Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا علیرضا رشیدیان، پنجشنبه در دیدار با سرکنسول پاکستان در مشهد با بیان اینکه در حوزه تعاملات فرهنگی زمینه بسیاری برای توسعه روابط بین 2 کشور وجود دارد، افزود: هم اکنون آستان قدس رضوی در حال ساخت اماکن رفاهی و اقامتی برای زائران پاکستانی در مرز استان است.
وی با تشکر از دولت و ارتش پاکستان در حل مشکلات ناامنی برای زائران این کشور و کنترل حوادث تروریستی در حمله به زائران و شیعیان پاکستانی اظهار کرد: امیدواریم مسیر ریلی مشهد- گناباد - قائن - بیرجند - زاهدان هرچه زودتر به بهره برداری برسد تا از طریق اتصال به میرجاوه و پاکستان، زائران این کشور بتوانند سفر راحت تری به ایران انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: برگزاری هفته های فرهنگی و آشنایی هرچه بیشتر 2 منطقه با ظرفیت های فرهنگی و هنری هم از دیگر راههای تعمیق روابط 2 کشور است. مردم ایران به مولودی خوانی(قوالی) پاکستانی ها علاقه دارند که این امور و یا پخش فیلم های ساخت پاکستان در هماهنگی با اداره ارشاد می تواند انجام شود.
رشیدیان، حوزه اقتصادی را از دیگر بخشهای مشترک برای توسعه تبادلات برشمرد و افزود: در حوزه مسائل اقتصادی با هیات های مختلف پاکستانی چند دیدار انجام شده است. دولت‌های محلی هم زمینه ساز تعاملات اقتصادی و تجاری طرفین هستند و امیدواریم با حضور سرکنسول جدید، این روابط بیش از پیش توسعه یابد.
وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای آسیای میانه و عربی نمایشگاه های مختلفی از توانمندی و ظرفیت های اقتصادی و فرهنگی ایران برگزار کرده ایم، افزود: این نمایشگاهها چنان که باید هنوز در پاکستان برپا نشده که امیدواریم برگزاری نمایشگاههای 2 طرف رونق بگیرد.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: هر چقدر ظرفیت های تعامل بین دو طرف افزایش یابد حل مشکلات و موانع آسانتر می شود، تاکنون در حوزه بانکی بانکهای پاکستانی کم کاری کرده اند در حالی که بعد از برجام مشکلات بانکی برطرف شده است. در این خصوص هرچه اطلاع رسانی صحیح تر و شفاف تر باشد مشکلات اقتصادی کمتر است. امیدواریم دیدار وزیر خارجه ایران با مقامات و فعالان پاکستانی که اخیرا انجام شد باعث نزدیکی هرچه بیشتر دو کشور شده و در مشخص کردن سازوکار همکاری بانکی راهگشا باشد.
رشیدیان با اشاره به لزوم حل مشکل 10 کامیون اعزامی تجار خراسانی به پاکستان اظهار کرد: امیدواریم با صحبتی که سرکنسول پاکستان با مسئولان این کشور انجام می دهد زمینه تخلیه بار یا عودت آنها هرچه زودتر فراهم شود.
وی گفت: یکی از رسالت‌های مسئولان منطقه‌ای کاهش حساسیت‌های قومی و مذهبی است. گفت و گوی علمای اقوام و مذاهب 2 کشور یکی از راههای موثر کنترل افراطی گری و سربازگیری تروریستها است بخصوص در زمانی که تروریستها خط سیر خود به افغانستان را تغییر داده اند می توان از این ظرفیت استفاده کرد.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به صحبت سرکنسول پاکستان مبنی بر اینکه کشور متبوعش مدارک تحصیلی دانشگاه های ایران را نمی پذیرد، اظهار کرد: این موضوع را باید بررسی کنیم که علت آن چیست و پیگیری خواهیم کرد.

*استقبال از توسعه روابط
سرکنسول پاکستان هم اظهار کرد: توسعه روابط اقتصادی با ایران را دنبال می کنیم و از مسئولان ایرانی درخواست داریم تا معیارها و استاندارهای مورد نظر خود در مورد برنج پاکستانی را بار دیگر در اختیار ما بگذارند تا به تجار پاکستانی بدهیم تا ملاحظات ایران مورد توجه قرار گیرد.
عرفان محمود بخاری افزود: تجار پاکستانی از شبکه مبادله پولی و بانکی با ایران هنوز بهره مند نشده اند و امیدواریم که راهکاری برای آن پیدا شود و ما هم از توسعه روابط در موارد مختلف استقبال می کنیم.
وی ادامه داد: توسعه تعاملات فرهنگی و آموزشی هم مورد علاقه ما است و از مسئولان خراسان رضوی برای حضور در کشور پاکستان در مناسبت های مختلف دعوت می کنیم.
وی با بیان اینکه برای دولت و ملت پاکستان موضوع شیعه و سنی اهمیتی ندارد، افزود: ما حتی در کنسولگری خود نمی دانیم که چه کسی شیعه و چه کسی اهل سنت است.
سالانه بیش از 200 هزار زائر پاکستانی به زیارت مضجع مطهر حضرت علی بن موسی الرضا (ع) مشرف می شوند.
5132/7507
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۱۴۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم

وزیر امور خارجه مالی در دیدار با امیرعبداللهیان با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق تاکید کرد: مالی این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم می‌کند و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان در ادامه ملاقات‌های خود در حاشیه اجلاس سران همکاری اسلامی، در دیدار با «عبدالله جوپ» وزیر امور خارجه کشور ‎مالی در خصوص آخرین وضعیت روند توسعه و گسترش روابط بین تهران و باماکو گفتگو و تبادل نظر کرد.

وی با ابراز خرسندی از سفرش به مالی و مذاکرات و توافق‌های صورت گرفته تأکید کرد ما از پیشرفت روابط مثبت بین دو کشور خرسندیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نگاه ویژه مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران به توسعه همکاری با آفریقا و کمک به خودکفایی کشورهای آفریقایی در برخی عرصه‌ها، بر آمادگی کشورمان برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک همکاری‌ها و توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه مالی نیز با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق تاکید کرد: مالی این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم می‌کند و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم.

وی بر تعهد، جدیت و اقدامات عملی مالی برای توسعه و تقویت روابط دو کشور تاکید کرد.

عبدالله جوپ برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران و دومین نشست ایران و آفریقا را تبریک گفت.

کد خبر 750585

دیگر خبرها

  • کرمان آیدکس معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری
  • آیا ساخت شهر فرودگاهی در ایران توجیه پذیر است؟
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • مدیران خودرو 777، میزبان سران اقتصادی آفریقا و ایران
  • وزیر امور خارجه: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا
  • امیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است