Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور در جریان بازدید از منطقه ویژه اقنصادی بانه از تحویل این منطقه به سرمایه گذاران در سال 97 خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آرباباخبر؛ "فتحعلی محمدزاده" امروز در جریان بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بانه با ابراز رضایت از روند پیشرف عملیات احداث زیر ساخت های این منطقه اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی بانه سال آینده به سرمایه گذاران واگذار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

وی روند پیشرفت در منطقه ویژه اقتصادی بانه را مطلوب کرد و اظهار داشت: عملیات اجرایی زیر ساخت ها در منطقه ویژه اقتصادی بانه از دو ماه پیش آغاز شده است.

فتحعلی زاده اتمام برق رسانی تا ورودی منطقه ویژه اقتصادی بانه؛ اتمام عملیات حفاری چاه؛ احداث سد مخزن ذخیره آب به ظرفیت 500 متر مکعب و همچنین بازگشایی معابر و شبکه توزیع آب را از جمله اقدامات انجام شده در منطقه ویژه اقتصادی بانه در مدت مذکور برشمرد.

 

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور در ادامه گفت: توسعه صنایع کوچک در شهرستان های کوچک و استان های مرزی از محورهای کاری سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی است.

 

وی افزود: محور کاری سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در شهرستان های کوچک مثل بانه و حتی استان های مرزی توسعه صنایع کوچک و ایجاد مناطق ویژه است.

فتحعلی زاده خاطرنشان کرد: این طرح با هدف رونق دادن کسب و کار در شهرستان های کوچک و استان های مرزی و همچنین با هدف جلوگیری از مهاجرت بی رویه به کلان شهرها و مراکز استان صورت می گیرد.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور تصریح کرد: امروزه با توجه به شرایط خشکسالی که بر کشور حاکم است قطعا به این اعتقاد داریم که توسعه صنعتی در کشور یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی خاطرنشان کرد: برای توسعه صنعتی در نقاط مختلف کشور مبتنی بر مزیت های منطقه زیر ساخت ها را تهیه می کنیم تا بتوانیم زمینه حضور و استقرار سرمایه گذاران در داخل مناطق صنعتی و نواحی صنعتی روستایی را فراهم کنیم.

 

دره وزمی: قیمت زمین در شهرک های صنعتی کردستان بالا است



"محمد دره وزمی" سرپرست شرکت شهرک های صنعتی کردستان هم در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بانه در گفت و گو با خبرنگاران با اذعان به بالا بودن قیمت زمین در شهرک های صنعتی استان کردستان اظهار داشت: متاسفانه از روز اول بنیاد قیمت زمین در این شهرک ها درست گذاشته نشده است و با وجه به همین موضوع در چند سال گذشته با افزایش قیمتی در زمین شهرک های صنعتی کردستان نداشته ایم.

وی با انتقاد از این بالا بودن قیمت ها افزود: قیمت زمین از ابتدا در این شهرک ها مناسب نبوده ولی خوشبختانه در چند سال گذشته علی رغم اینکه قیمت زمین ها افزایش نداشته بلکه کاهش هم داشته است.

وی افزود: در نواحی صنعتی استان کردستان برای جلب توجه سرمایه گذاران و رونق بخشیبه کسب و کار توانستیم قیمت زمین ها را تا 75 درصد کاهش دهیم.

دره وزمی در پاسخ به سئوال خبرنگاران از بالا بودن قیمت زمین در منطقه ویژه اقتصادی بانه هم تصریح کرد: در هنکام واگذاری این زمین ها به سرمایه گذاران برای شروع سرمایه گذاری زمین ها را حتی با قیمتی پایین تر از قیمت تمام شده به آنها واگذار خواهیم کرد.

سرپرست شرکت شهرک های صنعتی استان کردستان تصریح کرد: راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی بانه تاثیر مثبتی بر توسعه استان کردستان و حتی در سطح ملی  برای مردم ایران و کشور خواهد  داشت.

وی یادآور شد؛ تمام تلاش ما بر این است که کاری کنیم تا از موقعیت مرز بانه بیشترین استفاده را در بهره وریدملی و رونق اقتصادی کشور داشته باشیم.

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۱۴۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد

مصوبه هیئت وزیران در خصوص تعیین حجت‌الله عبدالملکی به‌عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در امور اجرایی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی اصلاح شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هیئت وزیران در جلسه 1403/2/5 به پیشنهاد شماره 54103/13504 مورخ 1403/2/1 معاونت حقوقی رییس جمهور و به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

در بند (1) تصویب نامه شماره 232114/ت62294هـ مورخ 1402/12/16، بعد از عبارت «صلاحیت‌های قانونی دستگاه‌ها» عبارت «و با رعایت تبصره ذیل ماده (23) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1395 و در هماهنگی با وزیر امور اقتصادی و دارایی» الحاق و جزهای بند یادشده به شرح زیر اصلاح می‌شود:

«الف- اعمال نظارت عالیه بر فعالیت های مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی و ایجاد هماهنگی و هم افزایی بین آنها موضوع بند (هـ) ماده (4) قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری- صنعتی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1372.

ب- پیشنهاد نصب و عزل اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان های مناطق آزاد تجاری- صنعتی به وزیر امور اقتصادی و دارایی جهت ارائه به رییس جمهور در راستای ماده (6) قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری- صنعتی جمهوری اسلامی ایران.

ج- پیگیری و نظارت بر اجرای بند (الف) ماده (65) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور مصوب 1395.»

این مصوبه توسط محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهوری در تاریخ 8 اردیبهشت ماه ابلاغ شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادغام شرکت‌های کوچک نفتی و فولادی جهشی در اقتصاد کشور است
  • سرمایه‌گذاری‌های بزرگ صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • احداث ترمینال بار هوایی در دستور کار در فرودگاه گناباد قرار گرفت
  • شهرک صنعتی آبندانک نوشهر از محدوده محیط زیست خارج شد
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • پشت پرده خرید زمین در شهرک‌های صنعتی؛ به نیت احتکار زمین می‌خرند!
  • آغاز واگذاری زمین در شهرک صنعتی زرند