Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@21:20:35 GMT

المان شهدای گمنام شهر ورنامخواست به بهره برداری رسید

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۱۴۵۶۹

المان شهدای گمنام شهر ورنامخواست به بهره برداری رسید

لنجان-شهردار ورنامخواست گفت: المان شهدای گمنام شهر ورنامخواست در زمینی به مساحت ۴۰۰ متر مربع و زیر بنای المان ۴۳ متر مربع و ارتفاع هشت متر و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ساخته و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، علیرضا اطهری فر در رونمایی از یادمان شهدای گمنام شهر ورنامخواست اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، توطئه‌های مختلفی برای ضربه زدن به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی از سوی استکبار جهانی برنامه‌ریزی شد و با وجود اینکه چندین کشور قدرت‌مند دشمنان انقلاب را حمایت می‌کردند، اما با هوشیاری امام خمینی(ره) و رزمندگان اسلام اجازه ندادند تا حتی یک وجب از خاک ایران به دست دشمن بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروز گلزارهای شهدا قسمتی از جغرافیای فرهنگ ایران اسلامی به شمار می‌آیند، افزود: گلزار شهدای شهر ورنامخواست منزلگاه ۲۸ شهید والامقام دفاع مقدس از جمله سردار شهید محمدعلی شاهمرادی است که سردار محسن رضایی، این شهید والا مقام را ستاره درخشان لشگر قمربنی هاشم می‌دانستند، چرا که شهید شاهمرادی در شجاعت در بین فرماندهان بی نظیر بودند و زمانی که این شهید در عملیات حضور پیدا می‌کرد، روحیه‌ای وصف ناپذیر در بین رزمندگان ایجاد می‌شده است.

شهردار ورنامخواست تصریح کرد: باید توجه داشت خداوند متعال در قرآن می‌فرماید: «شهدا کسانی هستند که زنده بوده و در نزد خداوند روزی می‌گیرند، بنابر این شهدا حیاتشان را جاودان کرده و تولیت و محافظت از این نگاه آسمانی را به وارثان و بازماندگان خود واگذار کردند«.

وی ادامه داد: از این رو ما موظف هستیم از گنجینه‌های ارزشمند دوران هشت سال دفاع مقدس که همان گلزارهای شهدا هستند، پاسداری کنیم، گنجینه‌ای ارزشمند که قطعا به عنوان میراث فرهنگی برای نسل آینده محسوب می‌شوند و خدمت بدون منت به شهدا توفیقی است که به عهده ما قرار گرفته است.

اطهری فر اضافه کرد: نسل اول انقلاب به خوبی با این فرهنگ آشنا هستند، اما رفته رفته میزان آشنایی نسل‌های سوم به بعد بر پایه میزان آشنایی با فرهنگ شهادت و جانبازی استوار است و از آنجا که گلزار شهدا یکی از نشانه‌های بصری این فرهنگ است، حفظ و بهسازی آن می‌تواند گامی موثر در ترویج این فرهنگ برای نسل های آینده به شمار آید.

وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع و با پیگیری‌های انجام شده پروژه ساخت المان دو شهید گمنام شهر ورنامخواست در دستور کار قرار گرفت و با مشاوره فراوانی در خصوص ساخت این المان با کارشناسان این امر صورت گرفت تا طرحی آماده شود که قداست و عظمت شهدا را در برداشته باشد.

شهردار ورنامخواست خاطرنشان کرد: المان شهدای گمنام شهر ورنامخواست در زمینی به مساحت ۴۰۰ متر مربع و زیر بنای المان ۴۳ متر مربع و ارتفاع هشت متر و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ساخته و به بهره برداری رسید.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۱۴۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش ایران ۵ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است/ لزوم شناخت سیره و منش شهدا

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با بیان اینکه ورزش ایران ۵ هزار شهید در دوران دفاع مقدس و ۷۳۵ ورزشکار را نیز به‌عنوان شهدای مدافع حرم تقدیم انقلاب کرده است، افزود: این تعداد شهید ورزشکار برای ما فرصت و غنیمت است تا منش و کردار آن‌ها را سرلوحه زندگی و کار قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد صیرفی‌نژاد با حضور در منزل شهید «مهدی لب‌سنگی» و تجلیل از خانواده این فرمانده شهید همزمان با سالروز شهدای ورزشکار اظهار کرد: مقام شامخ شهدا ستودنی است؛ آن‌هایی که جان و مالشان را در طبق اخلاص گذاشتند و برای دفاع از مرز و بوم راهی جبهه‌های نبرد شدند.

وی با بیان اینکه ورزش ایران ۵ هزار شهید در دوران دفاع مقدس و ۷۳۵ ورزشکار را نیز به‌عنوان شهدای مدافع حرم تقدیم انقلاب کرده است، افزود: این تعداد شهید ورزشکار برای ما فرصت و غنیمت است تا منش و کردارشان را سرلوحه زندگی و کار قرار دهیم.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان تصریح کرد: هدف از این دیدار آشنایی قهرمانان امروز با قهرمانان دیروز است تا سیره و منش شهدا را به خوبی بشناسند و آن را در زندگی خود جاری کنند.

صیرفی‌نژاد با اشاره به اینکه باید فرصت را غنیمت شمرد و با زندگی، مسلک و مرام شهدا آشنا شد، تصریح کرد: واجب دانستیم که از یک خانواده شهید ورزشکار بازدید کنیم و قرعه به نام فرمانده سپاه سراوان شهید ورزشکار نخبه مهدی لب سنگی افتاد.

وی خاطرنشان کرد: این شهید والامقام در عملیات سیستان و بلوچستان هنگام مقابله با اشرار به درجه رفیع شهادت نائل آمد. مقام والای این شهید گرانقدر را ارج می نهیم. امیدوارم با تزکیه نفس بتوانیم راه شهدا را ادامه دهیم.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: فرمانده شهید لب‌سنگی یکم خرداد ۱۳۴۰ متولد شد و بصیرت و مهربانی، کم گویی و تواضع از ویژگی‌های شاخص او بود.

وی ادامه داد: این شهید جان برکف در رشته‌های ورزشی تکواندو، کونگ‌فو و کوهنوردی گوی سبقت را از دیگران ربود و خوش درخشید.

صیرفی‌نژاد افزود: شهید لب‌سنگی پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای مبارزه با اشرار و تحقق اهداف انقلاب راهی منطقه سیستان و بلوچستان شد و به مردم آن دیار خدمات فراوانی ارائه داد به طوری که یاد و خاطره اقدامات انجام شده او در اذهان مردم آن خطه ثبت شده است و هنوز از او به نیکی یاد می‌کنند.

وی تصریح کرد: فرمانده شهید مهدی لب سنگی ۱۵ مهرماه ۱۳۶۸ به دست اشرار و منافقان در عملیات سیستان و بلوچستان شهید شد و برای تحقق اهداف نظام و انقلاب اسلامی جانش را فدا کرد.

در ادامه این دیدار همسر فرمانده شهید لب سنگی گفت: در استان سیستان و بلوچستان با فقر و محرومیت زندگی کردیم و همواره راضی به رضای خداوند بودیم؛ فرزند سوم ما در آستانه تولد بود که خبر شهادت مهدی را به من اعلام کردند و من پس از تولد فرزندم او را «مهدی» هم‌نام پدرش نام نهادم تا یادش همیشه زنده بماند.

او ادامه داد: پس از شهادت مهدی با فرزندانم به اصفهان برگشتیم و تنها در آن زمان بود که به اندازه قطره‌ای از دریا مصیبت حضرت زینب (س) را درک کردم.

به گزارش ایمنا، اول اردیبهشت سالروز تولد شهید ابراهیم هادی در تقویم رسمی کشور به عنوان روز «شهدای ورزشکار» نام‌گذاری شده است؛ به همین مناسبت مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان همزمان با فرارسیدن سالروز شهدای ورزشکار ضمن دیدار با خانواده فرمانده شهید مهدی لب سنگی، مقام شامخ این شهید را ستود و از خانواده اش تجلیل کرد.

کد خبر 746669

دیگر خبرها

  • بهره برداری از سالن ورزشی هنرستان دخترانه نور
  • شهدای عرصه هویت ملی استان سیستان و بلوچستان
  • بهره‌برداری از المان شهید گمنام علوم پزشکی مشهد؛ بزودی
  • گرامیداشت یادوخاطره شهدای عرصه هویت ملی سیستان وبلوچستان
  • غبارروبی مرقد شهدای گمنام در پردیس دانشگاه
  • ورزش ایران ۵ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است/ لزوم شناخت سیره و منش شهدا
  • افزایش حقوق ایثارگران و خانواده شهدا
  • تجلیل از خانواده شهدای ورزشکار فارس
  • ۹۵ درصد مزارهای شهدا در زنجان ساماندهی شد
  • انتقال نخستین سری از تابلو عکس آماده شده شهدا به شهر گچساران