Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، جلال الدین مراد روز پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، آماده سازی جایگاه های سوخت بنزین را علت تاخیر عرضه بنزین یورو 4عنوان کرد و اظهار داشت: آلودگی محیط زیستی بنزین یورو4 بسیار کمتر از بنزین معمولی است و سبب کاهش مصرف سوخت خودروها می شود.
وی افزود: هیچ محدودیتی برای احداث جایگاه عرضه سوخت در شهر بندرعباس نداریم و برای عرضه سوخت بنزین و در 500 مترمربع هم مجوز جایگاه صادر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر منطقه پخش فراورده های نفتی هرمزگان ابراز کرد: سرمایه گذارانی برای احداث جایگاه سوخت بنزین اعلام آمادگی کرده اند که برای حل این موضوع نیز با شهرداری بندرعباس همفکری هایی داشته ایم اما به دلیل مشکلات اداری موضوع هنوز به نتیجه نرسیده است.
مراد در ادامه در تشریح وضعیت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه هرمزگان بیان داشت: این شرکت با قدمت 50 سال و دارا بودن 5 انبار استراتژیک نفت در سطح استان هرمزگان دارد که بزرگ ترین آن با ظرفیت یک میلیارد و 470 میلیون لیتر ذخیره سازی انواع فرآورده های نفتی در بندرشهید رجایی است.
وی یکی از انبارهای قدیمی که در 8 سال دفاع مقدس در سوخت رسانی کشور نقش موثری داشته است را انبار شهید باهنر نام برد و اظهار کرد: روزانه بیش از 130 میلیون لیتر انواع فرآورده های نفتی از استان هرمزگان به سراسر کشور انتقال می شود.
به گفته مدیر منطقه پخش فراورده های نفتی هرمزگان، 5 جایگاه سوخت گیری هوایی در سطح استان هرمزگان شامل جایگاه های بندرعباس، لاوان، کیش، قشم و بندرلنگه وجود دارد که بزرگ ترین آن ها در بندرعباس و پرمصرف ترین نیز در جزیره کیش است.
*عرضه 350 هزار لیتر سوخت هوایی در نوروز
مراد یاد آور شد: شرکت ملی فرآورده های نفتی منطقه هرمزگان دارای 9 ناحیه است که بندرعباس پرمصرف ترین تاحیه به عنوان مرکز دارای و 4 شهرستان زیرمجموعه پرمصرف ترین مرکز سوخت رسانی محسوب می شود.
وی همچنین گفت: در سال 95 مجموع بنزین مصرفی در روز 2میلیون و 200 هزار لیتر بوده که این میزان در سال جاری با توجه به ورود مسافران نوروزی از هم اکنون به بیش از 3 میلیون لیتر در روز خواهد رسید.
مدیر منطقه پخش فراورده های نفتی هرمزگان در ادامه سخنان خود ابراز کرد: در ایام نوروز به طور میانگین افزون بر 350 هزار لیتر سوخت هوایی به خطوط هوایی تزریق می شود.
* افزایش 7 درصدی مصرف گازوئیل در بخش حمل و نقل
مراد ادامه داد: کل مصرف سوخت گازوئیل در سال گذشته روزانه 4100 هزار لیتر و تا پایان بهمن سال جاری این میزان سوخت گاز به 4 میلیون و 300 هزار لیتر رسیده است که در بخش حمل و نقل با 7 درصد افزایش بیشترین مصرف را نشان می دهد.
وی اظهار کرد: کار سوخت رسانی به 3 هزار و 500 شناور در بخش های صیادی و تجاری با همکاری شیلات برعهده شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه هرمزگان است.
*صادرات 3 میلیارد و249 میلیون لیتر نفت کوره در سال جاری
به گفته وی، در حوزه صادرات فرآورده های نفتی در سال گذشته 668 میلیون لیتر و در سال جاری، 454 میلیون لیتر بوده است و دلیل کاهش صادرات در سال 96 نسبت به سال گذشته نیز سوخت رسانی به نیروگاه های برق بود.
مدیر منطقه پخش فراورده های نفتی هرمزگان تصریح کرد: واردات بنزین در سال گذشته 3 میلیارد و 245 میلیون لیتر بود و در سال جاری نیز 2 میلیارد و 611 میلیون لیتر وارد شد که با توجه به راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس این مقدار کاهش پیدا کرده است.
مراد همچنین میزان صادرات نفت کوره در سال گذشته (95) را 4 میلیارد و 411 میلیون لیتر و در سال جاری 3 میلیارد و 249 میلیون لیتر صادرات اعلام کرد.
* مخزن سوخت هوایی در قشم و ابوموسی از سال آینده عملیاتی می شود
مدیر منطقه پخش فراورده های نفتی هرمزگان اظهارداشت: از مخزن سوخت در جزیره کیش برای تامین سوخت هوایی و در ابوموسی برای ذخیره سازی گازوئیل سوخت جزیره و نیروگاه استفاده می شود.
مراد یاد آور شد: احداث این 2 مخزن نفت گاز با مشارکت سازمان منطقه آزاد کیش انجام گرفته است و سایر عملیات های فنی از سال 97 آغاز می شود.
وی در پایان اظهار کرد: در شرکت فرآورده های نفتی منطقه هرمزگان یکهزار و 33 نفر شاغل بوده که از این تعداد 70 نفر نیروی فنی هستند.
در سطح استان هرمزگان 145 جایگاه عرضه سوخت مایع و 20 جایگاه عرضه گاز سی ان جی نیز در شهرستان های بندرعباس، قشم، خمیر و حاجی آباد وجود دارد.
48 جایگاه مصرف سوخت در ناحیه بندرعباس قرار دارند.
9887/ 6048

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۱۳۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب کشف شد

ایسنا/هرمزگان رئیس کل دادگستری هرمزگان از کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل و جمع آوری و ضبط ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت قاچاق در شهرستان میناب خبر داد.

 مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان امروز (پنجم اردیبهشت ماه) در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد: در راستای اجرای طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت، عملیاتی جهت شناسایی مخازن حاوی میلیون‌ها لیتر سوخت قاچاق در بندر کلاهی شهرستان میناب اجرا شد.

وی افزود: در نتیجه اجرای این عملیات موفق، با حضور دادستان مرکز استان هرمزگان، دادستان شهرستان میناب، فرمانده انتظامی هرمزگان و فرمانده مرزبانی استان هرمزگان در بندر کلاهی با اقدام مشترک فراجا و دریابانی ضمن شناسایی ۲۶۵ عدد مخزن نگهداری سوخت قاچاق و بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل و فرآورده‌های نفتی کشف و ضبط شد.

قهرمانی یادآور شد: همچنین ۱۷ فروند شناور متعلق به قاچاقچیان سوخت نیز توسط مأموران توقیف شده است.

وی در ادامه با اشاره به کشف بیش از ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت قاچاق در این منطقه اضافه کرد: به دستور مقام قضایی این لوله‌ها که سوخت قاچاق را از مخازن به سواحل و اعماق دریا منتقل می‌کردند، به محض شناسایی جمع آوری و ضبط شدند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان ضمن قدردانی از فرماندهان فراجا و مرزبانی استان به دلیل اجرای موفق و مدبرانه این عملیات، تأکید کرد: با اقدامات ویژه دستگاه قضایی و تلاش شبانه روزی نیروهای فراجا و دریابانی استان هرمزگان، فضای استان برای فعالیت مجرمان ناامن شده که این دستاورد مهم در سایه تعامل خوب و تشریک مساعی تحقق یافته است.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب کشف شد
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندرکلاهی شهرستان میناب
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • اجرای طرح کدینگ نباید به صنعت گردشگری و جذب مسافر لطمه وارد کند
  • ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید