Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز- دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: احزاب و جناح ها نباید تحلیل ها و برداشت های خود را به نام انقلاب اسلامی اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضایی ظهر پنج شنبه در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهید مهدی باکری و شهدای عملیات بدر و خیبر گفت: وقتی جنگ تحمیلی تمام شد هر حزب و جناحی  وارد میدان شد و انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را مطابق دیدگاه خودش تحلیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب کاملا مردمی و مستقل از اراده قدرت های جهانی شکل گرفت و به هیچکدام از احزاب وابسته نبود.

رضایی ادامه داد: متاسفانه از همان ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی دشمنان قسم خورده درصدد بودند که اجازه ندهند انقلاب اسلامی پیروز شده و به اهداف خود برسد.

وی ادامه داد: ولی علیرغم همه تلاش ها و حمایت هایی که از رژیم پهلوی به عمل آوردند اما به حول و قوه الهی و اراده مردم این انقلاب به ثمر رسید و این  موضوع اولین شکست آمریکا بود.

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام اظهارداشت: آنها تلاش کردند قانون اساسی نوشته نشده و مجلس و  دولت در ایران تشکیل نشود بنابراین دست به کودتا زدند اما این بار نیز نتوانستند کاری از پیش ببرند.

وی اظهارداشت: وقتی آنها نتوانستتد در اراده مردم خللی وارد کنند بنابراین دست به حمله نظامی زده و باعث شدند هشت سال دفاع مقدس در این کشور ادامه پیدا کند.

رضایی با اشاره به پیدایش جبهه های متعدد و شکل گیری احزاب مختلف بعد از هشت سال دفاع مقدس افزود: وقتی جنگ تمام شد هر یک از احزاب وارد میدان شده و از دیدگاه خود به تحلیل جنگ پرداختند، با دیدگاه  خاص خود انقلاب را تحلیل کردند، سخنانی را به حضرت امام خمینی(ره) نسبت دادند که وجود خارجی نداشت و در ادامه در مورد حضرت امام و دفاع مقدس کتاب هایی نوشتند که خلاف واقع بود و بدین صورت دست به تحریف زدند.

وی ادامه داد: دشمنان با استفاده از مهره های داخلی خود به ایجاد تردید و شبهه افکنی بین مردم پرداخته و اعلام کردند که جمهوری اسلامی نمی تواند مردم را اداره کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: احزاب و جناح ها نباید تحلیل ها و برداشت های خود را به نام انقلاب اسلامی اعلام کنند.

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به ویژگی های اخلاقی و انقلابی شهید مهدی باکری گفت: شهید آقا مهدی باکری مبارزات خود را در مقابل رژیم پهلوی از دوران دانشجویی آغاز کرده و گروه دانشجویی را در مقابله با رژیم پهلوی تشکیل داده بود.

وی با اشاره به اینکه شهید مهدی باکری یکی از نیروهای مفید و بسیار موثر و تاثیر گذار بود افزود: شهید مهدی باکری لشگر عاشورا را تشکیل داد و باید اشاره کرد که این شهید عزیز و بزرگوار  ثمره انقلاب و دفاع مقدس بود.

رضایی با اشاره به ویژگی های اخلاقی شهید مهدی باکری اظهارداشت: داشتن اخلاص یکی از ویژگی های مهم این شهید عزیز بود و همیشه آرزوی شهادت  داشت و دلش می خواست با شهادت رضایت خداوند را کسب کند .

وی داشتن روحیه مردمی و مشورت گرفتن از سایرین را یکی دیگر از ویژگی های اخلاقی این شهید بزرگوار اعلام کرد و افزود: شهید باکری هیچوقت به تنهایی و زود تصمیم نمی گرفت و عمل نمی کرد، همیشه با استدلال صحبت کرده و از نظریات فرمانده گردان ها نیز بهره می گرفت.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۱۲۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات مراسم چهلم شهید زاهدی و یارانش | سپاه اطلاعیه داد

به گزارش همشهری‌آنلاین، روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از برگزاری مراسم گرامی‌داشت چهلمین روز شهادت شهدای راه قدس سرلشکر محمدرضا زاهدی و همراهان در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق خبر داد.

بنابر اطلاعیه روابط عمومی کل سپاه این مراسم با سخنرانی سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حضور خانواده معظم شهدا، مقامات کشوری و لشکری و آحاد مردم شریف تهران فردا سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۰ صبح در حسینیه شهدای بسیج، واقع در بزرگراه بسیج مستضعفین خیابان شهید رحیمی برگزار می‌شود.

در جنایت حمله موشکی هواپیماهای رژیم صهیونیستی در ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، سرداران رشید مدافع حرم سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی و سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی‌رحیمی از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و ۵ تن از مستشاران و افسران همراه آنان به نام های حسین امان‌اللهی، سیدمهدی جلالتی، محسن صداقت، علی آقابابایی و سیدعباس صالحی روزبهانی به فیض عظیم شهادت نائل آمدند.

کد خبر 849622 منبع: تسنیم برچسب‌ها دفاع - سپاه پاسداران تروریسم در جهان خبر ویژه سپاه قدس

دیگر خبرها

  • امیر حیدری: هیچ‌کس قادر به تهدید جمهوری اسلامی و منافع ملی کشور نیست
  • دنیای اسلام در تصمیم‌گیری مشترک، خلاء بزرگ دارد | حج امسال به صورت ویژه حج برائت است | جمهوری اسلامی منتظر دیگران نمی‌ماند
  • ادعای انبارلوئی درباره ایده «از شاهزاده تا تاجزاده» مهدی نصیری /حرف او نیست، هم لطف الله میثمی گفته بود هم فرخ نگهدار!
  • جزئیات مراسم چهلم شهید زاهدی و یارانش | سپاه اطلاعیه داد
  • مراسم چهلم شهید زاهدی و یارانش فردا برگزار می‌شود
  • غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای مهاباد
  • شهدا اصلی‌ترین قدرت فرهنگی ما هستند
  • شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند
  • دیدار رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا و فرمانده نیروی هوایی ارتش با خانواده شهید زاهدی
  • جلسات محسن رضایی با احزاب و جریان‌های انقلاب