Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@23:28:19 GMT

خوشه کفش و دمپایی در شکوهیه قم فعال می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۱۲۶۷۵

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قم از بستر سازی آغاز عملیات اجرایی آماده سازی زیرساخت های فاز 96 هکتاری شهرک صنعتی شکوهیه برای استقرار واحدهای صنعتی خوشه کفش و دمپایی قم خبر داد.

به گزارش ایسنا، «امیر طیبی‌نژاد» در گفت‌وگو با خبرنگاران طی سخنانی اظهار کرد: با ایجاد فاز جدید شهرک صنعتی شکوهیه که با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان از جمله استانداری و اداره‌کل حفاظت از محیط زیست، مراحل آماده‌سازی زیرساختی آن دنبال می‌شود، علاوه بر توسعه فضای کسب و کار، نقش بسیار موثری در کاهش آلودگی های زیست محیطی شهر قم ایفا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در شرایط فعلی بسیاری از فعالان خوشه کفش و دمپایی درسطح شهر و استان قم به صورت پراکنده فعالیت می‌کنند که آلودگی ناشی از فعالیت های آنان، سلامت شهروندان را در معرض تهدید قرار می‌دهد، اما با انتقال و استقرار مناسب آن‌ها در سطح شهرک‌های صنعتی، از انتشار آلودگی‌های ناشی از فعالیت های صنعتی در سطح شهر جلوگیری می‌شود.

وی با تاکید براینکه انتقال واحدهای تولیدی و صنعتی از سطح شهرها ومناطق مسکونی به شهرک‌های صنعتی از بهترین راهکارها برای توسعه و رونق تولید و اشتغال درسطح هر منطقه به حساب می‌آید، تصریح کرد: میزان انرژی و زیرساخت‌های مورد نیاز فعالان عرصه تولید و صنعت در شهرک‌های صنعتی درنظر گرفته شده و نیازهای ساختاری و طراح واحدهای تولیدی هم مورد توجه بوده است.

وی ادامه داد: برای خدمت‌رسانی به واحدهای استقرار یافته در این شهرک‌ها توسط دستگاه‌های خدمت‌رسان نیز شرایط مطلوب‌تری فراهم شده است، در حالی که حضور این گونه واحدها در مناطق شهری و مسکونی نیازمند استفاده از زیرساخت‌های شهری است که در کنار به وجود آوردن آلودگی‌های زیست محیطی با توجه به عدم تناسب طراحی شهری با نیازهای صنعتی و تولیدی، مخاطراتی را برای شهروندان و زیرساخت‌های شهری به وجود می‌آورند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم همچنین با اشاره به اقدام های صورت گرفته برای افزایش توان تولید خوشه کفش و دمپایی استان گفت: دراین زمینه طی دوران فعالیت مدل توسعه خوشه در این بخش از صنعت و حتی بعد از آن کارگاه های آموزشی متعدد با حضور استادان برجسته برگزار و هم افزایی خوبی میان فعالان این بخش ایجاد شد.

وی افزود: فعالان خوشه کفش و دمپایی استان قم برای نخستین بار توانستند برند تجاری تخصصی خود را ثبت و بر مبنای آن در بازارهای داخلی و بین المللی حضور یابند و محصول های خود را به کشور های آسیایی صادر کنند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به سیاست های راهبردی و حمایتی سازمان صنایع کوچک از فعالان عرصه تولید اشاره و خاطرنشان کرد: شرکت شهرک های استان حمایت از تولیدات صنایع کوچک را در اولویت برنامه های خود قرار داده است و به همین منظور، مکان مناسبی در فاز 96 هکتاری شهرک صنعتی شکوهیه برای ادامه فعالیت های خوشه کفش و دمپایی استان درنظر گرفت تا با استقرار تولید کنندگان کفش و دمپایی ماشینی استان در آن شرایط تولید و عرضه این محصول در مکانی تخصصی و دارای استانداردهای صنعتی و زیست محیطی را فراهم کند.

طیبی نژاد با اشاره به مزایای شهرک های صنعتی قم برای حضور تولید کنندگان، گفت: در چند سال اخیر رشد بالای سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرک های صنعتی استان قم نشان می دهد فعالان اقتصادی به ارزش و موقعیت مطلوب سرمایه گذاری در قم پی برده اند و این روند با سرعت ادامه دارد.

وی افزود: در این شرایط لازم است مسئولان استان در بخش‌های مختلف با روحیه جهادی، شرایط و زیرساخت‌های مورد نیاز برای فعالیت‌های اقتصادی بخش خصوصی را فراهم و با آمادگی کامل از سرمایه‌گذاران استقبال کنند.

این مقام مسوول ادامه داد: امروز شاهد همدلی و هم‌افزایی همه بخش‌های مدیریتی استان برای حمایت از سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی هستیم و اجازه نخواهیم داد دوران طلایی به وجود آمده در بخش توسعه صنعتی استان به دلیل آماده نبود شرایط حضور تولیدکنندگان در مناطق صنعتی، از دست رود.

بیش از 200 واحد صنعتی در زمینه تولید کفش و دمپایی در استان فعالیت می‌کنند و قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، شهاب، سلفچگان، محمودآباد، ثامن الائمه(ع)، قنوات و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۱۲۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام صددرصدی حدنگاری اراضی شهرک‌های صنعتی هرمزگان

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از اتمام صددرصدی حدنگاری اراضی و املاک شهرک‌های صنعتی هرمزگان خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بدو ورود به بندرعباس، با حضور در نشست تخصصی با فعالان اقتصادی، هیأت رئیسه و اعضای هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان هرمزگان، راهکارهای تسهیل و تسریع در ارائه خدمات ثبتی به فعالان اقتصادی و صنعتی این استان در راستای تحقق شعار سال را مورد بررسی قرار داد.

بابایی در این دیدار با بیان اقدامات ویژه دستگاه قضایی بویژه سازمان ثبت در حمایت از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در همراهی با دولت گفت: تمامی تمهیدات لازم جهت تسریع و تسهیل امور تولیدکنندگان، فعالان اقتصادی و مشاغل خرد و خانگی در ثبت شرکتها، علائم تجاری، طرح های صنعتی و نشانه های جفرافیایی اتخاذ شده و بعد از انجام موفق پرداخت و امضاء الکترونیکی در سال گذشته و کاهش بیش از 80 درصدی مراجعین حضوری در حوزه ثبت شرکتها، تا هفته قوه قضائیه سال جاری نیز با راه اندازی سامانه جامع ثبت شرکتها و اجرای رسمی تعیین نام هوشمند، شاهد تحولات بزرگ تری در ارائه خدمات ثبتی در سال جهش تولید با مشارکت مردم خواهیم بود.

ارائه تسهیلات لازم در بخش مستندسازی و تهیه نقشه جهت سند دار شدن اراضی و املاک تولیدکنندگان و مردم بویژه در اراضی کشاورزی، لزوم تقویت نظارتها در عرصه شرکتها از سوی تمامی دستگاههای متولی به جهت جلوگیری از هدر رفتن منابع و ایجاد انحراف در جریان اقتصادی از سوی شرکتهای صوری و کاغذی، تعلیق بیش از 800 هزار شرکت صوری در سال گذشته و ایجاد مسیر سبز برای فعالان اقتصادی، شرکتهای دانش بنیان و تجار استان هرمزگان، از دیگر مواردی بود که رئیس سازمان ثبت به آنها اشاره کرد.

در ابتدای این مراسم دبیرکل و برخی از اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و جمعی از نمایندگان تولیدکنندگان محصولات کشاورزی، صنعتی، شرکتهای دانش بنیان، انجمن های گردشگری و جوانان کارآفرین به بیان درخواستها و مسائل و مشکلات حوزه های خود پرداختند و دستورات مقتضی و راهنمایی های لازم از سوی معاون رئیس قضائیه، معاون امور املاک و کاداستر و مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری و همچنین مدیرکل ثبت استان صادر و ارائه شد.

رئیس سازمان ثبت در این نشست در پاسخ به بیان مشکلی از سوی یکی از فعالان مشاغل خانگی در حوزه علائم تجاری، طی تماس تلفنی با رئیس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت از وی خواست ضمن برگزاری جلسات وبیناری با فعالان این اتاق و تجار و تولیدکنندگان هرمزگان و در صورت لزوم حضور در این استان، شرایط مساعدتر را برای تسهیل امور ثبت مالکیتهای معنوی با برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز فراهم آورد.  

اتمام 100 درصدی حدنگاری و صدور اسناد اراضی و املاک شهرک های صنعتی هرمزگان 

رئیس سازمان ثبت همچنین در این دیدار، آخرین سند مالکیت حدنگاری مربوط به اراضی و املاک شهرک های صنعتی استان هرمزگان را به شرکت شهرک های صنعتی هرمزگان تحویل داد.

با تحویل این سند، تثبیت مالکیت و صدور اسناد تمامی اراضی و املاک شهرک های صنعتی استان به میزان حدود 4 هزار و 570 فقره سند در مساحتی بالغ بر 4 هزار 800 هکتار در 14 شهرک و 15 ناحیه صنعتی هرمزگان از سوی اداره کل ثبت اسناد و املاک این استان به انجام رسید.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بدو ورود به بندرعباس با حضور در مزار شهدای گمنام این شهر به مقام شامخ این شهیدان ادای احترام کرد.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • اتمام صددرصدی حدنگاری اراضی شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • صدور سند مالکیت شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • واگذاری ۴۵۶۶ سند شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در هرمزگان راه‌اندازی شود
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور