Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-27@22:28:04 GMT

هواي آلوده، مشکل ملي اضطراري در انگليس

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۱۵۲۳۷

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما از لندن به نقل از تارنماي روزنامه اينديپندنت، کميته اي در مجلس انگليس اعلام کرد: هواي آلوده که مسوول مرگ زودرس سالانه 40 هزار نفر و نيز خسارتي معادل 20 ميليارد پوند است، مشکل ملي اضطراري در اين کشور است.
کميته اي متشکل از نمايندگان چهار کميسيون محيط زيست، غذا، امور روستايي، بهداشت و رفاه اجتماعي و ترابري در گزارش مشترکي اعلام کردند: دولت انگليس در حفاظت از مردم در برابر هواي آلوده و مسموم، شکست خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس اين گزارش، وزيران دولت انگليس نتوانسته اند مديريت ملي را در مبارزه با آلودگي هوا، برعهده گيرند و فقط اندکي ار آلودگي هوا کاسته اند. در اين کميته که 40 نماينده مجلس انگليس شرکت داشتند، ناتواني دولت اين کشور در حفظ جان مردم از مرگ هاي زودرس ناشي از آلودگي هوا، غيرقابل قبول عنوان شده است.
به نوشته اينديپندنت، در اين گزارش از دولت انگليس خواسته شده است هر چه زودتر معيارهاي لازم را براي کاهش آلودگي هوا تدوين و اجرا کند و از جمله، هواي سالم و پاکيزه را حق قانوني مردم بداند. در اين گزارش همچنين از سازندگان خودروها خواسته شده است بنيادي براي "هواي پاک" تاسيس کنند و تا سال 2040 ميلادي، توليد و فروش خودروهاي بنزيني و گازوئيلي فعلي را متوقف کنند.
فرانسه اعلام کرده است: تا سال 2024 ميلادي، تردد خودروهاي گازوئيلي را در مراکز شهرها و تا سال 2030 ميلادي، در همه نقاط کشورممنوع خواهد کرد. به نوشته اينديپندنت، فقط 5 و 6 دهم درصد از خودروهاي جديد، کم آلاينده هستند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۱۵۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای تبریز ناسالم برای گروه‌های حساس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی هم اکنون طبق سنجش‌های مرکز پایش کیفی هوا، شاخص هوای تبریز بر اساس ذرات ۲.۵ میکرون برابر با عدد ۱۰۸ است که ناسالم برای گروه‌های حساس است.
همچنین شاخص کیفی هوای تبریز در میانگین ۲۴ ساعته گذشته و از ساعت ۱۱ روز گذشته تا ساعت ۱۱ امروز بر اساس ذرات ۲.۵ میکرون برابر ۹۹ و قابل قبول بود.

طبق اعلام سازمان حفاظت محیط زیست در فروردین ماه امسال شهروندان کلانشهر تبریز بدون آلودگی هوا روز‌های خود را سپری کردند، به گونه‌ای که تبریز در این ماه پس از شیراز با مجموع ۱۸ روز هوای سالم، پاک‌ترین و با کیفیت‌ترین هوا را در میان کلانشهر‌های صنعتی کشور به خود اختصاص داد.

با توجه به وضع کنونی آلودگی هوا توصیه می‌شود افراد مبتلا و دارای سابقه بیماری‌های قلبی و عروقی، کلیوی و ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان از تردد در معابر و مرکز شهر و فعالیت طولانی و سنگین در خارج از منزل خودداری کنند.

شاخص آلودگی از صفر تا ۵۰ خوب و هوای پاک، از ۵۰ تا ۱۰۰ سالم، از ۱۰۰ تا ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۰ تا ۲۰۰ نیز ناسالم برای تمام گروه‌ها، ۲۰۰ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.

دیگر خبرها

  • دولت انگلیس بخشی از محور نسل‌کشی در غزه است
  • وعده‌های عملی نشده شهرداری و دولت درباره خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی/ برقی شدن ناوگان به این زودی شدنی است؟ (فیلم)
  • هوای ۴ شهر ناسالم و آلوده است / پاک‌ترین هوا سهم اردبیل شد
  • تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر
  • هوای تبریز ناسالم برای گروه‌های حساس
  • رکورد «روزهای خطرناکِ آلودگی هوا» در ۲۵ سال اخیر در آمریکا
  • هوای هیچ شهری امروز در کشور آلوده نیست
  • هوای هیچ شهری امروز آلوده نیست / شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده