کند.

سلطانی فر در خصوص رتبه بندی مطبوعات نیز تصریح کرد: رتبه بندی باید با نظر اصحاب رسانه انجام شود و در صورت درخواست آنها نیز شاخص‌ها بر اساس امکانات رسانه‌ها و همچنین گستره انتشار و توزیع با تاکید بر حمایت از نشریات استانی معین و بررسی می‌شود.

بنا بر این گزارش، مصطفی کواکبیان، رئیس هیأت مدیره خانه مطبوعات کشور نیز با بیان اینکه پس از چند ماه تلاش بی وقفه توانستیم خانه‌های مطبوعات را ثبت رسمی کنیم، افزود: پیش از این نهاد، خانه مطبوعات دارای هویت مستقلی نبود اما اکنون به عنوان نهادی با هویت مستقل در این عرصه فعالیت می‌کند.

«حمایت معاونت مطبوعاتی از صندوق قرض الحسنه خانه‌های مطبوعات کشور، حضور نمایندگانی از شورای مرکزی خانه مطبوعات در کارگروه‌های مختلف معاونت، تقویت ارتباط خانه‌های مطبوعات استان‌ها با ادارات ارشاد، تفویض برخی اختیارات وزارت ارشاد به ویژه در حوزه‌هایی چون آموزش، برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها، امور مربوط به مجوزها، برگزاری نشست مشترک اعضاء با معاون مطبوعاتی به صورت منظم» از جمله موضوعات مطرح شده اعضای شورای مرکزی خانه‌های مطبوعات بود.

503

صندوق قرض الحسنه خانه‌های مطبوعات کشور نهاد صنفی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خانه‌های مطبوعات شورای مرکزی خانه مطبوعات

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۱۱۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت هنری، امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فردا ۹ اردیبهشت برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این ۲ استان سفر می‌کند.

سمیعی در این سفر که با همراهی مسؤول دفتر سرود و برخی از کارشناسان دفتر موسیقی انجام می شود، ضمن بازدید از انجمن‌های موسیقی، با گروه‌های سرود، فعالان موسیقی، مدیران ارکسترهای استانی و مدیران ادارات کل فرهنگ و ارشاد استانی دیدار کند و از نزدیک در جریان مشکلات و مسایل آنان قرار گیرد.

همچنین در پایان این سفر ۲ روزه مدیر دفتر موسیقی ضمن بازدید از روند برگزاری جشنواره موسیقی خلیج فارس با هنرمندان حاضر در این جشنواره گفت‌وگو خواهد کرد.

کد خبر 6090001 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • کتاب تاریخ مفهوم عدالت اجتماعی در دوران مشروطه نقد می شود
  • ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان و مدیران رسانه‌ای برگزار شد
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم برگزار می‌شود
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود