Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-03-19@05:14:13 GMT

چند روش ساده رنگ آمیزی تخم مرغ رنگی عید + تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۱۱۹۹۱

چند روش ساده رنگ آمیزی تخم مرغ رنگی عید + تصاویر

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،  برای تزیین تخم مرغ هفت سین، تخم مرغ‌های پخته کار را بسیار راحت می‌کنند. چون خیال ما راحت است که تخم مرغ نمی‌شکند و به راحتی می‌توان آن را تزیین کرد. اما عمر کوتاهی دارند و چون خراب می‌شوند باید زود آن‌ها را دور بریزیم. پیشنهاد می‌‌شود برای تزیین تخم مرغ‌های هفت سین آن‌ها را نپزید بلکه محتوای آن را خالی کنید تا زمان طولانی‌تری بتوانید از آن استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وسایل لازم برای تزیین تخم مرغ هفت سین


پین یا سوزن تیز

تخم مرغ‌هایی که ترک نخورده باشند و پوست کاملا سالمی داشته باشند.

یک سوزن بلندکه سوراخ بزرگی داشته باشد (می‌توانید از سوزن ملحفه دوزی یا سوزن پلاستیکی مخصوص بافتنی استفاده کنید).

نخ کاموا یا نخ تزیینی

شکوفه‌های پلاستیکی، نگین، برگ گل، مروارید یا هرچیزی که دوست دارید برای تزیین تخم مرغ رنگی از آن استفاده نمایید.

چسب مایع



مراحل درست کردن تخم مرغ رنگی هفت سین

قدم اول: تخم مرغ را با مایع ظرف شویی خوب بشویید و کاملا خشک کنید. با سوزن یک سوراخ کوچک انتهای تخم مرغ ایجاد کنید. سوزن را درون تخم مرغ بچرخانید تا کمی بزرگتر شود. سعی کنید قطر سوراخ حداقل یک میلی متر باشد. برای طرف دیگر تخم مرغ نیز همین کار را تکرار کنید. دقت کنید که بهتر است یکی از سوراخ‌ها بزرگتر باشد.


وقتی می‌خواهید طرف دیگر تخم مرغ را سوراخ کنید آن را روی یک دستمال قرار دهید تا مواد تخم مرغ از سوراخ بیرون نریزد و موجب کثیفی نشود.
دقت کنید اگر موقع سوراخ کردن تخم مرغ عجله کنید و بخواهید سریع این کار را انجام دهید تخم مرغ را خراب می‌کنید، زیرا ممکن است سریع پوست تخم مرغ ترک بردارد. پس ارزش آن را دارد که برای سوراخ کردن تخم مرغ وقت بگذارید. 



قدم دوم: یک کاسه بردارید و تخم مرغ را بالای آن نگه دارید، سپس دهان خود را بر روی سوراخ کوچک‌تری که روی تخم مرغ ایجاد کردید بگذارید و درون تخم مرغ فوت کنید. این کار را اینقدر ادامه دهید تا مواد داخل تخم مرغ به صورت کامل از آن خارج شود. اگر مواد به سختی از تخم مرغ خارج می‌شد با کمک سوزن سوراخ را کمی بزرگ‌تر کنید.بعد از اینکه کار تخلیه تخم مرغ‌ها تمام شد مجددا آن‌ها را خوب بشویید و تمیز کنید. قبل از تزیین کردن تخم مرغ با دستمال آن‌ها را خوب خشک کنید.
 


قدم سوم: حالا وقت تزیین تخم مرغ هفت سین رسیده است. با استفاده از وسایلی که دارید مثل شکوفه‌ها، برچسب‌ها و هر چیز دیگری تخم مرغ را به سلیقه خود تزیین کنید.

ابتدا روی قسمتی که می خواهید تزیین کنید کمی چسب بمالید و سپس گل را روی آن بگذارید کمی دست خود را روی آن نگه دارید تا خوب خشک شود.‌
می‌توانید تخم مرغ‌ها را قبل از تزیین کردن با رنگ گواش یا آبرنگ رنگ کنید تا زیبا‌تر شود، صبر کنید تا رنگ خشک شود و سپس کار تزیین تخم مرغ هفت سین را شروع کنید.


پیشنهاد می‌ شود برای درست کردن وسایل تزیینی روی تخم مرغ از کاغذ‌های رنگی استفاده کنید. شکل شکوفه یا هرچیزی که دوست دارید را روی کاغذ‌ها در بیاورید و با قیچی برش دهید سپس به کمک چسب آن را روی تخم مرغ رنگی بچسبانید.

 


قدم چهارم: مقدار ۱۲ تا ۱۶ سانت از نخ کاموا یا نخ مورد نظرتان را برش دهید و آن را درون سوزن ملحفه یا سوزن پلاستیکی فرو کنید. سوزن را به آرامی از سوراخ‌های تخم مرغ رد کنید به صورتی که نخ از وسط تخم مرغ عبور کند.


سوزن را دوباره از تخم مرغ رد کنید، طوری این کار را انجام دهید که در یک طرف تخم مرغ یک حلقه نخ مانند تصویر زیر ایجاد شود. طول حلقه را به اندازه مورد نظر تنظیم کنید و سپس نخ را در طرف دیگر تخم مرغ از سوزن جدا کنید.می‌توانید یک گره شل به نخ بزنید که موقع آویزان کردن حلقه نخ در نرود و تخم مرغ نیافتد.



قدم پنجم: مراحل بالا را برای تمام تخم مرغ‌های خود انجام دهید و در آخر جای خوبی برای قرار دادن آن‌ها در سفره هفت سین خود در نظر بگیرید.

مثلا می‌توانید یک سبد کوچک دسته دار بردارید و تخم مرغ‌های رنگی را از دسته سبد آویزان کنید یا یک شاخه درخت برداشته سر سفره هفت سین گذاشته و تخم مرغ‌ها را از آن آویزان نمایید.

 

خبرنگاران جوان

2025

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۱۱۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| پرواز گنجشک‌های نوروزی در سطح شهر قم

سه المان گنجشک، ماه و طوبا که برای نوروز و ماه رمضان امسال انتخاب و توسط هنرمندان رنگ آمیزی شد، این روزها در نقاط مختلف شهر قم به چشم می‌خورد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، در قالب جشنواره شهر نگار، طراحی‌های مختلفی برای المان‌های نوروزی در سطح شهر قم انجام شد که از میان ۸۰۰ المان پیشنهاد شده به دبیرخانه جشنواره، سه المان نهایی شدند.

المان گنجشک به عنوان نمادی از فرارسیدن بهار و نوروز، المان طوبا که نماد شهادت و مقاومت است و المان ماه که تداعی گر ماه مبارک رمضان است، در کارگاه شهر نگار توسط هنرمندان سراسر کشور طراحی و رنگ‌آمیزی شده و در سطح شهر اکران شده‌اند.

کد خبر 737049

دیگر خبرها

  • عکس‌های رنگی از شهر جدّه عربستان؛ 100 سال قبل
  • (تصاویر) عکس‌های رنگی از شهر جدّه عربستان؛ ۱۰۰ سال قبل
  • فیلم| پرواز گنجشک‌های نوروزی در سطح شهر قم
  • نصب بیش از ۱۱۰ اِلمان نوروزی در سنندج + تصاویر
  • جاذبه‌های گردشگری کیش در قاب خاطرات مسافران نوروزی
  • وقتی پوتین سرفه می‌کند، شولتس دنبال سوراخ موش می‌رود!
  • اگر لوله PVC آب سوراخ شد، با این روش ساده و خلاقانه تعمیرش کنید (فیلم)
  • بازار راکد تزیین ساختمان در آستانه شب عید/ نرخ رنگ‌آمیزی ساختمان چقدر است؟
  • تایمز: وقتی پوتین سرفه می‌کند، شولتس دنبال سوراخ موش می‌رود
  • جوجه‌های رنگ شده نخرید