Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «محمدجواد ظریف» ظهر روز پنج‌شنبه بعد از شرکت در اولین اجلاس همکارهای چهارجانبه ایران، آذربایجان، ترکیه و گرجستان که در شهر باکو برگزار شده بود، در یک نشست خبری مشترک با همتایان خود، با تشکر از میزبانی کشور آذربایجان جهت برگزاری این نشست، تصریح کرد: ما نیازمند همکاری‌های منطقه‌ای هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما تاکید داریم که باید منطقه قوی داشته باشیم و در قالب همکاری‌های دوجانبه، سه‌جانبه،‌ چهارجانبه و منطقه‌ای، منطقه ما به منطقه قوی تبدیل می‌شود.

این دیپلمات عالیرتبه کشورمان با بیان این‌که «ایران، ترکیه، آذربایجان و گرجستان دارای سوابق تاریخی و جغرافیایی هستند»، ادامه داد: همکاری‌های چهارجانبه این کشور می‌تواند زمینه‌ساز صلح و ثبات در منطقه باشد و زمینه را برای همکاری‌های بیشتر بین کشورهای منطقه بر اساس احترام به حقوق بین‌الملل و تمامیت ارضی و حاکمیت ملی کشورها فراهم کند.

وی با ابراز امیدواری مبنی بر این‌که «این همکاری‌ها زمینه‌ساز همکاری‌های بیشتر در منطقه شود»، اظهار کرد: در بیانیه باکو در جریان برگزاری اولین اجلاس همکاری‌های چهارجانبه ایران، گرجستان، ترکیه و آذربایجان به این موضوع اشاره شد که کشورهای فوق می‌توانند همکاری‌های خوبی در حوزه ترانزیت،‌ انرژی، گردشگری، صنعت و تکنولوژی داشته باشند. این همکاری‌ها می‌تواند به توسعه چهار کشور و دیگر کشورهای منطقه کمک کند.

وی به اهمیت همکاری‌های چهار کشور در حوزه انرژی و ترانزیت اشاره کرد و افزود: در زمینه گردشگری نیز زمینه برای رفت و آمد شهروندان چهار کشور تسهیل شده است. ما در جمهوری اسلامی ایران با ترکیه و گرجستان مقررات لغو رواید را داریم و به زودی ایرانیان می‌توانند برای سفر به آذربایجان از ویزای فرودگاهی استفاده کنند.           

این دیپلمات عالیرتبه کشورمان بار دیگر برگزاری این‌گونه اجلاس‌های چندجانبه را حرکتی خوب عنوان کرد و افزود: در جلسات آینده در مورد زمینه همکاری در هر یک از حوزه‌های مورد اشاره گفت‌وگوهای بیشتری خواهیم داشت و امیدواریم از طریق این همکاری‌ها زمینه را برای ایجاد و گسترش صلح و ثبات در منطقه فراهم کنیم.

 وزیر امور خارجه کشورمان صبح روز پنج‌شنبه برای شرکت در این اجلاس به باکو سفر کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۱۳۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 آذربايجان‌غربى در اجراى طرح شهيد سليمانى در رتبه‌هاى برتر كشور قرار دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،صادق ستارى فرد در حاشیه بازدید از روند اجراى طرح شهید سلیمانى در گفتگو با خبرنگاران در رابطه با اجرای این طرح در سطح کشور، گفت: در اجرای این طرح ۵۰ درصد به تعداد فضا‌های ورزشی آموزش و پرورش اضافه شده و ۲۸۰۰ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای ایجاد شده است. 

وی ادامه داد: این امر موجب شد تا سرانه ورزشی ۳۳ درصد افزایش یابد تا در سرانه از سه دهم مترمربع به چهاردهم متر مربع دست یابیم، ارتقاى سرانه فضاى ورزش دانش آموزى کشور به یک متر مربع تا پایان برنامه هفتم توسعه یکی از هدف گذارى هاى این طرح است.

ستارى فرد گفت: استمرار نهضت ملى احداث فضاهاى ورزشى را براى سال ١٤٠٣ برنامه ریزى کرده ایم که تحقق این مهم زمینه کیفیت بخشى به ورزش دانش آموزى را فراهم می‌سازد، اعتبارات خوبى نیز در این راستا پیش بینى شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، در خصوص عملکرد استان آذربایجان‌غربى در زمینه اجراى طرح شهید سلیمانی، گفت: طبق ارزیابى‌هاى صورت گرفته در سال ١٤٠٢، استان آذربایجان‌غربى جزو استان هاى برتر در زمینه اجراى طرح شهید سلیمانى بوده و عملکرد بسیار خوبى را در این زمینه داشته است.

وى به ظرفیت‌های مهم استان آذربایجان غربى در زمینه ورزش دانش آموزى اشاره کرد و گفت: مجموعه ورزشى، فرهنگى چند منطوره شهید رجایی استان آذربایجان غربى جزو مجموعه‌های بی نظیر در ورزش دانش آموزی کشور است که با توجه به این ظرفیت موجود، امیدواریم میزبانى هاى مهم کشوری و حتی بین المللى ورزش‌هاى دانش آموزى را در این مجموعه شاهد باشیم.

دیگر خبرها

  •  آذربايجان‌غربى در اجراى طرح شهيد سليمانى در رتبه‌هاى برتر كشور قرار دارد
  • افزایش مناسبات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است
  • روند توسعه دیپلماسی منطقه‌ای تداوم می‌یابد
  • افزایش تعاملات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است
  • ویزای زیارتی یا گردشگری برای کشورهای عضو شانگهای برقرار شود
  • ویزای زیارتی یا گردشگری برای کشور‌های عضو شانگهای برقرار شود
  • حمایت از تاسیس شرکت دانش بنیان توسط ایرانیان خارج از کشور
  • امیرعبداللهیان و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی تحولات منطقه را بررسی کردند
  • سازمان جهانی بهداشت اقدام عملیاتی برای رسیدن کمک‌های انسانی به غزه انجام دهد
  • امیدواریم بتوانیم سلامت منطقه را تأمین کنیم