Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوالالامپور- پلیس نیوزیلند روز پنجشنبه اعلام کرد: در مورد ادعاهای جاسوس دوجانبه سابق روسیه مبنی بر اینکه یک مهاجم ناشناس در سال 2006 در یکی از خیابان های آکلند نیوزیلند به وی حمله کرده ، بررسی های لازم را انجام خواهد داد.

به گزارش ایرنا، بوریس کارپیچکوف یکی از جاسوسان دوجانبه روسیه در گفت وگو با تلویزیون انگلیس درهفته جاری گفت: در سال 2006 در خیابان کوئین آکلند( یکی از خیابان های اصلی این شهر نیوزیلند ) عده ای به همراه یک گدا وی را تعقیب می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در این مصاحبه افزود: در آن زمان یکی از افراد این گروه چیزی شبیه مشتی خاک به صورتم پرتاب کرد و فرد گدا نیز درحالی که از کنارم رد می شد گفت: صبح بخیر انگلیس.
کارپیچکوف گفت: بلافاصله پس از این رخداد دچار سرگیجه شدم و این بیماری در دو ماه بعد نیز بسرعت شدت یافت به گونه ای که به علت وخامت حالم 30 کیلو وزن کم کردم.
پلیس نیوزیلند در پی این اظهارات اعلام کرد: در حال بررسی ادعای این جاسوس سابق روس است . فردی که پیش از فرارش به انگلیس در اواخر دهه 1990 به عنوان جاسوس دوجانبه در دستگاههای امنیتی لیتوانی و روسیه فعال بود.
به گزارش پلیس نیوزیلند، کارپیچکوف بین ژوئن 2006 تا اکتبر 2007 در نیوزیلند به سربرده است و اکنون آنها درحال بررسی اطلاعات مرتبط با این فرد هستند.
سرگئی اسکریپال جاسوس اسبق روس و دخترش یولیا که دو هفته پیش براثر تماس با یک ماده سمی، بی‌هوش بر روی نیمکتی پیدا و در بیمارستانی در جنوب انگلیس بستری شدند که حال هر دوی آن‌ها وخیم گزارش‌ شده است.
حمله به سرگئی اسکریپال جاسوس اسبق روس و دخترش از طریق ایجاد مسمومیت برای آنها سبب بحران شدید سیاسی در روابط لندن- مسکو شده است.
به گزارش منابع انگلیسی، ماده یادشده بسیار سمی و خطرناک است به‌طوری‌که باعث ازکارافتادن سیستم عصبی و به‌تدریج باقی اعضای بدن می‌شود. این مواد اغلب از طریق دهان یا بینی وارد بدن می‌شود، اما امکان جذب آن‌ها از طریق چشم یا پوست هم وجود دارد.
اسکریپال که در سال 2006 در روسیه به اتهام جاسوسی برای دولت انگلیس، به 13 سال حبس محکوم شد، متهم بود که هویت جاسوسان روس را در اروپا در اختیار سازمان جاسوسی ‌ام.آی.6 انگلیس قرار داده است.
وی در سال 2010 در جریان تبادل جاسوسان میان آمریکا و روسیه، به انگلیس پناهنده شد که در آن مبادله ، مسکو چهار جاسوس خود را با 10 جاسوس آمریکا مبادله کرد.
دولت محافظه‌کار انگلیس روز گذشته پس از پایان مهلت 24 ساعته ای که خود برای پاسخگویی مسکو درباره چگونگی مسمومیت جاسوس اسبق روس در انگلیس تعیین کرده بود، اقدام به اخراج 23 دیپلمات روس از خاک خود کرد و بدین ترتیب روابط دو کشور را به اوج تیرگی کشاند.
آساق **1599

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۱۳۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت

حمله با شمشیر در لندن پایتخت انگلیس یک کشته و چند زخمی از جمله دو پلیس بر جای گذاشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک پسر نوجوان امروز سه‌شنبه در جریان یک حمله با شمشیر در شرق لندن کشته شد و دو پلیس به همراه چند نفر دیگر به شدت زخمی شدند.

این مرد 36 ساله که ظاهرا یک شمشیر از نوع «سامورایی» داشت، توسط پلیس دستگیر شد.

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس در حساب ایکس خود این حمله را شوکه کننده خواند و نوشت: چنین خشونتی هیچ جایی در خیابان‌های ما ندارد.

پلیس لندن اعلام کرده است که هیچ انگیزه تروریستی در جریان این حمله با سلاح سرد وجود نداشته است.

حمله با سلاح سرد در استرالیا 6 کشته برجای گذاشت

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تلاش برای اقدام به قتل در مدرسه‌ای دیگر در انگلیس
  • دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل
  • سیتی به مصاف تیم بدون مربی می‌رود!
  • بررسی ادعاهای تازه بی‌بی‌سی در مورد پرونده نیکا شاکرمی
  • جاسوس آمریکایی به 22 سال حبس محکوم شد
  • حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت
  • نیوزیلند: درخواست پایان اشغالگری اسرائیل
  • در حمله با چاقو در لندن ۴ نفر زخمی شدند
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی