Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@12:36:38 GMT

گرگان| ذخیره آب سدهای استان گلستان ۶۵ درصد است

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۱۵۰۲۵

گرگان| ذخیره آب سدهای استان گلستان ۶۵ درصد است

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان گلستان گفت: آب ذخیره پشت سدهای استان گلستان امسال ۶۵ درصد است. ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹ استانها گلستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، علی نظری ظهر امروز به مناسبت روز جهانی حفاظت از رودخانه‌ها در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به تغییر اقلیم و کاهش بارندگی امسال آب ذخیره شده در پشت سدهای استان گلستان تنها 65 درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: بارندگی امسال در استان گلستان 21.4 درصد نسبت به پارسال افزایش یافته اما نسبت به سال قبل‌تر 21.2 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

نظری درباره روان آب‌ها هم خاطرنشان کرد: با توجه به تغییر اقلیم حجم روان آب‌ها جاری در استان گلستان در کوتاه مدت  40 درصد کاهش یافته و در درازمدت هم 80 درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان اظهار داشت: رودخانه‌ها موجودات زنده‌ای هستند که وظیفه ما حفاظت از آنهاست که با توجه به کشت‌های پرمصرف آبی و کم شدن بارش با مشکل روبه‌‌رو می‌شویم.

وی با اشاره به تغییر اقلیم تصریح کرد: با توجه به شرایط احتمالا رودخانه‌‎های ما به سمت فصلی شدند پیش می‌روند برای نرسیدند به این مرحله باید کشت محصولات پرمصرف را امسال 20 درصد کاهش دهیم.

نظری تاکید کرد: ذخیره سدهای ما خوب نیست و ما ذخیره خوبی نداریم که 37 درصد نسبت به پارسال کاهش ذخیره داریم و امسال تنها 65 درصد آب پشت سدهای استان گلستان ذخیره شده است.

وی به کشاورزان توصیه کرد: امسال هم باید از کشت محصولات پرمصرف خودداری کنند و محصولات مانند شالی را کمتر کشت کنند.

نظری افزود: پارسال هم بعضی از کشاورزان به توصیه ما عمل نکردند و محصولات خشک شد و آب هم هدر رفت.

انتهای پیام/ح

R41471/P1357/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۱۵۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرزین: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا فرزین در جلسه روز یکشنبه هیئت دولت به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی گفت: بر اساس گزارش‌های تهیه شده نرخ رشد نقدینگی که تا پایان اسفند سال گذشته به ۲۴ درصد کاهش یافته بود، در فروردین به ۲۳ درصد رسیده است. براساس این گزارش نرخ رشد پول نیز که سال گذشته ۳۳ درصد بود، تا ۱۶ فروردین امسال به ۱۶ درصد کاهش یافته است.

رییس کل بانک مرکزی افزود: رشد پول معیار مهمی برای انتظارات تورمی است و کاهش نرخ رشد آن نشانگر کاهش انتظارات تورمی است. همچنین در فروردین امسال میزان دارایی‌های ارزی کشور حدود ۲۰۰ میلیون دلار افزایش یافته که به معنای تراز مثبت ۲۰۰ میلیون دلاری خرید دارایی‌ها ارزی نسبت به فروش آن است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حجم ذخیره آب مخازن سدهای استان کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • حجم ذخیره آب مخازن سدهای کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • فرزین: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید
  • فرزین: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد کاهش یافت
  • نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید
  • وضعیت سدهای کشور پس از بارش‌های اخیر | هنوز ۱۱ استان دچار کم بارشی هستند
  • حجم ذخیره آب سد رئیس‌علی دلواری به ۵۳ درصد رسید
  • ۶۵ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر شد
  • سیلاب‌های خوزستان با مدیریت سدها مهار شد/ ذخیره سدها به 81 درصد رسید
  • کاهش ۵ درصدی ذخیره آب سد یامچی اردبیل