Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، جعفر صفاخواه معاون صنایع دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: در 21 بازارچه و 206 غرفه صنایع‌دستی در ایام نوروز، سوغات و صنایع‌دستی استان سمنان ارائه می شود.

وی هدف از راه اندازی این بازارچه‌ها را ، حمایت از هنرمندان صنایع دستی و استقبال شایسته از مسافران نوروزی و عرضه صنایع دستی و سوغات استان سمنان به مسافران و گردشگران عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد : در این غرفه‌ها، صنایع‌دستی رایج استان شامل سفال و سرامیک، بافته‌های داری شامل گلیم، جاجی، گلیچ، تولیدات نساجی، نازک‌کاری چوب، قلمزنی روی فلز، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، زیور آلات سنتی و غیره ارائه می‌شود.

صفاخواه با بیان اینکه در بسیاری از غرفه‌ها، کارگاه زنده تولید صنایع‌دستی برپا می‌شود، افزود: در نظر است تجربه تولید صنایع دستی برای بازدیدکنندگان و گردشگران فراهم شود.

وی با اشاره به برگزاری تور کارگاه گردی در ایام نوروز، گفت: مسافران نوروزی با شرکت در تورهای کارگاه گردی از نزدیک با فرایند تولید محصولات صنایع دستی آشنا می‌شوند و زمینه خرید مستقیم از کارگاه ها نیز فراهم می شود.

گفتنی است ، چهار هزار و 500 هنرمند صنایع دستی در استان سمنان مشغول تولید و فعالیت در 52 رشته صنایع دستی هستند.

انتهای پیام / ه

ارائه صنایع‌دستی استان سمنان در ایام نوروز

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۱۳۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی اجتماع صادقیون در استان سمنان+ فیلم

سوگواران شهادت حصرت صادق آل محمد (ص) در سالروز شهادت آن امام همام با برگزاری آیین های عزاداری ، در این مصیبت خاندان عصمت و طهارت (ع) بر سر و سینه زدند.

حضرت امام جعفرصادق (ع) در ۱۷ ربیع‌الاول سال ۸۳ هجری قمری در مدینه متولد شدند، آن حضرت در دوران عمر شریف خویش از مکتب نورانی و آسمانی جدش امام سجاد (ع) پیشوای چهارم شیعیان و پدرش امام محمدباقر (ع) کسب فیض کرد و پس از شهادت پدر بزرگوارش در ۳۱ سالگی به امامت رسید و با پایه‌ریزی مکتب جعفری موجب بازسازی و زنده نگه داشتن شریعت محمدی (ص) شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید
  • اعزام زائر اولی ها به مشهد طی دهه کرامت در ورامین
  • صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس
  • برپایی بازارچه کسب وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • برپایی اجتماع صادقیون در استان سمنان+ فیلم
  • ٣٨٥ هنرمند واجد شرایط صنایع‌دستی کردستان بیمه شدند
  • برپایی کارگاه تخصصی کتابت قرآن کریم در مراغه
  • برپایی نمایشگاه کارآفرینی و صنایع‌دستی در دانشگاه آزاد کهنوج
  • افزایش ۲ برابری مسافران مترو در روزهای جمعه/ برگزاری کارگاه‌های صنایع دستی در ایستگاه‌ها